بازدید 18643

تصادف‌های سنگین مسافران نوروزی

اخبار و اطلاعات در خصوص شیوه تردد خودروها در برخی از نقاط کشور زیاد خوشایند نیست و قرائن از وقوع تصادفات شدید و تلفات سنگین در مسافرت های نوروز 94 خبر می دهد.
کد خبر: ۴۸۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵ 26 March 2015
اخبار و اطلاعات در خصوص شیوه تردد خودروها در برخی از نقاط کشور زیاد خوشایند نیست و قرائن از وقوع تصادفات شدید و تلفات سنگین در مسافرت های نوروز 94 خبر می دهد.

به گزارش ایرنا، هر چند تنها شش روز از نوروز 94 می گذرد اما تصادفات در برخی از جاده ها بیش از سال های گذشته گزارش می شود که چنانچه این روند ادامه یابد بر نگرانی ها خواهد افزود.

امسال نوروز با بارش برف و باران و به دنبال آن لغزندگی جاده ها و محورهای مواصلاتی همراه شده است. بسیاری از جاده های کشور و حتی خودروها استاندارد نیست و باید مراقبت های لازم به عمل آید.

رانندگی در جاده های لغزنده آداب و مقرراتی دارد که باید به آن تن داد و گرنه بهترین عزیزان مان در خطر خواهند بود.

هیچ کس راضی نمی شود که به عزیزانش آسیب برسد از این رو یکی از ضروریات عمل به توصیه های پلیس و کارشناسان است.

28 درصد رشد تلفات


مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس گفت: تعداد کشته شدگان ناشی از حوادث جاده ای این استان در نوروز امسال (از 27 اسفند 93 تا پایان روز چهارم فروردین 94) نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد رشد داشته است.

محمدرضا عالی منش افزود: طی مدت مذکور 23 نفر در حوادث ترافیکی این استان جان باخته اند. وی ادامه داد: این حوادث همچنین تاکنون منجر به مصدومیت 889 نفر شده است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی فارس به رانندگان توصیه کرد که با رعایت اصول ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی، سفری ایمن را تجربه کنند.

با احتیاط رانندگی کنید


فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه از رانندگان خواست با توجه به بارش باران در بیشتر شهرستان ها و لغزندگی سطح جاده های استان، با احتیاط رانندگی کنند.

سرهنگ محمد مرادی گفت: امروز ترافیک در همه جاده های استان کرمانشاه روان است اما بارش باران باعث لغزندگی جاده ها شده است.

در دور نخست سفرهای نوروزی امسال، وقوع سه فقره تصادف در مسیرهای سرپل ذهاب، قزانچی و بزرگراه امام خمینی شهر کرمانشاه باعث مرگ چهار تن و رخمی شدن 10 تن دیگر شد.

افزایش واژگونی خودروها بخاطر لغزندگی


رییس پلیس راه راهور ناجا گفت: در سال جاری راه های 22 استان کشور با تداوم بارش ها دچار لغزندگی شد و واژگونی خودروهایی که سرعت غیر مجاز داشتند تا 51 درصد افزایش یافت.

سرهنگ محمدحسین حمیدی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه های پلیس در سطح استان همدان در جمع خبرنگاران افزود: در نوروز امسال لغزندگی جاده ها باعث شد رانندگان با سرعت غیرمجاز بیشترین سوانح رانندگی را از نوع واژگونی خودرو در سطح جاده ها ایجاد کنند.

وی با اشاره به تداوم بارش ها در کشور به خصوص برف در ارتفاعات، از رانندگان خواست ضمن همراه داشتن تجهیزات لازم، ایمنی در سرعت و دقت در رانندگی با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را سرلوحه سفرهای نوروزی خود قرار دهند.

رییس پلیس راه راهور ناجا رانندگان را به رعایت سرعت مطمئنه و عدم سبقت غیرمجاز توصیه کرد و گفت: در زمان بارندگی به دلیل سر خوردگی خودرو، شتاب آن تغییر می کند و همین امر موجب می شود که راننده و سرنشینان در معرض خطر تصادف قرار گیرند همچنین رانندگان باید فاصله طولی را با خودروی جلو رعایت کنند.

توصیه به رانندگان


پیش از سفر از سالم بودن ترمزها و چراغ های خودروی خود اطمینان پیدا کنید و نسبت به تمیزی شیشه ها و میدان دید، تنظیم فرمان و... اقدام کنید.

اطلاع از وضعیت هوا و تماس با شماره تلفن گویای 141 برای آگاهی از وضعیت راه ها، محدودیت های ترافیکی و... را در برنامه خود قرار دهید.

بستن کمربند ایمنی به عنوان یک قانون الزامی است چرا که هنگام تصادف تا حدود زیادی از وارد آمدن لطمه جانی به سرنشینان جلوگیری می کند.

دلایلی مثل خستگی و خواب آلودگی، نقص عضو، استعمال مواد مخدر، بی توجهی به مقررات، عجله و شتاب بی مورد، عدم تشخیص سهم عبور سایرین و... همیشه دلخراش ترین سوانح رانندگی را در پی داشته اند بنابراین اگر جان خود و اطرافیانتان را دوست دارید، از آن ها دوری کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر