بازدید 11001

احتمال کشته شدن پسر «علی عبدالله صالح»

یک تحلیل‌گر سیاسی یمن در قاهره، از کشته شدن یکی از پسران رئیس جمهور سابق یمن در حمله جنگنده‌های سعودی به این کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۸۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 27 March 2015
یک تحلیل‌گر سیاسی یمن در قاهره، از کشته شدن یکی از پسران رئیس جمهور سابق یمن در حمله جنگنده‌های سعودی به این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عارف أبوحاتم» تحلیل‌گر سیاسی یمن، اعلام کرد که «خالد علی عبدالله صالح» پسر رئیس‌جمهور مخلوع یمن در حملات هوایی روز گذشته عربستان سعودی به یمن، کشته شد.

بر اساس این گزارش، خالد (31 ساله) و فارغ التحصیل مدرسه نظامی – سلطنتی سند هرست (sand hurst) انگلیس است یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های افسری این کشور است که به ادعای این عضو جماعت اخوان‌المسلمین مصر، پنجشنبه (دیروز) کشته شده است.

وی در ادامه ضمن تایید حمله خارجی صورت گرفته در یمن بدون توجه به تلاشهای انصارالله و طرف‌های سیاسی این کشور برای حل و فصل بحران از طریق گفت‌وگو اظهار داشت که امیدوار است انصارالله و صالح از این حملات درس عبرت بگیرند.

ابوحاتم ساعت 1:30 بامداد امروز (جمعه) از قاهره در گفت‌وگو با شبکه العربیه  این خبر را اعلام کرد اما هنوز هیچ طرف رسمی در یمن کشته شدن پسر علی عبدالله صالح را تایید نکرده است.

جنگنده‌های چندین کشور عربی در چارچوب ائتلافی موسوم به «طوفان اراده» به رهبری عربستان سعودی از بامداد روز پنجشنبه (دیروز) به یمن حمله کرده‌اند تا مانع دستیابی انقلابیون این کشور به اهدافشان شوند.

هواپیماهای 5 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در این حمله شرکت دارند. این عملیات ضد انقلابیون یمن به ویژه جنبش انصارالله و حامیان «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق یمن که صنعا پایتخت یمن و بیشتر مناطق شمالی کشور را در اختیار دارند و در حمایت از «عبد ربه منصور هادی» انجام می‌شود. اتحادیه عرب و پاکستان حمایت خود را از این عملیات اعلام کرده‌اند. اما کشورهای ایران، سوریه و عراق این اقدام را محکوم می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان