بازدید 8771
۳
شلوغ ترین روز جاده‌ها در سال 94 از راه رسید؛

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب‌وهوا و ترافیک؛ جمعه هفتم فروردین

مومنی با عذرخواهی از مسافرانی که در عبور از محور هراز طی روزهای گذشته، ابرها با مسدود شدن مسیر به دلایلی چون ریزش، رانش زمین و بارش برف مواجه شدند، امروز را پرترددترین روز تعطیلات 94 می‌نامد و از کسانی که قصد دارند به جاده بزنند می‌خواهد که اعصر امروز را برای این کار انتخاب نکنند. این درخواست از آن رو جالب توجه می‌شود که می‌بینیم امروز ترافیک متفاوتی با دیگر روزهای نوروزی شاهد هستیم.
کد خبر: ۴۸۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 27 March 2015
از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان بگذارد.

به گزارش «تابناک»، با رسیدن به روز جمعه، به شدت بر حجم مسافرانی که در مسیر بازگشت به شهرهای خود قرار دارند و احتمالا می‌بایست از فردا در محل کار حضور یافته و سال نوی کاری را آغاز کنند، افزوده شده است. آنقدر که سدار مومنی، رئیس پلیس راهور امروز را پرترددترین روز تعطیلات 94 می‌نامد و از کسانی که قصد دارند به جاده بزنند می‌خواهد که اعصر امروز را برای این کار انتخاب نکنند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلی قدیمی که بسیاری از تلفات جاده‌ای در کشورمان را زمینه ساز می‌شود اشاره کرده و می‌گوید: برابر آمارها از ابتدای طرح نوروزی تا کنون،  تصادفات 8 درصد کاهش داشته و خوشبختانه شرایط رانندگی بهتر شده است. درباره آمار جان باختگان و مجروحان هم باید بگویم که آمار نهایی تصادفات رانندگی توسط سازمان پزشکی قانونی اعلام می‌شود اما بخشی قابل‌توجهی از تلفات در مسیر انتقال به مراکز درمانی و بیمارستان‌هاست.

سردار مومنی که در حاشیه بازدید از محور هراز با خبرنگاران سخن می‌گفت، به نکته‌ای مهم در ترافیک امروز جاده ها اشاره کرده و می‌گوید: امروز شاهد بازگشت مسافران مرحله اول سفرهای نوروزی هستیم که با موج رفت مرحله دوم همزمان شده و به همین دلیل در هر دو لاین جاده‌ها شاهد بار ترافیک هستیم. تمامی جاده‌های برون شهری از جمله محورهای شمالی، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، هرمزگان و خوزستان دارای حجم بالای ترافیک است.

وی در ادامه با عذرخواهی از مسافرانی که در عبور از محور هراز طی روزهای گذشته، ابرها با مسدود شدن مسیر به دلایلی چون ریزش، رانش زمین و بارش برف مواجه شدند، می‌افزاید: بسته شدن این محور زحمت‌هایی را برای مسافران ایجاد کرد که همین جا از آنها عذرخواهی می‌کنیم. با در نظر گرفتن مسیر فرعی در محور هراز رفت و آمد مسافران را تسهیل کردیم و هم اکنون نیز در این مسیر ترافیک عادی است. همزمان با بسته شدن محور هراز بار ترافیکی جاده چالوس و فیروزکوه افزایش می‌یافت.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راه راهور ناجا از بارش برف در ۵ محور کشور خبر داد و با درخواست از رانندگان مبنی بر تردد با چراغ های روشن در جاده های برفی و بارانی، گفت: برابر آخرين اخبار دريافتی تا ساعت۱۳:۳۰ ترافیک در محورهای کرج - چالوس (خزنکلا تا تونل ۵، سیاه بیشه تا تونل کندوان و مرزن آباد تا دزدبن)، فیروزکوه (محدوده شیرگاه)، هراز (امامزاده هاشم به سمت پلور) و محور رشت - قزوین (محدوده منجیل) نیمه سنگین است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت جوی جاده ها گفت: برابر آخرين اطلاعات دريافتی تا ساعت ۱۳:۳۰ در محورهای هراز و فیروزکوه، قزوین (گردنه آوج)، کرمانشاه (محور سنقر) کردستان (اکثر محورها) بارش برف گزارش شده است. در عین حال در محورهای استانهای خراسان شمالی، گیلان، همدان، گلستان (محور جنگل گلستان)، اصفهان (محورهای خمین و گلپایگان)، کرمانشاه (محورهای کنگاور، بیستون و روانسر)، مرکزی (محور اراک - بروجرد، اراک به قم، اراک به ازنا) و تهران (محورهای دماوند و شریف آباد) بارش باران گزارش شده است.

حمیدی به مهمترین تصادفات ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: حوالی ساعت ۱۸:۳۰ روز جهارشنبه در کیلومتر ۴۹ محور دارخوین به شادگان در استان خوزستان بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با سواری پرادو ۵ نفر کشته و ۵ نفر مجروح شدند که علت این حادثه ناگوار در دست بررسی است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با هشدار به رانندگان مبنی بر رعایت سرعت مطمئنه و عدم سبقت غیرمجاز گفت: در زمان بارندگی به دلیل سر خوردگی خودرو، شتاب آن تغییر می کند و همین امر موجب می شود که راننده و سرنشینان در معرض خطر تصادف قرار بگیرند. از سوی دیگر رانندگان حتما فاصله طولی را رعایت کنند.

آخرین وضعیت آب و هوا و پیش بینی تغییرات جوی

مهم ترین نکته درباره وضعیت آب و هوا را باید در اخطاریه‌ای جست که امروز سازمان هواشناسی منتشر کرده و در آن نسبت به سختی های ناشی از شدت گرفتن بارش ها طی امروز تا ظهر فردا هشدار داده است.

در این اخطاریه می‌خوانیم: ـبه اطلاع می‌رساند طی امروز تا ظهر شنبه به سبب شدت بارش، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در استانهای کرمان و خراسان جنوبی و در مناطق کوهستانی استان کرمان به سبب بارش برف، خطر لغزندگی جاده ها وجود دارد.

از این رو توصیه می گردد هنگام تردد در این نواحی، جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

همچنین در این مدت وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک در استانهای یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی پیش بینی می‌گردد.»

وضعیت جوی استان‌های کشور این گونه پیش بینی می‌شود؛

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب‌وهوا و ترافیک؛ جمعه هفتم فروردین
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب‌وهوا و ترافیک؛ جمعه هفتم فروردین
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب‌وهوا و ترافیک؛ جمعه هفتم فروردین
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب‌وهوا و ترافیک؛ جمعه هفتم فروردین
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
امیدوارم پنچر بشین.
عید زمانی خوبی برای مسافرت نیست هموطن.
چرا؟مگه حسودیم.انشااله همشون به سلامت برگردن،وحسابی بهشون خوش بگذره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار