بازدید 6763

جزئیات ذخیره سازی نفت ایران

در حال حاضر ایران نیز مانند دیگر کشورهای بزرگ تولید کننده نفت به دنبال ذخیره سازی نفت تولید شده است تا بتواند از این طریق بازار نفت را تحت کنترل قرار دهد.
کد خبر: ۴۸۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 27 March 2015
در حال حاضر ایران نیز مانند دیگر کشورهای بزرگ تولید کننده نفت به دنبال ذخیره سازی نفت تولید شده است تا بتواند از این طریق بازار نفت را تحت کنترل قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس در حالی که قیمت نفت به شدت کاهش یافته است، شرکتهای بزرگ تولیدکننده نفت در جهان به جای افزایش تولید این طلای سیاه اقدام به ذخیره سازی تولیدات قبلی خود کرده و به دنبال آن کاهش تولید نفت را در دستور کار خود قرار داده اند.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، ایران نیز در حال حاضر مشغول ذخیره کردن حدود 30 میلیون بشکه نفت خام در سوپرتانکرهایی است که در بنادر ایران لنگر انداخته اند.

البته این رسانه خارجی علت ذخیره کردن نفت را در ایران تحریم های غرب اعلام کرده و ابراز کرده است با رفع تحریم ها حجم زیادی از نفت توسط ایران وارد بازارهای بین المللی خواهد شد.

این گزارش حاکی است، از سوی دیگر برخی از موسسات مطالعاتی انرژی در جهان پیش از این اظهار کرده بودند، ایران هم اکنون با کمک 15 نفتکش غول پیکر مشغول ذخیره سازی نفت در آبهای خلیج فارس است. سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در تشریح مهمترین برنامه‌های در دست اجرای به منظور افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در پایانه‌های نفتی کشور در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، گفت: هم اکنون مراحل مختلف ساخت، راه اندازی و مذاکره با سرمایه گذاران برای ساخت حدود 34 میلیون بشکه ظرفیت جدید ذخیره سازی نفت در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از برنامه های جدید ذخیره سازی نفت خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر پیشرفت ساخت چهار مخزن یک میلیون بشکه ای در پایانه صادراتی خارگ به مرز 100 درصد رسیده است و دو مخزن ذخیره سازی جدید که ظرفیت هرکدام 1 میلیون بشکه و 4 مخزن نیز با ظرفیت 500 هزار بشکه در دست ساخت است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به اتمام مراحل مطالعات مهندسی مخازن ذخیره سازی نفت در بندر گناوه، ظرفیت مخازن نفتی در دست ساخت در این منطقه را 10 میلیون بشکه نفت خام اعلام و اضافه کرد: ساخت این حجم گسترده مخازن ذخیره سازی نفت با مشارکت سرمایه گذاران غیر دولتی در حال انجام است.

با وجود مخازن ذخیره سازی جدید ایران بخشی از نفت خود را در مخازن چین به منظور ارسال سریع نفت به کشورهای شرق آسیا ذخیره سازی می کند که تاکنون رقم مشخصی از نفت ذخیره شده در این مخازن اعلام نشده است و براساس آخرین آمارهای حجم نفت ذخیره شده در این مخازن حدود 5 میلیون بشکه است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر