بازدید 13443

موافقت اردوغان با اعزام نیروی نظامی به قطر

علی حیدر اونر نماینده حزب مخالف جمهوری خواه خلق و عضو کمیسیون یاد شده گفته بود: این دامی است که علیه ترکیه پهن شده است.
کد خبر: ۴۸۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 27 March 2015
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز جمعه موافقت نامه جنجالی میان ترکیه و قطر را که به آنکارا اجازه می دهد در قطر نیروی نظامی مستقر کند، تائید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری وطن، دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز جمعه اعلام کرد، مصوبه کمیسیون روابط خارجی مجلس ترکیه در باره موافقت نامه ای که به دولت ترکیه اجازه می دهد در قطر نیروی نظامی مستقر کند به تصویب اردوغان رسید.

بر اساس قانون اساسی ترکیه مصوبه ها پس از تائید رئیس جمهوری با درج در روزنامه رسمی اجرایی می شوند.

مصوبه یاد شده با آرای نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه به تصویب رسیده بود و نمایندگان احزاب مخالف جمهوری خواه خلق و حرکت ملی ترکیه که در کمیسیون یاد شده حضور داشتند این مصوبه را مغایر با قراردادهای بین المللی و قانون اساسی ترکیه ارزیابی کرده بودند.

برخی از رسانه های مخالف دولت نیز با اشاره به اینکه این مصوبه باید در نشست عمومی مجلس ترکیه مورد بررسی قرار می گرفت،در اعتراض به این امر نوشتند: موضوع استقرار نیروهای نظامی ترکیه در دیگر کشورها، موضوع عادی نیست چرا که بر اساس قانون اساسی ترکیه اعزام نیروی نظامی به خارج و پذیرش نیروی بیگانه در خاک ترکیه مشروط به تصویب مجلس است.

علی حیدر اونر نماینده حزب مخالف جمهوری خواه خلق و عضو کمیسیون یاد شده گفته بود: این دامی است که علیه ترکیه پهن شده است.

تونجای توسکای نماینده حزب مخالف حرکت ملی ترکیه نیز با اعلام مخالفت حزب متبوعش با اعزام نیرو به قطر بدون مصوبه مجلس گفت: برای اعزام کشتی نظامی به عدن موافقت مجلس ترکیه کسب شد حال چه شده است که بدون مصوبه مجلس دولت قصد دارد به قطر نیرو بفرستد؟ این اقدام مغایر با منافع ملی ترکیه است.

برخی از رسانه های ترکیه هدف از اعزام نیرو به قطر را در ارتباط با توافق نامه همکاری ترکیه و آمریکا برای مسلح و تجهیز کردن تروریست های در حال جنگ در سوریه که از آنان به عنوان مخالفان میانه رو یاد شده است، ارزیابی کرده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر