بازدید 7229

واردات بی رویه مانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی

کد خبر: ۴۸۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 26 March 2015
 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه یکی از عوامل عدم تحقق مقوله رقابت پذیری در اقتصاد کشور، موضوع انحصارطلبی است، گفت: اقتصاد رقابت پذیر، تنها با حضور بخش خصوصی محقق می شود.

سیدسعید زمانیان دهکردی ، بر لزوم ضرورت توجه به مقوله رقابت پذیری در اقتصاد کشور تأکید کرد و گفت: قطعا توجه به این مسئله یکی از راه کارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است، که باید از سوی دولت و مجلس مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: راه اصلی توجه به موضوع رقابت پذیری در اقتصاد، نگاه و رسیدگی به بنیه و تولید داخلی است، از این رو اگر با برنامه ریزی در جهت بهبود کیفیت و ارتقا بهره وری تولیدات داخلی اقداماتی صورت گیرد، قطعا مسئله رقابت پذیری هم محقق می شود.

وی واردات بی رویه و بدون برنامه را خطری در راه تحقق اقتصاد مقاومتی ومسئله رقابت پذیری خواند و گفت: مسئولان نباید به هیچ وجه اجازه ورود بدون نظارت محصولات را بدهند، زیرا اولین قربانی این اقدام تولید کشور خواهد بود.

زمانیان دهکردی با اشاره به رویکرد حمایتی مجلس نسبت به تولید محصولات داخلی، افزود: قطعا مجلس در بحث قانون گذاری و نظارت هیچ مجوزی به وزارتخانه های مرتبط مانند وزارت صنعت برای واردات کالاهای مشابه داخلی نمی دهد، قطعا نگاه مجلس به بحث تولید محصولات داخلی مثبت است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر صنایع و تولیدکنندگان داخلی هم باید در جهت ارتقا کیفیت محصولاتشان گام بردارند تا عملا مسیر برای رقابت پذیری در اقتصاد کشور فراهم شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه یکی از عوامل عدم تحقق مقوله رقابت پذیری در اقتصاد کشور، موضوع انحصارطلبی است، افزود: دولت و مجلس نباید اجازه ورود انحصارطلبان را به اقتصاد کشور بدهند.

زمانیان دهکردی بر لزوم واگذاری صنایع و تولیدات داخلی به بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی، اجرای سیاست های اصل 44 است، اما متأسفانه دولت با وجود واگذاری برخی صنایع، هنوز صفر تا صد امور را به بخش خصوصی و مردم محول نکرده است.

وی با اعلام اینکه در موضوع اقتصاد رقابت پذیر، تنها بخش خصوصی می تواند حرف اول و آخر را بزند، تصریح کرد: تمام دستگاه باید در جهت تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی و به تبع آن اجرای اصل 44 قانون اساسی تلاش کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار