بازدید 15129
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

طرح عجیب دو نماینده کنگره آمریکا برای توقف مذاکرات هسته‌ای

مهم‌ترین بحث مطرح در مذاکرات هسته‌ای از دید یک خبرگزاری آمریکایی، ادامه تلاش نمایندگان کنگره برای جلوگیری از توافق هسته‌ای با ایران، گفت‌و‌گوی تلفنی اوباما و اولاند درباره ایران و اوکراین، اظهارات رئیس پیشین «سیا» درباره ایران و تأثیر برداشته شدن تحریم‌های ایران بر قیمت جهانی نفت، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۸۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 21 March 2015
طرح عجیب دو نماینده کنگره آمریکا برای توقف مذاکرات هسته‌ایمهم‌ترین بحث مطرح در مذاکرات هسته‌ای از دید یک خبرگزاری آمریکایی، ادامه تلاش نمایندگان کنگره برای جلوگیری از توافق هسته‌ای با ایران، گفت‌و‌گوی تلفنی اوباما و اولاند درباره ایران و اوکراین، اظهارات رئیس پیشین «سیا» درباره ایران و تأثیر برداشته شدن تحریم‌های ایران بر قیمت جهانی نفت، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

طرح عجیب دو نماینده کنگره آمریکا برای توقف مذاکرات هسته‌ای

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخشی از مطالب مطبوعات بین المللی درباره ایران به موضوع هسته‌ای اختصاص دارد. در این زمینه، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با انتشار مطلبی، مهم‌ترین موضوع و نقطه تمرکز در مذاکرات هسته‌ای ایران را بحث غنی سازی دانسته و در مطلب مفصل خود با اشاره به اینکه نگرانی اصلی آمریکا در موضوع هسته‌ای ایران، فعالیت‌های مربوط به غنی سازی اورانیوم در این کشور است، به بیان مباحثی فنی درباره اورانیوم و نقش آن در صنعت هسته‌ای، چگونگی غنی سازی اورانیوم، ذخایر اورانیوم غنی شده ایران و مباحث مطرح در این زمینه در مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+ ۵ پرداخته است. در این مطلب بر ضرورت تشدید بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران به عنوان بخشی از توافق تأکید شده است.

طرح عجیب دو نماینده کنگره آمریکا برای توقف مذاکرات هسته‌ای

اما در ادامه، تلاش نمایندگان تندرو کنگره آمریکا برای جلوگیری از توافق هسته‌ای، سایت شبکه خبری «نیوز مکس» از طرح جدید شماری از این نمایندگان خبر داده است. به نوشته این سایت، تعدادی از نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات کنگره در تلاشند با تدوین طرحی، منابع مالی لازم برای ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران را از دسترس دولت اوباما خارج کنند. در این راستا، پیتر روسکام و لی زلدین، دو تن از اعضای مجلس نمایندگان، طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن منابع مالی لازم برای سفرهای خارجی، اقامت در هتل و دیگر فعالیت‌های مربوط به مذاکره با ایران، دیگر در اختیار دولت قرار نگیرد. 

طرح عجیب دو نماینده کنگره آمریکا برای توقف مذاکرات هسته‌ای

در همین حال و در شرایطی که برخی گزارش‌ها از اختلاف نظر آمریکا و فرانسه در موضوع هسته‌ای ایران حکایت دارد، خبرگزاری کویت از گفت‌و‌گوی تلفنی رؤسای جمهور این دو کشور خبر داده که موضوع ایران نیز بخشی از این گفت‌و‌گو را تشکیل داده است.

به نوشته این خبرگزاری، باراک اوباما در تماس تلفنی با فرانسوا اولاند با وی درباره موضوع هسته‌ای ایران و همچنین اوضاع در اوکراین به گفت‌و‌گو پرداخته است. بنا بر اعلام کاخ سفید، دو طرف در این گفت‌و‌گو بر تعهد خود برای دستیابی به یک توافق جامع و بلندمدت که بتواند کامل و معتبر نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران را برطرف کند، تأکید کرده‌اند. 

طرح عجیب دو نماینده کنگره آمریکا برای توقف مذاکرات هسته‌ای

در میان دیگر مطالب، اظهارات رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره همکاری آمریکا با ایران در عراق مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. روزنامه «تلگراف» ضمن پرداختن به این موضوع می‌نویسد دیوید پترائوس، رئیس سابق سیا و فرمانده پیشین نیروهای آمریکایی در عراق، هشدار داده که ایران همچنان نسبت به منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه «خصومتی عمیق» دارد.

وی اظهار داشته: «حکومت فعلی ایران متحد ما در خاورمیانه نیست. ایران در ‌‌نهایت بخشی از مسأله است، نه راه حل». پترائوس مدعی شده، گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران که مشغول مبارزه با داعش هستند، خود خطری بزرگ‌تر از داعش به شمار می‌روند.

طرح عجیب دو نماینده کنگره آمریکا برای توقف مذاکرات هسته‌ای

در ‌‌نهایت در مطلبی اقتصادی، روزنامه «تایمز اقتصادی» هند به بررسی تأثیر برداشته شدن تحریم‌های بخش انرژی ایران بر صادرات نفت کشور و همچنین آینده قیمت‌های جهانی نفت پرداخته است. این روزنامه به نقل از کار‌شناسان می‌نویسد، زمانی که محدودیت‌های فعلی برداشته شود، شمار زیادی از شرکت‌های بین المللی به ایران بازخواهند گشت و قانع کردن آن‌ها برای خروج دوباره، کار بسیار دشواری خواهد بود. از سوی دیگر، افزایش تولید و صادرات ایران، سبب کاهش بیشتر قیمت‌های جهانی نفت خواهد شد. دو مقام غربی می‌گویند احتمال اینکه در پی این ماجرا، قیمت نفت در هر بشکه ۱۰ دلار دیگر کاهش یابد، وجود دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر