بازدید 12272

عجیب‌ترین مسابقات ورزشی در دنیا

مردم بعضی از کشورها مسابقات ورزشی خاصی را برگزار می‌کنند که شاید در نگاه اول، خنده دار به نظر برسد.
کد خبر: ۴۸۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰ 22 March 2015
 مردم بعضی از کشورها مسابقات ورزشی خاصی را برگزار می‌کنند که شاید در نگاه اول، خنده دار به نظر برسد.

هرجا صحبت از ورزش می شود، اغلب مردم تصور می کنند که منظور ورزش های پرطرفداری همچون فوتبال، تنیس، گلف، شنا، والیبال و غیره است اما در دنیا ورزش هایی وجود دارند که گاهی با تلفیق سایر ورزش ها به وجود آمده اند و گاهی خودشان به تنهایی ورزش جدیدی به حساب می آیند. این ورزش ها اغلب عجیب و غریبند. از زیرآبی در لجن تا شطرنج با قوانین بوکس همه از عجیب ترین ورزش هایی است که تا به حال ابداع شده اند و جالب تر از آن انسان هایی هستند که این ورزش ها را قلبا دوست دارند.

به گزارش خبرآنلاین؛ ورزش یا ورزش ها، می توانند بر اساس نوع، طبیعت، تعداد شرکت کنندگان و بسیاری از جنبه های دیگر طبقه بندی شوند. در این مطلب به ورزش های می پردازیم که عجیب به نظر می رسند و توسط مردم منطقه ای خاص انجام می شوند.

شطرنج - بوکس: این ورزش بیشتر در آلمان انجام می شود و از ترکیب ۶ دور شطرنج مابین ۵ راند بوکس تشکیل شده است. شرکت کننده می تواند یا در شطرنج، طرف مقابلش را کیش و مات کند و یا او را در رینگ ناک اوت کند. این ورزش داور هم دارد. با توجه به اینکه ممکن است مدت شطرنج برای هر حرکت طولانی شود، در وقت تعیین شده اگر شما بتوانید در شطرنج طرف مقابل را آچمز هم کنید، برنده محسوب می شوید. به علاوه در صورت تمام شدن زمان ۵ دور بوکس، نفری برنده اعلام می شود که امتیاز بیشتری دارد.

کول کردن همسر: این ورزش توسط فنلاندی ها ایجاد شد. کافی است شما در حالی که همسر خود را کول کرده اید، سریع تر از همه از خط پایان بگذرید. قانون خاصی در مورد وزن همسر وجود ندارد. برنده رقابت کسی است که در کوتاه ترین زمان از موانع بین راه بگذرد و به خط پایان برسد. معمولا مسیر این مسابقه 250متر است و زنانی که در رقابت حمل می شوند باید بالای 16سال باشند. موانع مسابقه هم شامل برکه گل آلود، استخر کم عمق و مسیر سنگلاخی می شود.

راگبی زیر آب: یک بازی جذاب که در یک استخر شنا به عمق ۴ متر انجام می شود. هر تیم آن شامل ۱۱ بازیکن است که سعی می کنند توپ سنگین را به دروازه طرف مقابل بزنند. هر دروازه در ته استخر نصب شده است. این ورزش یک بازی هیجان انگیز است و هیچ قانون خاصی به جز قانون جاذبه بر آن حکم نمی راند.

غواصی در لجن: از جمله کثیف ترین ورزش هایی که در ولز و بخش هایی از انگلیس برگزار می شود، زیرآبی رفتن در لجن است. این سرگرمی عجیب به طور رسمی به عنوان ورزش شناخته می شود و اتفاقا پرطرفدار هم هست. شرکت کننده گان باید مسیر 40 متری را در یک رودخانه پر از گل و لای به صورت رفت و برگشت زیرآبی بروند. رکورددار این مسابقه هم فلیپ جان است که کل مسیر را در یک دقیقه و 35 ثانیه به پایان رسانده است. شرکت کنندگان مجهز به لوله تنفس در زیر آب و کفش غواصی هستند و نمی توانند از شناهای مرسوم استفاده کنند.

دنبال کردن پنیر: غلتاندن پنیر ورزش خطرناکی است که با قدمت صدها ساله در انگلیس و بر روی تپه انجام می شود؛ به این ترتیب که یک حلقه پنیر به وزن 5.2 کیلوگرم از تپه ای با شیب تند به پایین غلتانده می شود و شرکت کنندگان برای گرفتنش با هم رقابت می کنند. البته این مسابقه تلفات هم دارد. هرسال دست و پاهای زیادی در جریان این مسابقه شکسته می شود.

بزکِشی: این سرگرمی ورزش ملی افغانستان و قرقیزستان محسوب می شود. شرکت کنندگان سوار بر اسب با استفاده از دست لاشه یک بز یا گوسفند را از دروازه حریف می گذرانند. این ورزش نیازمند قدرت بدنی بالایی است و هر کسی نمی تواند در این شرایط بازی کند؛ چرا که ممکن است کار به خشونت هم کشیده شود. هر بار که لاشه از دروازه تیم مقابل عبور کند، یک امتیاز به حساب می آید و در پایان هرکس که امتیاز بیشتری به دست آورده باشد، برنده اعلام می شود.

هاکی با یک چرخ: همانطور که هاکی روی یخ ورزش سخت و سنگینی به حساب می آید، هاکی با یک چرخ هم به دلیل سختی حفظ تعادل روی یک چرخ باید سخت باشد. این بازی با همان قوانین قدیمی هاکی روی یخ انجام می شود اما به جای کفش مخصوص هاکی روی یخ و زمین بازی یخ زده، باید از تک چرخ هایی استفاده کنید که در یک سالن معمولی رانده می شوند. این ورزش ابتدا در آلمان و انگلیس رواج پیدا کرد و پس از آن هم به آمریکا سرایت کرد. در آلمان لیگی با همین نام برگزار می شود و بازیکنان مشتاقی را می توانید پیدا کنید که از صبح تا غروب روی چرخ های خود به تمرین مشغولند.

ماراتن انسان و اسب: این ورزش در ولز انجام می شود و هدف از آن رقابت انسان با اسب هایی است که در کنارشان می دوند. طول زمین مسابقه ۳۵کیلومتر است و درضمن هموار نیست. در طول مسیر پستی و بلندی هایی وجود دارد که تحمل انسان و استقامت اسب برای گذر از آن مهم است. بخشی از مسابقه عبور از منطقه ای جنگلی است که انسان می تواند از لابلای درختان عبور کند اما اسب باید آن را دور بزند.

پرتاب نخود: یکی از شیطنت های دوران کودکی همه ما پرتاب گلوله های کاغذی با استفاده از لوله خودکار بود. به نظر می رسد این سرگرمی محدود به کشور خاصی نیست و هر ساله تعداد بسیار زیادی از مردم برای شرکت درمسابقه پرتاب نخود ثبت نام می کنند. هر شخصی که بتواند نخود را تا آنجاییکه می تواند دور پرتاب کند، برنده این مسابقه خواهد بود. این مسابقه گرچه ساده به نظر می رسد اما تجهیزات خاصی دارد.

کشتی شست پا: کانادایی ها ورزش خاصی به نام کشتی شست پا ابداع کرده اند. این مسابقه از دهه 70 آغاز شده و همچنان ادامه دارد. یکی از قهرمانان این رشته در جریان این ورزش عجیب 5 بار شست پایش شکسته است.

فوتبال در لجن: یکی از معروفترین مسابقات غیرمعمولی که در کشور فنلاند برگزار می شود، فوتبال در گودالی پر از لجن و گل و لای است. لازم به ذکر است که تنها فنلاندی ها در این مسابقه شرکت نمی کنند و تیم های مختلفی از سراسر دنیا در این رویداد عجیب نام نویسی می کنند. مدت زمان این مسابقه 50 دقیقه است.

لیگ سنگ کاغذ قیچی: یکی از نوستالژی های دوران کودکی ما بازی معروف سنگ کاغذ قیچی است. جالب است بدانید که این بازی از سال 2006 ورزشی رسمی در آمریکا به شمار می آید و لیگی به نام لیگ سنگ کاغذ قیچی دارند. شرکت کننده ها طی دو تا سه روز با یکدیگر رقابت می کنند و در نهایت برنده، جایزه ۵۰ هزار دلاری را با خود به خانه می برد.

پرتاب گوشی: یکی از تفریحات جالب در فنلاند پرتاب گوشی های قدیمی و از کار افتاده به دورترین مسافت ممکن است. این مسابقه‌ی جهانی که ماه اوت هرسال برگزار می‌شود، به دنبال آن است که بدترین مارک گوشی تلفن همراه که شکایت و اعتراض کاربران را بلند کرده است، پیدا کند. این مسابقه هیجان انگیز نخستین بار در سال 2000 و در کنار یکی از دفاتر شرکت نوکیا برگزار شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان