بازدید 6087
سخنگوی سازمان انرژی اتمی:

پذیرش پروتکل‌الحاقی امری حاکمیتی است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی، پذیرش پروتکل الحاقی را موضوعی مرتبط با حاکمیت کشور‌ها و خارج از اختیارات آژانس بین المللی انرژی اتمی دانست.
کد خبر: ۴۸۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 24 March 2015
 سخنگوی سازمان انرژی اتمی، پذیرش پروتکل الحاقی را موضوعی مرتبط با حاکمیت کشور‌ها و خارج از اختیارات آژانس بین المللی انرژی اتمی دانست.

به گزارش ایلنا، بهروز کمالوندی با اشاره به محتوای گزارش ماهانه آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: بر اساس درخواست ما و کشورهای ۱+۵ به آژانس ماموریت داده شد که اقدامات داوطلبانه ایران طبق برنامه اقدام مشترک را راستی آزمایی کند.

وی که با صدا و سیما مصاحبه می‌کرد، افزود: آخرین گزارش ماهانه آژانس حاکی از این بود که ایران همه تعهداتش را انجام داده که بر این اساس، گزارش اخیر آژانس در مقایسه با گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده، گزارشی مثبت است.

کمالوندی گفت: در گزارش‌های فصلی آژانس نیز همواره تاکید شده فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز است گر چه مکرر اعلام می‌شود «فعالیت‌های اعلام شده» ایران صلح آمیز است.

وی تصریح کرد: ما بار‌ها در این باره اعلام کرده‌ایم که چون ایران پروتکل الحاقی را اجرا نمی‌کند نیازی به این موضوع نیست البته ما فعالیت اعلام نشده‌ای نداریم اما آژانس می‌خواهد غیر از موارد اعلام شده به هرجایی که نیاز هست نیز دسترسی داشته باشد تا بتواند صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای هر کشور را تایید کند.

سخنگو و معاون امور بین الملل سازمان انرژی اتمی، این خواست آژانس را مربوط به کشورهای اجرا کننده پروتکل الحاقی دانست و افزود: ما در گذشته دو و نیم سال این پروتکل را اجرا کردیم و چون نتوانستیم نتیجه مطلوب کسب کنیم اقدام داوطلبانه خود را متوقف کردیم.

کمالوندی تاکید کرد: اجرای این پروتکل در ایران یا هر کشور دیگری موضوعی مرتبط با حاکمیت کشورهاست و در اختیار آژانس یا هر دستگاه دیگری نیست که بخواهد اجرای آن را الزامی کند.

آمانو در آخرین اظهارات دو پهلویش درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز کشورمان از یکسو بر پایبندی ایران به مفاد توافق ژنو اذعان کرده و از سوی دیگر مدعی شده است که بازرسان آژانس نمی‌توانند صلح آمیز بودن همه مواد هسته‌ای در ایران را تایید کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل