بازدید 8315
۱
سومین سامانه بارشی سال 94 هم به زودی از راه می‌رسد؛

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب‌وهوا و ترافیک؛ پنج‌شنبه ششم فروردین

در حال حاضر، عرض محور هراز، تنها پاسخگوی تردد خودروهای سواری و سبک است و تردد خودروهای سنگین و کامیون‌ها از جاده هراز ممنوع اعلام شد و تمامی خودروهای سنگین و کامیون‌ها حتی حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی نیز برای تردد از این محور مجوز ندارند. با توجه به بارش باران و برف در اغلب محورهای مواصلاتی کشور، راه‌های و جاده‌ها از شرایط لغزنده‌ای برخوردارند.
کد خبر: ۴۸۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 26 March 2015
از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان بگذارد.

به گزارش «تابناک»، دور نخست بازگشت از سفرهای نوروزی در حالی به اوج خود نزدیک می‌شود که پیش بینی ها حکایت از ورود سومین سامانه بارش زا به کشور در سال جدید دارد؛ سامانه‌ای که پیش بینی می‌شود بارش های زیادی در بسیاری نقاط کشورمان سبب ساز شود.

این در حالی است که هنوز فعالیت سامانه بارشی قبلی که اوایل هفته وارد کشورمان شده، ادامه دارد و حتی شدت هم خواهد گرفت؛ آنقدر که مسئولان سازمان هواشناسی را مجاب کرده که درباره شدت بارندگی ها و خطرات و تبعات احتمالی آن، اخطاریه صادر کنند و هشدار دهند.

بر اساس اخطاریه یاد شده درخواهیم یافت که با فعالیت سامانه بارشی، باید در انتظار بارش باران و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف باشیم. به این صورت:

چهارشنبه 94/1/5: استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، همدان، مرکزی، گیلان، غرب مازندران و دامنه های البرز در استانهای تهران و البرز

پنج شنبه  94/1/6: استانهای کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، فارس و با شدت کمتر در استانهای لرستان، گیلان، غرب مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب آذربایجان غربی، غرب کرمان، بوشهر، جنوب یزد و دامنه های البرز در استانهای تهران و البرز

جمعه 94/1/7: استانهای اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان و با شدت کمتر در استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و دامنه های البرز در استانهای تهران و البرز

از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارتهای احتمالی، به ویژه با توجه به بارش برف در جاده های کوهستانی رشته کوه البرز و استانهای واقع در شمال غرب کشور، تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ محمد حسین حمیدی، رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به بازگشایی مجدد محور هراز به دنبال رانش شب گذشته زمین، از ممنوعیت تردد هرگونه خودروی سنگین و کامیون در محور هراز تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: شب گذشته محور هراز به دلیل رانش زمین، مسدود شد که خوشبختانه با تلاش عوامل راهداری، در حال حاضر این جاده باز می‌باشد و تردد در آن جریان دارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر، عرض محور هراز، تنها پاسخگوی تردد خودروهای سواری و سبک است، گفت: با توجه به عرض کم این محور، تردد خودروهای سنگین و کامیون‌ها از جاده هراز ممنوع اعلام شد و تمامی خودروهای سنگین و کامیون‌ها حتی حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی نیز برای تردد به جاده فیروزکوه هدایت شدند و تا اطلاع ثانوی تردد هرگونه خودروی سنگین از این محور، ممنوع است.

حمیدی با اشاره به ادامه دار بودن موج نخست بازگشت مسافران نوروزی، افزود: مقرر شد تا از ساعت 14 فردا (جمعه 7 فرودین)، جاده چالوس از مرزن‌آباد به کرج، به صورت یک‌طرفه شود و تردد خودروها در مسیر مقابل ممنوع است.

وی در پایان با اشاره به بارش برف در جاده‌های چالوس، هراز و سایر محورهای کوهستانی کشور، به رانندگان در خصوص لزوم کاهش سرعت در شرایط جوی نامساعد، هشدار داد و گفت: در حال حاضر با توجه به بارش باران و برف در اغلب محورهای مواصلاتی کشور، راه‌های و جاده‌ها از شرایط لغزنده‌ای برخوردارند و از این رو به دلیل عدم توجه رانندگان به الزامات رانندگی در شرایط برفی و بارانی و بی توجهی به سرعت مطمئنه، شاهد افزایش تصادفات زنجیره‌ای و واژگونی در روزهای اخیر بودیم.

آخرین وضعیت آب و هوا و پیش بینی تغییرات جوی

امروز در نیمه شمالی و جنوب کشور شاهد بارش باران خواهیم بود که در نواحی کوهستانی این مناطق بارش برف رخ می‌دهد. از فردا از میزان بارش‌ها در غرب و شمال غرب کشور کاسته می‌شود و در برخی نقاط مرکز و جنوب سواحل شمال نیز شاهد بارش باران خواهیم بود؛ بارشی که از بعد از ظهر جمعه به نوار شرقی کشور کشیده می‌شود.

سامانه بارشی از بعد از ظهر شنبه از شرق کشور خارج می‌شود و در روز شنبه ما در اکثر نقاط کشور جوی پایدار خواهیم داشت. از یکشنبه موج جدید بارشی وارد کشور می‌شود.

شدت بارش‌ها در جنوب کشور خواهد بود مانند کرمان و جنوب یزد توصیه می‌شود به دلیل بارش باران و برف در نیمه شمالی کشور مسافران به دلیل لغزندگی جاده‌ها تجهیزات کامل را همراه داشته باشند.

امروز بارش‌ها در کردستان، همدان، مرکزی، فارس، کرمانشاه، لرستان، بوشهر، جنوب یزد، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و گلستان پیش‌بینی شده است. امروز سردترین نقاط اردبیل با 2 درجه زیر صفر و گرمترین بندرعباس با 30 درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

در شمال کشور هم انتظار می‌رود از روز شنبه حدود 3 درجه کاهش دما در گیلان و مازندران رخ دهد. در خصوص تهران نیز باید گفت امروز بارش پراکنده در برخی ساعات برای این شهر پیش‌بینی شده که در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت؛ فردا نیز برای پایتخت بارش باران تا بعد از ظهر خواهیم داشت و این بارش شنبه قطع شده و یکشنبه با ورود موج جدید بارشی مجدد در تهران بارش باران داریم. علاوه بر این نمات باید گفت که از فردا حدود 3 درجه هوای تهران سردتر می‌شود.

وضعیت جوی استان‌های کشور این گونه پیش بینی می‌شود؛

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب‌وهوا و ترافیک؛ پنج‌شنبه ششم فروردین
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب‌وهوا و ترافیک؛ پنج‌شنبه ششم فروردین
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب‌وهوا و ترافیک؛ پنج‌شنبه ششم فروردین
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ممنون از اطلاعات خوبتون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار