بازدید 3448

در تعطیلات ۱۰۲ نفر با گاز در فارس مسموم شدند

از ۲۷ اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین ۹۴ تعداد ۱۰۲ نفر به دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن توسط اورژانس فارس به صورت سرپایی مداوا یا به بیمارستان منتقل شده‌اند.
کد خبر: ۴۸۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 26 March 2015
از ۲۷ اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین ۹۴ تعداد ۱۰۲ نفر به دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن توسط اورژانس فارس به صورت سرپایی مداوا یا به بیمارستان منتقل شده‌اند.

به گزارش تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نماینده هیئت رئیسه در ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه با اشاره به اینکه از 27 اسفند تا چهارم فروردین 94 تعداد 102 مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن در استان فارس گزارش شده است به همشهریان و مهمانان نوروزی در این زمینه هشدار داد.

سیاوش باباجعفری اظهار داشت: در مجموع 102 مورد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در فارس طی این مدت مشاهده شده که از این تعداد 28 مورد توسط  اورژانس فارس به صورت سرپایی مداوا شده‌اند و اورژانس 31 مسموم را نیز برای مداوا به بیمارستان منتقل کرده و بقیه موارد نیز به صورت حضوری به بیمارستان ها مراجعه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مسافران در مواردی اقدام به روشن کردن پیک نیک در خودرو یا چادرها می‌کنند که این مسئله به دلیل نبود راه‌های تهویه مناسب، منجر به تولید گاز منوکسیدکربن و مسمومیت می‌شود بنابراین نباید این خطر جدی را نادیده گرفت.

بابا جعفری بیان کرد: تمامی هم میهمانان باید به نکات ایمنی توجه کافی داشته باشند و در صورت مواجهه با فردی که دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده به سرعت مصدوم را از محیط خارج و فورا با اورژانس 115 تماس بگیرند، علایم حیاتی مصدومان را کنترل کنند و از باز بودن راه‌های هوایی مصدوم اطمینان حاصل کنند.

براساس این گزارش از 27 اسفند تا 4 فروردین در مجموع 6921 بیمار در بیمارستان‌های استان فارس بستری شده‌اند و در این مدت 74 هزار و 684 بیمار نیز به صورت سرپایی خدمات دریافت کرده‌اند که از این تعداد 57 مورد از بیماران بستری و 535 مورد از بیماران سرپایی مربوط به حوادث ترافیکی بوده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها