بازدید 42119

قصاب لبنانی داعش گرفتار شد

روابط عمومی ارتش لبنان اعلام کرد که عمر المیقاتی معروف به ابوهریره و بلال المیقاتی معروف به ابوعمر الطرابلسی و یا ابوعمر اللبنانی دو عنصر خطرناک گروه تروریستی تکفیری داعش که مرتکب چندین جنایت تروریستی شده اند، بعداز هفته ها عملیات امنیتی ویژه، بازداشت شدند.
کد خبر: ۴۸۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 25 March 2015
روابط عمومی ارتش لبنان اعلام کرد که عمر المیقاتی معروف به ابوهریره و بلال المیقاتی معروف به ابوعمر الطرابلسی و یا ابوعمر اللبنانی دو عنصر خطرناک گروه تروریستی تکفیری داعش که مرتکب چندین جنایت تروریستی شده اند، بعداز هفته ها عملیات امنیتی ویژه، بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا، ابوهریره (24 ساله) فرزند احمد سلیم المیقاتی یک سرکرده گروه تروریستی داعش در لبنان است که ماه اکتبر گذشته در شهرک عاصون شهرستان الضنیه در شمال این کشور بازداشت شده است.

ابوعمرالطرابلسی (23 ساله) نیز پسرعمومی ابوهریره است که به دست راست او معروف می باشد.

نیروهای امنیتی لبنان هفته ها رفت و آمد این دو تروریست تکفیری خطرناک را بین بلندی های منطقه القلمون سوریه به شهرک عرسال و شهر طرابلس لبنان رصد و کنترل می کردند تا اینکه موفق شدند آنها را که با یک خودرو اجاره شده ازعرسال به بقاع لبنان منتقل می شدند، ساعت 9 و 30 دقیقه صبح دیروز (سه شنبه) در تور امنیتی خود نزدیک ایست وبازرسی شهرک حربتا گرفتار کنند.

در یک جاده بین المللی گشتی نیروهای امنیتی ارتش لبنان در انتظار آنها بود که قصد داشتند با عبور از ایست و بازرسی ارتش خود را از شهرک عرسال به شهرک اللبوه برسانند.

روزنامه لبنانی السفیر نوشت که این دو تروریست تکفیری هنگام بازداشت حامل سلاح وکمربندهای انفجاری نبودند و با لباس عادی تردد می کردند تا جلب نظر نکنند.

ابوهریره و ابوعمراللبنانی به مقر اداره امنیت ارتش لبنان در منطقه الیرزه پایتخت این کشور منتقل شده و بازجویی ها بلافاصله از آنها شروع شده است.

نیروهای امنیتی لبنان بعداز صید این دو عنصر خطرناک برای جلوگیری از هرگونه عملیات انتقام جویانه تروریستی گروه داعش اعلام آماده باش کامل کرده اند.

گفته شده است که این دو تروریست خطرناک به همراه فایزعثمان یک عنصر تکفیری دیگر ، گروهی مسلح را برای اخلال در امنیت لبنان و حمله به نظامیان و غیرنظامیان تشکیل داده بودند که در نتیجه چندین عملیات تروریستی آنها تعدادی از شهروندان بی گناه لبنانی به ویژه در شمال لبنان کشته و یا زخمی شده اند.

نیروهای ارتش، فایزعثمان را حدود یک ماه قبل در محله ابی سمراء شهر طرابلس در شمال لبنان بازداشت می کنند اما موفق به فرار می شود.

منابع امنیتی گفته اند که این دو تروریست تکفیری که در بین بلندی های عرسال و شهر طرابلس در شمال لبنان تردد می کرده اند، چندماهی در سوریه همراه داعش با نظامیان سوری جنگیده اند و اکنون دو گنج اطلاعاتی به شمار می روند.

روزنامه لبنانی الاخبار در شماره روز چهارشنبه خود نوشت که ابوهریره و ابوعمر اللبنانی در نخستین اعترافات خود گفته اند که در بریدن سر سه تن دست داشته اند.

به نوشته الاخبار، آنها گفته اند که یکی مسئولیت بریدن سر قربانیان و دیگری مسئولیت فیلم برداری و تصویربرداری از این عملیات فجیع را برعهده داشته است.

قبلا گفته شده بود ابوهریره متهم اصلی بریدن سر علی السید نظامی لبنانی است که توسط گروه های تروریستی داعش وجبهه النصره در جریان حمله مرداد ماه گذشته آنها به شهرک عرسال در شمال شرق لبنان ربوده شده بود.

اما حسن غورلی یک تروریست تکفیری بازداشت شده، اعتراف کرده که بلال المیقاتی سر علی السید نظامی ربوده شده لبنانی را در بلندی های شهرک عرسال بریده است.

در بیانیه ارتش لبنان هم اعلام شده که یکی از این دو تروریست تکفیری عامل این جنایت فجیع است.

دو روزنامه لبنانی الاخبار و السفیر در شماره امروز خود و براساس اعتراف های اولیه این دو تروریست تکفیری خطرناک نوشته اند که ابوعمراللبنانی پسر عموی ابوهریره عامل بریدن سر علی السید است.

الاخبار نوشت که بدنبال آشفتگی و دو دستگی در گروه تروریستی تکفیری داعش و شروع تسویه حساب ها بعداز قتل ابواسامه البانیاسی ، ابوهریره و ابوعمراللبنانی از ترس کشته شدن از منطقه القلمون سوریه گریخته و به داخل خاک لبنان بازگشته بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار