بازدید 8616

یونسی تولد پیامبر زرتشتیان را تبریک گفت

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در پیامی تولید پیامبر زرتشتیان را به همه ایرانیان زرتشتی و زرتشتیان جهان تبریک و شادباش گفت.
کد خبر: ۴۸۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 26 March 2015
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در پیامی تولید پیامبر زرتشتیان را به همه ایرانیان زرتشتی و زرتشتیان جهان تبریک و شادباش گفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و ارتباطات دفتر دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام، در متن پیام تبریک یونسی آمده است: همزمانی تولد پیامبر زرتشتیان، اشوزرتشت با عید نوروز را به فال نیک گرفته و این روز بزرگ را به همه ایرانیان عزیز زرتشتی و زرتشتیان جهان، تبریک و شاد باش می گویم.

وی در پیام خود یادآور شده است: رهبرمعظم انقلاب در سخنانی تولد آیین زرتشت در ایران را به عنوان یکی از ادیان آسمانی مایه فخر و مباهات ملت ایران دانستند. ایشان به زندگی توأم با صفا و صمیمیت پیروان ادیان الهی در ایران اشاره کرده و فرمودند: «در میان پیروان ادیان گوناگون، زرتشتیان از جهات مختلف پیوند و نزدیکی بیشتری با مسلمانان دارند» (پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ١٣٧٥).

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام در بخش دیگری از پیام تبریک خود آورده است: «زرتشت» پیامبری بود که مردمان ایران زمین را به توحید فرا خواند و ایرانیان را به پرستش «اهورامزدا» یا همان خدایِ دانایِ بزرگِ هستی بخش، دعوت کرد. ایشان، خواهان همبستگی همۀ اقوام ایرانی بود بدین جهت ما مشاهده می کنیم که ایرانیان زرتشتی، همواره در طول تاریخ، از نوروز به عنوان عید ایرانی که انسجام بخش اقوام ایرانی است، حراست کردند. «زرتشت» اولین پیام آور یکتاپرستی، صلح طلبی، رعایت حقوق بشر، راستی و درست کاری در جهان بود.

در ادامه این پیام آمده است: امروز، زرتشتیان عزیز اذعان دارند که سرزمین مادری شان؛ ایران، محل امن و آزاد برای عبادت و آسایش آنان است و آنها در کنار ایرانیان عزیز مسلمان و ادیان دیگر، در توسعه و شکوفایی این سرزمین، شرکت دارند.

یونسی در پیام تبریک به زرتشتیان از خداوند بزرگ، برای همه زرتشتیان، آرزوی بهروزی و سلامتی توام با موفقیت را خواستار شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار