بازدید 13522
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

تحریم‌های سازمان ملل، مانعی بالقوه بر سر راه توافق هسته‌ای

وارد شدن مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 به هفته ای تعیین کننده، تأکید ایران بر ضرورت اجماع غرب در مواضع خود در مذاکرات، اهمیت موضوع تحریم های سازمان ملل در روند گفت و گوهای هسته ای، سفر هیئت بلندپایه اسرائیلی به فرانسه با موضوع ایران و تهدید سناتور جمهوری خواه به جلوگیری از اجرای توافق هسته ای، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۸۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹ 23 March 2015
تحریم‌های سازمان ملل، مانعی بالقوه بر سر راه توافق هسته‌ایوارد شدن مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 به هفته ای تعیین کننده، تأکید ایران بر ضرورت اجماع غرب در مواضع خود در مذاکرات، اهمیت موضوع تحریم های سازمان ملل در روند گفت و گوهای هسته ای، سفر هیئت بلندپایه اسرائیلی به فرانسه با موضوع ایران و تهدید سناتور جمهوری خواه به جلوگیری از اجرای توافق هسته ای، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

تحریم‌های سازمان ملل، مانعی بالقوه بر سر راه توافق هسته‌ای

به گزارش «تابناک»، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» مطلبی را درباره روند مذاکرات هسته ای ایران منتشر کرده و یک هفته پیش رو را هفته ای تعیین کننده در مذاکرات خوانده است. این سایت می نویسد در شرایطی که مذاکرات هسته ای به هفته ای تعیین کننده وارد می شود، دیپلمات ها و مقامات ارشد ایرانی و غربی از امکان پذیر بودن دستیابی به توافق نهایی سخن می گویند. در این مطلب به اظهارات اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا اشاره شده که گفته هرچند طرفین در مذاکرات هنوز به «خط پایان» نرسیده اند، اما فرصت رسیدن به این نقطه وجود دارد. 

تحریم‌های سازمان ملل، مانعی بالقوه بر سر راه توافق هسته‌ای

در همین زمینه، خبرگزاری «ترند» اظهارات مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران را بازتاب داده که از ضرورت رسیدن کشورهای غربی به اجماعی در مواضع خود در قبال ایران سخن گفته است. سید عباس عراقچی با اشاره به اینکه مذاکرات هم اکنون در مرحله حساسی به سر می برد، گفته باید توافقی متوازن به دست بیاید که در آن ضمن به رسمیت شناخته شدن برنامه هسته ای ایران، تحریم ها در ازای انجام اقدامات اعتمادساز از سوی ایران برداشته شود. بر همین اساس، از دید وی، آنچه بیش از هر چیز دیگری مورد نیاز است، هماهنی در طرف مقابل مذاکرات و رسیدن آن ها به یک دیدگاه واحد در این موضوع است. 

تحریم‌های سازمان ملل، مانعی بالقوه بر سر راه توافق هسته‌ای

خبرگزاری فرانسه نیز مطلبی را در زمینه مذاکرات هسته ای ایران منتشر کرده و موضوع تحریم های سازمان ملل را مهمترین مسئله مطرح در شرایط کنونی دانسته که می تواند حتی سبب عدم موفقیت مذاکرات شود. به نوشته این خبرگزاری، در حالی که طرفین مذاکرات تلاش دارند تا آخر ما جاری میلادی به چارچوب توافق نهایی دست یابند، بحث تحریم های سازمان ملل همچون مانعی در این مسیر جلوه گر شده است. در  این راستا، از یک سو ایران تأکید دارد که همه تحریم ها باید به یکباره و پس از حصول توافق برداشته شوند و از سوی دیگر، میان خود کشورهای 1+5، به ویژه آمریکا و فرانسه در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد.

تحریم‌های سازمان ملل، مانعی بالقوه بر سر راه توافق هسته‌ای

همین اختلاف نظر میان واشنگتن و پاریس، سبب شده رژیم اسرائیل بیش از هر زمان دیگری برای جلوگیری از حصول توافق هسته ای با ایران دست به دامان فرانسه شود. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک هیئت بلندپایه از مقامات اسرائیلی به فرانسه رفته اند تا ضمن گفت و گو با مقامات فرانسوی، از آن ها بخواهند جلوی دستیابی به توافق میان ایران و 1+5 را بگیرند. با این حال، یک دیپلمات فرانسوی گفته این سفر اهمیت چندانی ندارد، زیرا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل در جریان سخنرانی اخیر خود در کنگره زیاده روی کرده و دست خود را رو کرده است. ریاست هیئت اسرائیلی را یووال اشتینیتز، وزیر اطلاعات و امور راهبردی این رژیم بر عهده دارد.

تحریم‌های سازمان ملل، مانعی بالقوه بر سر راه توافق هسته‌ای

در نهایت، باید اشاره کرد که جمهوری خواهان آمریکایی نیز در تلاش رژیم اسرائیل برای ضربه زدن به مذاکرات هسته ای، مطابق معمول با این رژیم همراه هستند. به نوشته روزنامه «هاآرتص»، جان مک کین، سناتور سرشناس جمهوری خواه تهدید کرده که در صورت عدم ارائه توافق نهایی هسته ای به کنگره برای بررسی و تصویب، جلوی اجرای چنین توافقی را خواهد گرفت. وی گفته: «ما هرچه در توان داشته باشیم انجام می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که نقش آفرین خواهیم بود». مک کین در اظهارات خود درباره اینکه دولت آمریکا بتواند به توافقی قابل قبول با ایران دست یابد، ابراز تردید کرده است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی