بازدید 27318

چگونه اسرائیلی ها رایانه ها را از طریق گرما هک میکنند؟ + فیلم

معمولا برای رایانه ها گرما یک موضوع دردسر ساز و اساسا یک مشکل است. اما اکنون به غیر از بلند شدن دود از CPU یا GPU رایانه باید نگران یک موضوع مهم دیگر در خصوص گرما نیز بود. تیمی تحقیقاتی در یکی از دانشگاه های اسرائیل راهی برای نفوذ به رایانه ها و هک آنها از طریق گرما یافته اند.
کد خبر: ۴۸۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 25 March 2015
چگونه اسرائیلی ها رایانه ها را از طریق گرما هک میکنند؟معمولا برای رایانه ها گرما یک موضوع دردسر ساز و اساسا یک مشکل است. اما اکنون به غیر از بلند شدن دود از CPU یا GPU رایانه باید نگران یک موضوع مهم دیگر در خصوص گرما نیز بود. تیمی تحقیقاتی در یکی از دانشگاه های اسرائیل راهی برای نفوذ به رایانه ها و هک آنها از طریق گرما یافته اند.

به گزارش «تابناک» وب سایت Net-Security گزارش داده که یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه «بن گوریون» در سرزمین های اشغالی، اقدام به طراحی و تولید بد افزاری کرده اند با نام BitWhisper که به هیچ وجه شبیه به بد افزارهایی که معمولا کاربران با آنها سر و کار دارند نیست. این بد افزار یکی از عجیب ترین بد افزارهایی است که به عنوان ابزار هک از آن استفاده میشود.

متن گزارش Net Security را از اینجا میتوانید بخوانید.

کار این بد افزار به این ترتیب است که دستگاه های آلوده به آن میتوانند داده ها را با استفاده از گرمایی که تولید میکنند منتقل سازند. برای مثال فرامین و دستورات میتوانند با ایجاد مدولاسیون یا نوسان حرارتی از یک سیستم به سیستم دیگر منتقل شوند. به این ترتیب دستگاه یا سیستم هدف، با استفاده از سنسورهای حرارتی خود این فرامین را دریافت کرده و واکنش تعریف شده را نشان میدهد. از طریق این مکانیزم همچنین میتوان میزان داده های کوچک همچون گذرواژه ها را نیز منتقل ساخت:

چگونه اسرائیلی ها رایانه ها را از طریق گرما هک میکنند؟

شاید در ابتدا این سیستم و مکانیزم چندان برای هک رایانه ها کاربردی به نظر نرسد، اما زمانی که به اهداف اصلی این بد افزار یعنی BitWhisper واقف شویم میزان جدیت کار آن را درک میکنیم. این بد افزار بیش از هر چیز مخصوص به سیستم های شکاف هوایی یا Air-Gapped طراحی شده است. یعنی رایانه هایی که برای حفظ امنیت آنها، هیچ گونه ارتباط وایرلس یا کابل با شبکه وجود ندارد.

حدس زدن اینکه چه سیستم هایی به یک چنین ساز و کار امنیتی مجهز هستند کار چندان سختی نیست: سیستم های حساس دولتی، تجهیزات نظامی – همچون موشک ها – و رایانه های کنترل تجهیزات رآکتورهای هسته ای. سیستم هایی که تنها از طریق پروژه های پیچیده میتوانند به بد افزار آلوده شوند.

اکنون بد افزار BitWhisper مخصوص به آلوده ساختن این سیستم ها طراحی شده است و اینکه با کندی قادر به رد و بدل کردن اطلاعات است، هیچ اهمیتی ندارد، زیرا جایگزینی برای آن که به سادگی بتواند همین میزان اطلاعات را نیز تبادل کند، وجود ندارد.

اما در این مورد که این بد افزار از ابتدا چگونه قادر به ورود به رایانه هدف است، میتوان سناریو های مختلفی در نظر آورد. یکی از این راه ها Pre-Load کردن این بد افزار در حافظه رایانه است و راه دیگر آن مسیر همیشگی یعنی Flash USB است. اگر بخاطر آوریم که چگونه بد افزار استاکس نت در تجهیزات اتمی ایران جای گذاری شد، میتوان حدس زد که برای ورود این بد افزار به رایانه ها میتوان راه های مختلفی را در نظر آورد.

ویدئوی زیر به خوبی نحوه کار این بد افزار را نشان میدهد. رایانه سمت چپ دستوراتی را به رایانه سمت راست – که کنترل شبیه ساز شلیک موشک را دارد - منتقل میکند و...:

تعداد بازدید : 213

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۸
فکر کن رایانه های جوان های ایرانی هک بشه !!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
ولی به نظر من رایانه جوان های ایرانی اگر هک بشود اصلا خنده نداره بلکه گریه داره!!!! می دونی چرا ؟!!! بخاطر اینکه آنها روانشناس ها و جامعه شناس های حرفه ای دارند و می فهمند که جوان ایرانی در چه مسایل پیش پا افتاده ای گیر کرده است!!!!!!!!!!!!
جالب بود! با اینکه ساخت این نوع بد افزارها کاری نداره مشکل اصلی کشف کردن این جور بد افزارها هست!
تابناک بدافزار استاکس نت چه جوری وارد رایانه سایت هسته ای شده.با پا و از در؟میشه یه مقاله بنویسی.باتشکر شدید
نتیجه اهمیت دادن به نوابغ و محققین و کوچک و بی‌ اهمیت نشمردن آنها همین هستش، برتری در اکثر زمینه ها، بهتره مسئولین ما حواسشون را جمع کنند
منم گفتم چی شده از دستاورد های اسراییل خبر گذاشتین نگو منفی بوده!
خب میتوان اختلال گر های حرارتی یا از موادی در بنده کامپیوتر ها استفاده کرد که دمای دریافتی را در هدف تغییر دهند و در نتیجه اطلاعات فرستاده شده معنایش را از دست بدهد.
معمولاً کامپیوترها چیزی به عنوان "سنسور حرارتی" ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
در bios که وارد میشی درجه حرارت های مختلف کامپیوتر را نشان می دهد!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
پس زمانی که فن CPU خرابه سیستمت به حول و قوه الهی خاموش میشه؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
دمای سی پی یو دیدی تو کامپیوتر نشون میده؟
حالا بشینید دو دستی بکوبیم تو سرمون.... :-)))
خدا به ملت های ساده و خوش باوری مثل ما رحم کند
این دانشگاه مدعی شده توانسته میکروفن و برنامه ای را طراحی کنه که با شنود صدای cpu می تواند private key سیستم کامپیوتری رو بدست بیاره ( با استفاده از private key براحتی می توان متن های رمز شده از قبیل ایمیل رو بازرمز کرد )
اين موضوع تازه اي نيست و به صورت يك موضوع درسي در رشته كامپيوتر تدريس مي شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
ها اینی که میگی یعنی چی ؟؟ من کامپیوتر امیرکبیر درس میخونم ولی اصلا همچین چیزی بعد از 3 سال تا حالا ندیدم؟؟؟؟؟!!!!!!!!
فیلمش که چیزی را نشون نمیداد عملا.
همچین چیزی نمیشه. سیستمها بصورت پیش فرض نرم افزاری ندارن که با نرم افزارهای دیگه handshaking کنه. ساز و کاری هم بصورت پیش فرض در کامپیوترها وجود نداره. بنابراین برای ارتباط نیاز هست به هر طریقی بدافزار وارد سیستم مقصد بشه که در سیستم های پرتابه های موشکی چنین چیزهایی مثل پورت فلش به این نون و ماست ها باز نیست برادر من. شما اگه از نزدیک ببینین حتی پورت های ورودی و یا خروجی های تلویزیونی (RGB) رو لحیم کاری میکنن که دستگاه هیچ خروجی بغیر از خروجی به صفحه مانیتور (مثلا رادار) نده. تو این آزمایش هم مطمئنا بد افزار روی هر 2 سیستم نصب شده و یه سنسور حرارتی هم داخل هر دو کیس وجود داره که سنسور کامپیوتر مقصد گرامای کیس مبدا رو دریافت کرده و فرمان رو اجرا کرده.در یک تشکل نظامی چطور قراره بد افزار نصب بشه؟؟؟ و اصلا بر فرض مثال با همون فلش نصب بشه، چطوری قرار اونقدر حرارت بده که مثلا از داخل یک ساختمون با یک سیستم مبدا تماس بگیره؟!! چنین چیزی در تئوری وجود داره و اگر اینطور بود مطمئن باشید به این زودی ها رسانه ای نمیشد. استاکس نت بعد از سالها جاسوسی توسط کمپانی کسپر فاش شد.
بهترین راه برای جلوگیری از این هک استفاده از عایق های حرارتی به دور کامپیوتر ها و فقط باز گذاشتن پشت کامپیوتر برای تبادل حرارتی است.و روش دوم گذاشتن تعداد زیادی فن کوچک داخل کامپیوتر برای تاثیر در درجه حرارت سیستمهای داخلی کامپیوتر است!!!
پاسخ ها
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
مهندس جان البته اگر هر از گاهی یه آفتابه آب بریزی روی سیستم هم بد نیست. خنک کنندگی اب حرف نداره!
خوراکش چند تا فن اضافه است !
یا مثلا کیس رو بزارین تو فریزر
خخ منو کشف نکردن ... بوخودا
مطمئنا اگر کارایی داشت اون را رسانه ای و علنی نمیکردند.
برای جنگ تبلیغاتی هست که صهیونیستهای جنایتکار به اون علاقه دید دارند.
ميشه بفرماييد اطلاعات پهباد امريكايى چطوري رمز گشايي شد bitwispere يه سيستم ارزان قيمت تست امنيته و خيلي هم كاربردي.
تا روزی که خود در ایران کامپیوتر با هر وسیله ارتباطی را نسازیم انها برای ما میسازند و تمامی اطلاعاتش را استخراج میکنند. به نظر من تمامی کامپیوترها و تلفنهای ایران آلوده به بد افزار جاسوسی هستند.
چاره اش اینه که کامپیوتر زیر کولر قرار بدهند
تابناک چرا اینقدر اسرائیل رو بزرگ نشون میدید؟ دزدیدن اطلاعات به این روش

امکان پذیر نیست. این ویدیو هم واقعی نیست! کلن اسرییلیها با همین روش بزرگ نشون دادن خودشون

کل تکنولویشون را توی آمریکای جنوبی میفروشن، در صورتی که اولا همش تولید چین هست و ثانیا با همون کیفیت چینی!
بزرگ شید توروخدا این مسایل خیلی کوچیک رو 20 سال پیش روسیه بهش رسیده بود
باز هم توهم
اگه اسرائیل تا این اندازه قدرت داشت پس چرا مثل ما یک کشور جهان سومی میشد؟
سيستم ها مانيتور ندارن؟!
دیگه به چی میشه اطمینان کرد ؟
خدا لعنت کنه هکرها را.
و لابد اگر در آینده اسرائیل به کشوری حمله موشکی کرد تقصیر را به گردن بد افزار خواهد انداخت.
خیلی خوبه این اطلاعات رو میدین امیدوارم سازمان پدافند غیر عامل جدی بگیره و از سیستمها محافظت کنه
اینکه خیلی مسخره است. کافی است یک کیسه یخ بگذارید روی کامپیوتر تا دیگه چیزی از آن منتقل نشود و تازه کامپیوتر بهتر هم کار بکند چون هرچی سردتر باشد بهتر کار می کند.
اينم مثل تيپ گلولايي يك قصه است؛فقط براي القا كردن اينكه اسراييل يك جيز عجييييييييييييييييبيه
نه غلاممممممممممممممممممممممممممممممممم
خيلي هم چيز شاخي نيست. اومده از سنسورهايي كه رو همه‌ي سيستم‌ها هست و دماي مثلاً CPU رو چك ميكنه استفاده كرده و با اين كار داده رو منتقل كرده. هزارتا از اين كارا ميشه كرد و قبلاً هم از اين كارا انجام داده شده.
غیر ممکنم دیگه غیر ممکن نیست....
دانشگاه ها ایران چه نوع ابزار هکی ساخته اند ؟
دو سه تا لامپ کوچک 12 ولت نصب کنن تو کیس که حرارتش باعث میشه نقشه حرارتی " پروفیل دما" تغییر کنه و رد گم کن بشه
خیلیم جالب ولی در حد محیط ازمایشگاهی خوبه. باید دید در محیط های بزرگ و واقعی چه ایده ای برای ارتباط بین دستگاه ها وجود داره
کاش قبل از اینکه یه شایعه رو نشر بدیم یکم فکر کنیم. حالا این روش به اصطلاح هک مثلا میخواد با مدولاسیون گرما چکار کنه، از کجا به کجار بفرسته، برد اون چقدره، گیرنده اون چیه و ... این روش البته اگه بشه اسم اون رو روش بذاریم نمیتونه اکتیو باشه، در حالت پیسو هم امکان هندشیک وجود نداره در نتیجه هک نیست. در حالت ایده آل اون میتونه مثل پروژه های کوانتوم دات با اهداف نظامی باشه که اما و اگر زیاد داره. آیا تونستن تو آزمایشگاه تحقیقاتی اونم در شرایط کاملا کنترل شده چیزی رو انتقال بدن. سند علمی اون کجاست، یه رفرنس درست و درمون بدین...
بسمه تعالی
اگر یارانه های ایرانیا هک بشه بجز یک مشت فیلم و جوک‌های بی ربط و با گاهاً با ربط بیافت نشه....
خالو جان بشنو و باور نکن من از بوشهر نظر دادم داستان علامت پرسی روی ماه یافته یادتهههه
ای بابا این اسرائئل داره به چی مینازه جدی. اگه این فناوریشون به دردشون میخورد که به مردم نمیگفتن. اسرائئل فقط یه کار بلده اونم ایجاد نا امنی در خاورمیانه. الانم با عربستان معلوم نیس دارن چه بلایی سر یمن میارن. البته معلومه ها خود مردم میبینن. اون از داعش که به راه انداختن اونم از این چند روزه که دیگه خود عربستان مستقیم وارد جنگ شده. چقد این عربستان اسلجه و تجهیزات به داعش داد.
رایانه من هم زیاد داغ میکنه.دارم بهش مشکوک میشم
عزیزان سی پی یو ها قابلیت اندازه گیری دما رو دارند و با تنظیم مقدار بار کشیدن از سی پی یو، می شه اون رو گرم یا سرد کرد.اما این مستلزم اینه که این بد افزار روی هر دو سیستم نصب بشه یا با ذوربین مادون قرمز دمای کامپیوتر هدف رو اندازه گیری کرد و اطلاعاتش رو در آورد.
خدایا هر چه ظالم توی این دنیا هست ساقطشون کن
فیلمی که گذاشتید اطلاعات خاصی را نشان نمی داد
مدولاسیون چه ربطی به نوسان حرارتی داره ؟ اصلا نوسان حرارتی از نظر علمی چی هست میشه تعریف کنید ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر