بازدید 4005
ترکیب ایران مقابل شیلی چه خواهد بود؟

3 یا 4 تغییر نسبت به جام‌ملت‌های آسیا

کد خبر: ۴۸۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 26 March 2015
تیم‌ملی فوتبال ایران امشب در یک مسابقه مهم مقابل تیم‌ملی شیلی قرار خواهد گرفت تا اولین بازی دوستانه خود در سال جدید را انجام دهد.

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی ایران که در کشاکش جدایی از تیمی است که خود آن را ساخته، مسابقه با شیلی را با تغییراتی نسبت به جام‌ملت‌های آسیا آغاز می‌ کند. آنچه که مسلم است کی‌روش برای این مسابقه حداقل 3 ستاره خود در جام‌ملت‌ها‌ را به همراه خود نخواهد داشت؛ اول سردار آزمون که برای حضور در جمع بازیکنان تیم امید در تهران به سر می‌ برد و دیگری احسان حاج‌صفی که با توجه به مصدومیت روز گذشته از فهرست مردان کی‌روش حذف شد. مهرداد پولادی نیز دیگر بازیکنی است که به دلایل غیرفوتبالی در جمع ملی‌پوشان حضور ندارد.

کی‌روش در جام‌ملت‌های آسیا با ترکیب علیرضا حقیقی، وریا غفوری، مهرداد پولادی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدجلال حسینی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، احسان حاج‌صفی، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی (رضا قوچان‌نژاد)، سردار آزمون به میدان رفت که این ترکیب در مسابقه امشب دستخوش تغییراتی خواهد شد.

تغییر در چپ و راست

به نظر می‌ رسد مهمترین تغییر ترکیب تیم‌ملی در خط دفاع اتفاق بیافتد جایی که کی‌روش ممکن است از 4 فول بک برای کنترل خط حمله خطرناک شیلی استفاده کند. در حال حاضر به جای پولادی، هاشم بیک‌زاده و حبیب گردانی مسن اما کم تجربه در سطح ملی در دسترس هستند و به احتمال زیاد بیک‌زاده انتخاب اول کی‌روش برای بازی در سمت چپ دفاع خواهد بود. همچنین با بازگشت پژمان منتظری این مدافع باتجربه و خوش تکنیک تیم‌ملی به احتمال زیاد مثل جام‌جهانی در پست دفاع راست به میدان خواهد رفت. با توجه به اینکه مرتضی پورعلی‌گنجی در دفاع وسط جا افتاده خیلی سخت می‌ شود توسط کرد که کی‌روش جای او را به منتظری بدهد مگر آنکه این بازیکن جوان دچار مصدومیت شده باشد که در اینصورت منتظری مثل بازی دوستانه تیم‌ملی مقابل کره زوج سیدجلال حسینی خواهد بود تا در دفاع راست از بازیکنانی مثل وریا غفوری یا خسرو حیدری استفاده شود.

چه کسی به جای حاج‌صفی؟

جواد نکونام و آندرانیک تیموریان دو هافبک باتجربه تیم‌ملی در مسابقه امشب بدون تغییر خواهند ماند. درخط جلو مثلث دژاگه، شجاعی و حاج‌صفی دچار تغییر شده و بازیکن جدیدی باید جای احسان را بگیرد. البته اگر فرض کنیم مسعود شجاعی باز هم در ترکیب تیم‌ملی باقی خواهد ماند، در این صورت کی‌روش باید به حضور گزینه هایی مثل خسرو حیدری، وحید امیری و حتی کریم انصاری‌فرد را دارد که می‌ توانند به جای حاج‌صفی به میدان بروند.

خط حمله: یک پست و چند گزینه

گزینه اصلی برای بازی در خط حمله رضا قوچان‌نژاد است، بازیکنی که همواره در تیم‌ملی فوتبال ایران نمایش قابل قبولی داشته و با کلاس بالای فوتبالش انتظارات را پاسخ داده است. پشت سر گوچی بازیکنانی مثل احمد حسن زاده و کریم انصاری‌فرد قرار دارند که هر دو منتظر فرصتی برای خودنمایی در تیم‌ملی هستند.

با نگاهی به ترکیب تیم‌ملی متوجه می‌ شویم که اصرار کی‌روش به حضور علیرضا جهانبخش و سردار آزمون چندان هم بیراه نبوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار