بازدید 5107

رد پای پرتقال مصری در ذخایر شب عید

در حالی که از ماه‌ها پیش از کافی بودن تولید پرتقال برای تامین نیاز شب عید خبر داده شده بود، گویا در برخی استان‌ها پرتقال مصری به‌عنوان میوه ذخیره شده تحویل داده می‌شود.
کد خبر: ۴۸۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 27 March 2015
در حالی که از ماه‌ها پیش از کافی بودن تولید پرتقال برای تامین نیاز شب عید خبر داده شده بود، گویا در برخی استان‌ها پرتقال مصری به‌عنوان میوه ذخیره شده تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، از اوائل زمستان سال گذشته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی نسبت به کافی بودن تولیدات داخلی انواع میوه و تره بار برای تامین نیاز شب عید مردم تاکید و از همان زمان خرید پرتقال و سیب برای تامین ذخایر شب عید و تنظیم بازار را آغاز کرده بودند.

گرچه طی زمستان گذشته برخی سودجویان نیز برای یافتن راه فرار یا اعمال فشار به دولت بر طبل کمبود پرتقال و نیاز به واردات آن برای شب عید می کوبیدند اما وزارت جهاد کشاورزی هیچگاه آن را تایید نکرد. به گونه ای که پیش از این محمود حجتی در این باره گفته بود: با توجه به تولید و ذخائر کافی میوه مورد نیاز شب عید به ویژه مرکبات نیازی به واردات نداریم و علی‌رغم این‌که عده‌ای به دنبال واردات هستند وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌کنند برای تامین نیاز شب عید هیچ نگرانی وجود ندارد و از رسانه‌ها می‌خواهیم اسیر جوسازی عده‌ای نشوند.

وی افزود: از 20 اسفند تا اواخر اسفندماه دولت تلاش می‌کند در بازار مشکلات کمتر شود و مصرف‌کنندگان کمتر مورد اجحاف قرار گیرند. بخصوص در مورد سیب و پرتقال که طبق سنوات گذشته خریداری‌ شده و از استان‌های مختلف کشور در حال حمل به مراکز فروش است.

البته طی این مدت دیگر مسئولان وزارت جهاد کشاورزی نیز بر این مسئله و بی نیازی نسبت به واردات انواع میوه و تره بار تاکید کرده بودند اما این اظهارات و مخالفت وزارت جهاد کشاورزی با واردات میوه هایی مانند پرتقال در حالی مطرح شده است که رد پای پرتقال مصری که سابقه واردات و قاچاق آن طی سنوات گذشته نیز وجود دارد، در ذخایر دولتی عرضه شده به مردم دیده می‌شود؛ چرا که در استان های غربی مانند کرمانشاه مردم از همان دهه آخر اسفند ماه تا هفته نخست امسال پرتقال مصری از عرضه کنندگان تحویل گرفته اند.

گرچه منصوری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: حدود هزار تن پرتقال که از محل خرید سازمان مرکزی تعاون روستایی تامین شده بود برای توزیع در استان کرمانشاه در نظر گرفته شده بود اما در این میان اتحادیه های استانی واردات پرتقال مصری را که پیش از این نیز سابقه داشته است خریداری و به مردم عرضه کرده اند.

وی افزود: این واردات پیله وری پرتقال که با رعایت همه اصول و استانداردهای قرنطینه ای انجام شده است، مازاد بر عرضه دولتی آن بوده و هیچ آسیبی بر تولید داخلی وارد نمی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار