بازدید 10564
به بهانه جان باختن دو خبرنگار ایرانی در سانحه جرمن وینگز

ال‌کلاسیکو با این سقوط همیشه کاممان را تلخ خواهد کرد

بازی دوستانه امشب ایران و شیلی با یک دقیقه سکوت به احترام دو خبرنگار ایرانی که در سانحه هوایی جرمن وینگز جان باختند آغاز خواهد شد. این تنها بخشی از واکنش‌هایی است که از روز گذشته و در پی انتشار خبر جان‌باختن مهدی حجت‌الاسلامی و حسین جوادی رسانه‌ای شده است.
کد خبر: ۴۸۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 26 March 2015
گویا قرار است هر هواپیمایی که در گوشه‌ای از دنیا سقوط می‌کند برای ما خبر ناگواری داشته باشد. این‌بار هم سقوط یک ایرباس خطوط جرمن وینگز در جنوب فرانسه با یک روز تاخیر خبر ناگواری را برای اهالی ورزش و کشور داشت. میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی دو خبرنگار ورزشی ایرانی که برای دیدن آخرین ال‌کلاسیکوی فصل به بارسلون سفر کرده بودند در بازگشت از اسپانیا دچار سانحه هوایی شدند و جان به جان آفرین تسلیم کردند. مرگ این دو خبرنگار هنوز برای اهالی ورزش و رسانه ایران تازه، باورنکردنی و رنج‌آور است.

به گزارش تابناک، تور خداحافظی کارلوس کی‌روش در اروپا می‌توانست مهم‌ترین خبر ورزشی این روزهای رسانه‌ها باشد، اما دست تقدیر نگذاشت تا این اتفاق بیفتد و خبر مرگ ناباورانه دو خبرنگار ورزشی کشورمان همه اخبار ورزشی را تحت تاثیر قرار داد. میلاد حجت‌الاسلامی خبرنگار خبرگزاری تسنیم و حسین جوادی خبرنگار روزنامه وطن‌امروز که به همراه چند خبرنگار دیگر برای پوشش اردوی تیم ملی در اروپا که آخرین همکاری کارلوس کی‌روش با تیم ملی را رقم می‌زد راهی اتریش شده بودند. در این میان و پیش از برگزاری بازی ایران و شیلی در اتریش چهار تن از خبرنگاران تصمیم می‌گیرند راهی اسپانیا شده و بازی ال‌کلاسیکو را پوشش دهند. در این میان تنها میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی موفق می‌شوند راهی اسپانیا شوند و بعد از بازی با یک پرواز غیرمعمول به مقصد دوسلدورف قصد بازگشت به وین و اردوی تیم ملی را داشتند که با سقوط این هواپیما در جنوب فرانسه این پرواز به سفر ابدی آن‌ها بدل شد.

مرگ دلخراش این دو همکار عزیز بازتاب‌های گسترده داخلی و خارجی را به همراه داشت. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز درگذشت خبرنگاران ایرانی را تسلیت گفت و اعضای تیم ملی با صدور بیانیه‌ای از داغدار شدنشان گفتند. روزنامه گاردین به سراغ سعید زاهدیان و پیام یونسی، دو خبرنگار دیگری که قصد همراهی این دو تن را در سفر اسپانیا داشتند رفتند و جزئیات این سفر را از زبان آن‌ها جویا شدند. یونسی پور به گاردین گفت: از دیروز کارم این است که از خودم بپرسم چه اتفاقی رخ داده است. ما می‌توانستیم جزو کشته شدگان باشیم. خدا ما را نجات داد.  یونسی پور گفته که آن چهار نفر تصمیم گرفتند با هزینه شخصی به تماشای بازی ایران با شیلی در اتریش و ایران با سوئد در استکهلم بروند.  ابتدا قرار بود هر چهار نفر راهی اسپانیا شوند تا بازی ال کلاسیکو بین بارسلونا و رئال مادرید را ببینند اما آن دو به یکباره تصمیم خود را عوض کردند. 

یونسی پور گفت: ما تصمیم گرفتیم در وین بمانیم و تمرینات تیم ملی را دنبال کنیم.  وی گفت دوستانش اگر با هواپیمای ارزان قیمت سفر نکرده بودند الان زنده بودند. این خبرنگار ایرانی گفت: حقیقت این است که آنها استطاعت مسافرت با پروازهای دیگر را نداشتند چرا که همه ما داوطلبانه و با هزینه شخصی می‌خواستیم این بازی ها را پوشش دهیم. رسانه‌های ایرانی که ما برای آنها کار می‌کنیم ما را به لحاظ مالی پشتیبانی نمی‌کنند.



خبر مرگ ناگوار این دو خبرنگار ایرانی در میان همکارانشان در داخل کشور هم قابل هضم نبود. از روز گذشته روزنامه‌نگاران و خبرنگاران زیادی در شبکه‌های اجتماعی به این مسئله واکنش نشان دادند و ناراحتی خود را از این مسئله ابراز کردند و رسانه‌های داخلی و خارجی فراوانی هم به پوشش این مسئله پرداختند. این در حالی است که شرکت جرمن وینگز امروز خانواده های قربانیان سقوط را با پروازهای مخصوص و اتوبوس به محل حادثه منتقل می‌ کند تا آنها در مکان حادثه به سوگواری بپردازند. طبعا جای خانواده های اسلامی و جوادی در این سوگواری جمعی خالی خواهد بود اما ظاهرا آنها نیز عازم سفر به اروپا برای تحویل بازمانده عزیزانشان هستند.

بازی دوستانه امشب ایران شیلی با یک دقیقه سکوت به احترام این دو خبرنگار دوست داشتنی برگزار خواهد شد و صفحه یک خبرگزاری‌های ورزشی امروز پر است از پیام‌های تسلیت شخصیت‌های ورزشی و غیرورزشی و خبرنگاران ورزشی بار دیگر در غم از دست دادن ناباورانه دو همکار عزیز داغدارند. پیوند خوردن این خبر غم‌انگیز به ال‌کلاسیکوی آخر سال موجب می‌شود که این مسابقه بزرگ و استثنایی در ذهن ورزش دوستان همواره با یک غم بزرگ عجین شود؛ غم از دست دادن دو همکار خوب و دوست داشتنی.
سایت خبری تحلیلی تابناک ضمن ابراز همدردی، درگذشت این دو عزیز را به خانواده، دوستان و همکاران این دو تسلیت گفته و از خداوند متعال برای این دو مرحوم علو درجات و غفران الهی خواستار است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها