بازدید 20773
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادعاهای رئیس‌جمهور مستعفی یمن علیه ایران و شیعیان یمنی

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای با غرب، بیانیه مشترک وزرای خارجه کشورهای غربی طرف مذاکره با ایران، اشاره ایران و آمریکا به حصول پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای، تأکید یک سناتور جمهوری خواه بر ضرورت تصویب توافق با ایران در کنگره و ادعاهای ضدایرانی رئیس جمهور مستعفی یمن، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۸۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 22 March 2015
ادعاهای رئیس‌جمهور مستعفی یمن علیه ایران و شیعیان یمنیبازتاب سخنان مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای با غرب، بیانیه مشترک وزرای خارجه کشورهای غربی طرف مذاکره با ایران، اشاره ایران و آمریکا به حصول پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای، تأکید یک سناتور جمهوری خواه بر ضرورت تصویب توافق با ایران در کنگره و ادعاهای ضدایرانی رئیس جمهور مستعفی یمن، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

ادعاهای رئیس‌جمهور مستعفی یمن علیه ایران و شیعیان یمنی

به گزارش «تابناک»، سخنان روز گذشته رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای در شمار زیادی از مطبوعات و رسانه‌های بین المللی بازتاب یافته است.

خبرگزاری «رویترز» می‌نویسد، رهبر ایران نسبت به تلاش‌های آمریکا برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران ابراز بی‌اعتمادی کرده است.

این خبرگزاری اشاره می‌کند، آیت الله خامنه‌ای ضمن محکوم کردن «قلدری» آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، بار دیگر تأکید کرده که ایران در تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست. در این مطلب به نقل از رهبر انقلاب آمده است: «آن‌ها موضوع بمب اتمی را مطرح می‌کنند و خودشان می‌دانند ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم؛ اما از این موضوع در حکم بهانه‌ای برای فشار بر مردم ایران استفاده می‌کنند».

ادعاهای رئیس‌جمهور مستعفی یمن علیه ایران و شیعیان یمنی

دیدار روز گذشته وزرای خارجه کشورهای غربی طرف مذاکره با ایران، موضوع دیگری است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. روزنامه «صباح» ترکیه، از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، فیلیپ هاموند، روز گذشته وزیر خارجه انگلیس با همتایان آمریکایی، فرانسوی و آلمانی خود دیدار و همگی آن‌ها بر داشتن هدفی مشترک در مذاکرات هسته‌ای با ایران تأکید کرده‌اند. این روزنامه اشاره می‌کند که وزرای خارجه غربی بر پیشرفت قابل توجه در مذاکرات با ایران تأکید، اما در عین حال اشاره کرده‌اند که هنوز در برخی موضوعات مهم توافقی نشده است. 

ادعاهای رئیس‌جمهور مستعفی یمن علیه ایران و شیعیان یمنی

در همین زمینه، روزنامه «ژاپن تودی» نیز از اشاره ایران و آمریکا به حصول پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای سخن گفته و می‌نویسد، در حالی که ده روز تا ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی به چهارچوب توافق هسته‌ای مانده، مقامات ارشد ایرانی و آمریکایی از پیشرفتی چشمگیر در این موضوع سخن گفته‌اند.

در این زمینه، رئیس جمهور ایران از نزدیک بودن امکان دستیابی به توافق سخن گفته، اما وزیر خارجه آمریکا اظهار داشته برای دستیابی به این هدف، ایران باید تصمیمات ضروری بگیرد. جان کری گفته، ایران باید با «تصمیمات اساسی»، به دنیا ثابت کند به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست.

ادعاهای رئیس‌جمهور مستعفی یمن علیه ایران و شیعیان یمنی

در مطلبی دیگر در موضوع هسته‌ای، سایت خبری «پولیتکو» اظهارات یک سناتور جمهوری خواه آمریکایی را بازتاب داده که بار دیگر بر ضرورت تصویب توافق هسته‌ای با ایران در کنگره آمریکا تأکید کرده است. به نوشته این سایت، لیندسی گراهام، از سناتورهای تندرو آمریکایی، ضمن ارسال پیام تبریکی برای بنیامین نتانیاهو به مناسبت انتخاب مجدد وی به سمت نخست وزیری رژیم اسرائیل، به وی اطمینان داده که کنگره هر گونه توافقی که در موضوع هسته‌ای با ایران حاصل شود، بازنگری خواهد کرد. وی گفته طرحی که بدین منظور در سنا تدوین شده، از حمایت سناتورهای هر دو حزب برخوردار است. 

ادعاهای رئیس‌جمهور مستعفی یمن علیه ایران و شیعیان یمنی

در ‌‌نهایت در میان دیگر موضوعات، روزنامه سعودی «عرب نیوز» اظهارات رئیس جمهور مستعفی یمن را مورد توجه قرار داده که از مبارزه با نفوذ ایران در کشورش سخن گفته است. به نوشته این روزنامه، عبد ربه منصور هادی ضمن طرح وعده مبارزه با نفوذ ایران در یمن، جنبش انصارالله را به اجرای ایدئولوژی ایران در این کشور متهم کرده است.

وی گفته است: «الگوی دوازده امامی ایران که مورد قبول حوثی‌ها و حامیان آن‌ها نیز هست، مورد پذیرش یمنی‌ها قرار نخواهد گرفت»؛ این اظهارات در جریان نخستین سخنرانی هادی پس از فرار از صنعا و استقرار وی در عدن مطرح شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی