بازدید 9450
۱
آغاز موج اول بازگشت مسافران نوروزی با رکورد شکنی «واژگونی»؛

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب‌وهوا و ترافیک؛ چهارشنبه پنجم فروردین

نخستین نکته درباره آخرین وضعیت ترافیکی راه ها، به نوعی تاکید بر توصیه های موکد است؛ آنجا که می‌بینیم رئیس پلیس راه از افزایش 10 درصدی سهم واژگونی در تصادفات نوروزی امسال خبر داده و می‌گوید: بررسی‌های ما تا این لحظه نشان می‌دهد که 51 درصد از تصادفات نوروز 94، از نوع واژگونی بوده است.
کد خبر: ۴۸۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 25 March 2015
از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان بگذارد.

به گزارش «تابناک»، با رسیدن به پنجمین روز تعطیلات نوروزی، موج اول بازگشت مسافران آغاز شده و تا یکی دو روز آینده، باز هم جاده های کشورمان پیک ترافیکی دیگری را تجربه خواهند کرد. این در حالی است که گزارش های هواشناسی حکایت از ورود سامانه بارشی جدیدی به کشور دارد که می‌تواند اثر محسوسی بر اوضاع ترافیکی جاده ها بگذارد.

ناگفته پیداست که با فعالیت این سامانه بارشی، جاده ها لغزنده شده و بر مخاطرات رانندگی افزوده می‌شود، مگر آنکه رانندگان موارد ایمنی را بیشتر از پیش مورد توجه قرار داده و علاوه بر آن، همگی به فکر سلامت مسافرانمان باشیم؛ ولو با یک تماس تلفنی با کسانی که قصد دارند به جاده بزنند و تذکر دادن موارد ایمنی.

به نظر کار سختی نیست که اگر از اوضاع جوی جاده ها مطلع شدیم، به عزیزانمان که قصد آمد و شد در آن جاده ها را دارند، زنگ زده و با مطلع کردنشان از اوضاعی که پیش رویشان قرار دارد، از ایشان بخواهیم هم مجهز تر مسافرت (چه رفت باشد و چه بازگشت) خود را آغاز کنند و هم در طول سفر، ایمنی را فراموش نکرده و مطمئن رانندگی کنند.

آخرین وضعیت ترافیک

نخستین نکته درباره آخرین وضعیت ترافیکی راه ها، به نوعی تاکید بر توصیه های بالاست؛ آنجا که می‌بینیم رئیس پلیس راه راهنمایی و رانندگی، از افزایش 10 درصدی سهم واژگونی در تصادفات نوروزی امسال -به نسبت مدت مشابه سال گذشته- خبر داده و می‌گوید: بررسی‌های کارشناسی در نحوه وقوع تصادف در طرح نوروزی سال گذشته نشان داد که 41 درصد از سوانح رانندگی نوروز 93 به دنبال واژگونی یک خودرو اتفاق افتاد؛ این در حالی است که بررسی‌های ما تا این لحظه نشان می‌دهد که 51 درصد از تصادفات نوروز 94، از نوع واژگونی بوده است.

سرهنگ محمدحسین حمیدی با بیان اینکه لغزندگی معابر و شرایط جوی همراه با بارندگی از عمده‌ترین دلایل این افزایش بوده است، به تسنیم گفت: با توجه به اینکه بارش‌های جوی در تعطیلات نوروزی امسال بخش وسیعی از راه‌های مواصلاتی کشو ررا دربر گرفته، از این رو رانندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که شرایط رانندگی در وضعیت برفی و بارانی کاملا با شرایط معمول متفاوت است.

وی با اشاره به لزوم توجه رانندگان به مهارت‌های رانندگی در شرایط جوی نامساعد افزود: متاسفانه تحلیل‌های کارشناسی پلیس نشان می‌دهد که عمده‌ترین واژگونی‌ها در مسیرهای شیب‌دار، پیچ‌ها و در هنگام تغییر جهت‌های ناگهانی رخ داده و از این رو توصیه می‌شود تا رانندگان احتیاط را سرلوحه تردد خود قرار دهند و با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب، بشدت از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کنند.

وی در پایان با اشاره به عادی بودن شرایط ترافیکی جاده‌های کشور، از بارانی بودن محورهای مواصلاتی استانهای شمالی خبر داد و گفت: با توجه به سپری شدن 5 روز از تعطیلات نوروزی، موج بازگشت نخست مسافران نوروزی از روز گذشته کلید خورد و گزارشات دریافتی ما نشان از حجم بسیار خودروها در محورهای منتهی به شهرهای بزرگ همچون تهران، کرج، قزوین، اصفهان و... است.

علاوه بر این، سرهنگ نادر رحمانی، سرپرست مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره اوضاع ترافیکی جاده ها گفت: در حال حاضر ابتدای محور کرج - چالوس ترافیک نیمه‌سنگین دارد اما در سایر محورهای مواصلاتی در سطح کشور وضعیت ترافیکی روان است.

وی افزود: جو موجود در محورهای خوزستان، گیلان و البزر در محور کرج – قزوین دارای بارش است و در مناطق آذربایجان شرقی محور بُستان آباد به تبریز و مناطقی از چهار محال بختیاری با بارش برف همراه است.

سرپرست مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه لازم است رانندگان تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند تاکید کرد: با توجه به لغزنده بودن مسیر، رانندگان باید سرعت وسیله نقلیه خود را کم کنند چرا که در این ایام اصلی‌ترین علت تصادفات، واژگونی است و خصوصا در استان‌هایی که پهنه جغرافیایی بیشتری دارند. خستگی، خواب آلودگی راننده، عدم توجه به جلو و سرعت زیاد از عوامل موثر در بروز تصادفات در این ایام هستند و به رانندگان توصیه می‌شود که با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

آخرین وضعیت آب و هوا و پیش بینی تغییرات جوی

احد وظیفه، مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی با ورود سامانه بارشی از غرب کشور ، طی امروز و فردا افزایش ابر ، بارش باران گاهی با رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش باد در نیمه غربی کشور پیش بینی می شود که در مناطق کوهستانی شمال غرب و رشته کوه البرز بارش به صورت برف خواهد بود.

وی افزود: در روز جمعه این سامانه فعالیت خود را بر روی برخی از مناطق مرکزی، دامنه های مرکزی البرز، سواحل جنوبی دریای خزر، جنوب و به تدریج نوار شرقی کشور خواهد داشت و بعد از شنبه از مناطق شرق و جنوب شرقی کشور خارج می شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی درباره اوضاع جوی تهران هم گفت: آسمان تهران فردا ۶ فروردین ابری در پاره ای از نقاط بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد پیش بینی می شود و بیشینه و کمینه دمای هوا با دو در جه کاهش در روز به ۱۲ درجه و در شب ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

وضعیت جوی استان‌های کشور این گونه پیش بینی می‌شود؛

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب‌وهوا و ترافیک؛ چهارشنبه پنجم فروردین
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب‌وهوا و ترافیک؛ چهارشنبه پنجم فروردین
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب‌وهوا و ترافیک؛ چهارشنبه پنجم فروردین
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
متشکر از زحمات دست اندرکاران
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر