بازدید 7350

گفت‌وگوی تلفنی روحانی با اولاند، پوتین، کامرون

رییس جمهور کشورمان در گفت‌وگوى تلفنی با نخست وزیر انگلستان به تبادل نظر در خصوص مذاکرات هسته‌ای و تحولات منطقه‌ای پرداخت.
کد خبر: ۴۸۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷ 26 March 2015
رئیس‌جمهور اسلامی ایران امشب طی مکالمه‌های تلفنی، با مقامات ارشد روسیه،‌فرانسه و انگلیس رایزنی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ الیزه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که فرانسوا اولاند و حسن روحانی روسای‌جمهور فرانسه و ایران امشب تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، اولاند پس از این گفت‌وگو بار دیگر بر لزوم حصول توافق هسته‌ای که «از دستیابی ایران به سلاح» جلوگیری کند، تأکید کرده است.

حسن روحانی با دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس هم تلفنی مکالمه کرده است.

مقامات ارشد ایران و انگلیس ضمن بررسی توافق احتمالی میان ایران و 1+5 تأکید کردند که رسیدن به چارچوب سیاسی توافق تا موعد مقرر یعنی آخر مارس، امکان‌پذیر است.

کامرون در این تماس تلفنی بار دیگر بر موضع پیشین غربی‌ها در خصوص سمت و سوی برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد و گفت که ایران باید نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در خصوص مقاصد خود از پیگیری برنامه هسته‌ای، کاهش دهد.

دیوید کامرون در خصوص اوضاع یمن هم گفت که همه باید احزاب یمن را به گردهم‌آیی و ورود به روند سیاسی حل مشکلات تشویق کنند.

وی همچنین گفت: « دیگر کشورها نباید از شورشیان حوثی حمایت کنند.»

رئیس‌جمهور ایران مکالمه دیگری با همتای روس خود داشت.

بر اساس اعلام کرملین، روسای جمهور نظرات خود را در خصوص اوضاع رو به وخامت یمن رد و بدل کرده‌اند؛ ولادیمیر پوتین در این تماس گفته که روند اقدامات خصمانه در یمن باید سریعاً متوقف شود و همه طرفین از جمله سازمان ملل متحد باید برای ایجاد یک گزینه صلح‌طلبانه برای مناقشه یمن تلاش کنند.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 از امروز با دیدارهای وزیران خارجه ایران و آمریکا در شهر لوزان سوئیس آغاز شده است. گفته می‌شود فرانسه در این مذاکرات سخت‌ترین موضع را در میان 6 کشور اتخاذ کرده است.

حسن روحانی با همتای چینی خود «شی جین پینگ» هم گفت‌وگو کرد و در خصوص آخرین تحولات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران با وی رایزنی کرد.

قرار است لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه روز شنبه به مذاکرات بپیوندد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل