بازدید 53519

مانور جنگی F16 و میگ 29 توسط اسرائیل برای مقابله با ایران

جنگنده‌هاي ميگ 29 در سال 1983 وارد ناوگان هوايي روسيه شد. از آن زمان تا كنون حدود 1600 هواپيماي ميگ 29 توليد شده كه نهصد فروند آن به خارج از اين كشور صادر شده است... هر چند صحبت از اهداف خاص این مانور می‌شود، اما منابع رسمي رژیم صهیونیستی، اين مانور را تنها نوعي تمرينات عادي سه روزه اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۴۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۶ 19 May 2009

سرویس بین‌الملل «تابناک» ـ یک پایگاه اطلاع‌رسانی نظامی فاش کرد كه خلبان‌های اف 16 اسرائیل با انجام مانورهایی در برابر یك یا چند میگ 29 كه از كشوری ناشناس به امانت گرفته بودند و توسط خلبان‌های اسرائیلی هدایت می‌شدند، به تمرین تاکتیکی پرداختند.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی نظامی «استراتژی پیج»، اسرائیلی‌ها از انجام این مانور، چند هدف را دنبال کرده‌اند؛ نخست این كه چند دشمن عمده اسرائیل از جمله لبنان و سوریه و ایران و سودان این نوع هواپیماها را دارند؛ بنابراین، آشنایی با نحوه عملیات با میگ 29 با قرار دادن خلبانان اسرائیلی در پشت آنها، می‌تواند توانایی عملیاتی اف 16‌های اسرائیل علیه آنها را افزایش دهد.

دوم آنکه این تجربه در صورتی كه اسرائیل بر پایه طرح‌های موجود به تأسیسات اتمی ایران حمله هوایی كند، می‌تواند بسیار کارساز باشد.

این سایت نظامی می‌افزاید: در سال 1983 جنگنده‌های میگ 29 وارد ناوگان هوایی روسیه شدند تا نیرویی در برابر هواپیماهای اف 16 آمریكا باشد. از آن هنگام تاكنون، حدود 1600 هواپیمای میگ 29 تولید شده كه نهصد فروند آن به بیرون از این كشور صادر شده است. این جنگنده 22 تنی، تقریبا قابل مقایسه با اف 16 است، اما تا اندازه زیادی بسته به اینكه از كدام مدل آن استفاده شود.

این در حالی است که روسیه هزینه بسیاری صرف به روز كردن میگ‌های 29 می‌كند تا هر چه بیشتر توانایی‌های آن را افزایش دهد.

میگ 29 در اصل برای 1500 ساعت پرواز ساخته شده بود و در اوایل دهه 80 میلادی روسیه انتظار داشت تا این هواپیما سالانه یكصد ساعت یا كمی بیشتر پرواز كند. هم اكنون با تغییراتی كه در سیستم این هواپیما داده شده، توانایی پرواز آن تا چهار هزار ساعت افزایش یافته، در حالی كه این میزان برای اف 16، هفت هزار ساعت است.

«استراتژی پیچ» در ادامه گزارش داد: البته این كار چندان هم ساده نیست، چرا كه سابقه میگ در بروز نقص‌های مكانیكی و الكترونیكی چندان سابقه خوبی نیست. این هواپیما در مقایسه با اف 16 یا دیگر جنگنده‌های غربی، توانایی حدود دو سوم آنها را داراست. البته برخی جزییات طراحی این هواپیما حل شدنی نیست؛ مانند تولید دود سیاه قابل مشاهده توسط موتورهای آن.

اما باید افزود که به طور كل، میگ 29 و اف 16 یا اف 15 با هم برابری می‌کنند، اما در بیشتر نبردها، این میگ 29 بوده كه خلبان‌های ناواردتری داشته و شكست خورده است.

در همین حال، دیروز العربیه نیز مدعی شد که نیروی هوایی اسرائیل از بامداد دیروز، مانور گسترده سه روزه‌ای را برای به دست آوردن آمادگی جهت حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران به وسیله هواپیماهای اف 15 آغاز کرده است.

این شبکه عرب زبان همچنین گفت: هدف از انجام این مانور، اجرای تمرین‌های بیشتر توسط پرسنل نیروی هوایی اسرائیل برای به دست آوردن آمادگی دفاعی در برابر هرگونه حمله به ویژه در ارتباط با مسأله حمله هواپیماهای جنگنده اف 15 به تأسیسات هسته‌ای ایران اعلام شده است.

گفتنی است، منابع رسمی رژیم صهیونیستی، این مانور را تنها نوعی تمرینات عادی سه روزه اعلام کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۰
لبنان فقط تعدادي ميراژ دارد كه آنهم از رده خارج و غير عملياتي هستند و سودان هم بعيد است داشته باشد.در مورد نكات فني هم تعدادي غلط داشتيد لطفا اصلاح كنيد.
تا دير نشده بازار و گرم كنيد!!
چند تا ميگ 30 و 31 و 32 و... سفارش بدين ، تا دير نشده بجنبيد
سگی که پارس می کنه جرات گاز گرفتن نداره .
عجب چی میشه اگر حمله کنه ، سعی کنید یک جوری اینارو منصرف کنید وگرنه.......
روزي كه اسرائيل چنين حركتي را انجام دهد قطعا بر اثر اتش موشكهاي ايراني تبديل به ويرانه اي خواهد شد و در آن زمان واقعا كشوري به نام اسرائيل از نقشه دنيا محو خواهد شد.
اولا که اف 16 مشابه اف 5 بوده اما بسیار توانمند تر و قادر است در تمامی شرایط جوی عملیات بمباران و شکاری انجام دهد (شکاری- بمب افکن) اما میگ 29 مشابه اف 15 بوده (بسیار شبیه به هم هستند) و باز هم عملیات شکاری-بمب افکن را انجام می دهد. حالا شما فرض کنید که آیا یک زانتیا سرعت بیشتری دارد (اف16) یا یک پاترول(میگ 29 یا اف15) آیا ماموریت پاترول رو با زانتیا می شود یکی دانست؟ اف 16 هماپیمایی شکاری ست که بمباران هم می کند اما اف15 یا میگ 29 هم بمب افکن هستند و هم شکاری
تجهیزات جنگی یک روی سکه است روی دیگر سکه اراده و خواست افرادی است که آن تجهیزات را در اختیار دارند. اگر اعتقاد و ایمان و آمادگی وجود داشته باشد وجود سلاح مدرن تضمین کننده پیروزی نخواهد بود. در سانی امکان حمله وجود ندارد چون دلیلی برای آن وجود ندارد. با این حال آمادگی نظامی و کوشش های فعال و صادقانه دیپلماتیک مانع هر گونه اقدام احتمالی خصمانه خواهد شد.
اسراییل از لحاظ موقعیت ژئوپلتیک بسیار آسیب پذیر است و هر وقت قصد برخورد نظامی با هر کشوری را دارد وضعیت جغرافیایی خود را حتما" در نظر دارد چرا که وسعت و موقعیت قرار گرفتن این کشور آسیب پذیری آن را دو چندان کرده و اسراییل قطع یقین برای آفند احتمالی اگر بخواهد انجام دهد پدافند در معادلات آنها نقش مهمتری دارد لذا با این توضیحات بعید بنظر می رسد که حمله ای صورت گیرد و بیشتر مرعوب کردن طرف خود است تا اقدام نظامی و این مقدماتی است برای مذاکرات احتمالی ایران و آمریکا و جای نگرانی نیست ولی با تمامی این توضیحات نباید در هیچ شرایطی دشمن را دست کم گرفت و غافل شد که اصل غافلگیری برای آنها خیلی مهم است.
آقا پارس نه
فارسي را پاس بداريد
مورچه رو چه به گاز گرفتن شیر!
خدمت دوستی‌ که گفتن "قطعا بر اثر اتش موشكهاي ايراني تبديل به ويرانه اي خواهد شد و در آن زمان واقعا كشوري به نام اسرائيل از نقشه دنيا محو خواهد شد." باید عرض کنم که اولا دقت موشک‌های ایران خیلی‌ کم هست و اگر ما با موشک اسرائل رو هدف قرار دادیم مطمئن هستیم که به سوریه ، غزه یا لبنان اصابت نمیکنه و از همه بدتر اینه که اگه به تاسیسات اتمی‌ اونا بخوره در اون صورت همه منطقه نابود می‌شه. گذشته از این اونا سیستم‌های ضد موشک پتریت رو دارن که هیچ چیزی نمیتونه از اونا رد بشه. همچنان که صدام از ما به اسرائیل نزدیکتر بود و هیچ کدوم از موشکا ش به اسرائیل نرسید. علاوه بر همه اینا اسرائیل موشک‌های فوق پیشرفته داره که خطاش ۱۰ متره!!!! بنابر این به جای این حرفا بیاییم کاری کنیم که مردم مون از این بد بختر نشوند.
واسه بازارگرمی هم که شده روسها میگ 30و31 به ما نمیفروشند چاره ای نیست باید با سرعت هر چه بیشتر تولیدات داخل رو با کیفیت کنیم که البته کاری بسیار مشکل ولی شدنی هست
مطمئن باشید اگر اسرائیل توان انجام چنین کاری را داشت، تا الان انجام داده بود. هیچ غلطی نمی تواند بکند.
بچه جون كه نشستي در خانه ات و شعار ميدي واقعا ميدوني ديوارصوتي يعني چي - ميدوني بمباران يعني چي - ميدوني قدرت تخريب يعني چي - ميدوني خرابي يعني چي - ميدوني وحشت انساني يعني چي و .... اگر حمل بر خودستايي نشود من و كساني كه سالها در جبهه ها بوده و اينها رو تجربه كرده ايم ميدانيم . پس فقط دعا كنيد كه چنين اتفاقاتي رخ ندهد . خرابي به هر شكلش غم انگيز است . بردو باخت مهم نيست . در غزه هم آنچه برجاي ماند كشته ها و خرابي هاست كه جبران ناپذير مي نمايد
درباره سوخو 33 یا S33 چه میدانید :

اگر وزارت دوفاع توانایی خرید 10 عدد از این جنگنده قدرتمند را داشته باشد اون موقع F16 باید بره کشک بسابه . چون فقط F22 باید بیاد کمکش .

ضمن اینکه ما خودمون ایران 141 داریم و حالشونو میگیریم .
خدارو شکر در امر دفاع هنوز انقدر ضعیف نیستیم که از اسرائیل بترسیم.
حقیقت رو بخواید در جنگ های غیر هسته ای آمریکا هم عددی نیست.
با آرامش کامل زندگی میکنیم و به این تهدید ها میخندیم.
با آرزوی سر بلندی برای ملت ایران.
در جواب بعضي از آقايان كه ميگويند موشك ميزنيم نابود ميكنيم بايد بگم آن موقع كه ما موشك ميزنيم يهودي ها خاك فلسطين را ترك ميكنند و به خانه هايشان در اروپا و آمريكا بر ميگردند و بعد از اينكه آب ها از آسياب افتاد دوباره بر ميگردند. اما سوال اينجاست كه من و شما كجا ميرويم. پيش دول عرب؟!
موازنه قوا به اسلحه نیست بلکه به میزان ایمان استفاده کننده برای هدف متعالی آن است.در ابتدای دفاع مقدس عراق همه چیز داشت ما فقط کلاشینکف داشتیم .آخر این ایمان رزمندگان بود که پیروز شد نه اسلحه او.
اگه هار بود چي؟
شايد با حمله اسرائيل آرمان ديرينه محو اسرائيل از صفحه روزگاري عملي شود.
آنها داراند بلوف ميزنند وگرنه ميدانند جلوي توپچي نمي شود ترقه زد
در این که در صورت حمله اسراییل ایران هم حمله خواهد کرد شکی نیست ولی مطمئنا این حمله نابودگر نخواهد بود و صرفا به نیروگاه اتمی اسراییل خواهد بود و فراموش نکنید که در صورت حمله ایران به اسراییل نیز امریکا وارد میدان نبرد خواهد شد زیرا آمریکا تعهد تامیم امنیت اسراییل را دارد . پس بعضی ها لطف کنند نسنجیده نظر ندهند . ترسیم استراتژی پاسخ گویی به این حمله جز یکی از پیچیده ترین برنامه های نیروهای مسلح ما خواهد بود تا منطقه به آتش جنگ فرو نرود .
خوب شايد هم حمله كرد .
مگر می شه خلبانان سیستم جنگنده های آمریکایی اسرائیل به این راحتی میگ ها را برانند؟
اینها تا کنون اراجیف زیادی گفته اند شما چرا نقش لشکر عملیات روانی دشمن بازی می کنید مواظب باشید در دام عملیات روانی دشمن نیفتید!!!!!
من جانم را ضامن میدهم که اسراییل به ایران و ایران به اسراییل حمله نخواهد کرد
با سلام
اميدوارم اين كار صورت نگيرد اگر اسراييل جنگ را آغاز كند جنگ هسته اي نيز آغاز ميشود زيرا ما 11000 موشك شليك ميكنيم آنها هم سلاح اتمي شليك ميكنند فكر كنم نشانه هاي ظهور امام عصر عج نزديك باشد
منتظر نشانه هاي آن در آينده بسيار نزديك باشيد محمد
با سلام.امکان دارد اسرأیلیها میگ‌ها را از آمریکا گرفته باشند.چرا که چند سال پیش آمریکا تعدادی از میگ‌های ملداوی را خرید تا به ایران فروخته نشوند.درست است:ایران،سوریه و سودان این جنگنده را در اختیار دارند.در زمان جنگ 1991خلیج همیشه فارس،21فروند میگ-29از عراق به ایران فرار کردند که بعدا تعدادی هم از روسیه خریداری شدند و در حال حاضر ایران بزرگترین کاربر این جنگنده پس از روسیه و الجزایر است.لبنان هم تعدادی سفارش داده که قرار است اواخر سال 2009میلادی تحویل شوند.میگ-29رادار کمبردتری نسبت به همتایان غربی خود دارد.لیکن در دستان یک خلبان ماهر و کارامد همراه با سایت نشانه روی کلاه خلبان به همراه موشک بسیار پیشرفتهٔ R-73و مانور اعجاب انگیز کبرا(که در هیچ جنگندهٔ غربی دیده نمی‌شود) و سیستم جستجو گرفروسرخ معروف به IRSTکه میتواند هواپیماهای رادار گریز را هم ردیابی کند،جنگندهٔ به روزی است.منکر این قضیه نمیتوان شد که میگ-29 بر فراز بالکان،خاور میانه و شاخ افریقا نبرد هوایی را به جنگنده هایی در کلاس16-F،15-F و جنگندهٔ هموطن خود یعنی سوخوی27-SUوا گذار کرده،ولی‌ بر فراز کشمیر،پیروزی بلا قوهی به دست آورده است.چرا که در سال 1999میلادی در مناقشهٔ کارگیل،دو فروند میگ-29هندی متوجه نزدیک شدن دو فروند 16-Fپاکستانی شدند و رادار‌ها همراه موشک بسیار پیشرفتهٔ راداری فعال خود موسوم به 77-Rرا روی 16-Fها قفل کردند.بدین معنی که با فشار تنها یک دکمه،16-Fها پس از چند ثانیه تبدیل به پاره آهنی میشدند.اما از آنجا که قضیهٔ کارگیل یک مناقشه بود نه یک نبرد واقعی،به خلبانان میگ‌ها دستور داده شد تعقیب را رها کنند و 16-Fها موفق به فرار شدند.ولی‌ ترس از میگ باعث شد در طول مناقشه دیگر هیچ16-F به مرز‌های هند نزدیک نشود.حالا هم گفته میشود میگ‌های29ایران توسط سیستمهای پیشرفتهٔ روسی،ایرانی و هندی ارتقا داده شده ا‌ند.هشت سال جنگ تحمیلی هم ثابت کرد که خلبانان ایرانی،مهارت بالائ دارند.حالا اگر کسی‌ زیر آفتاب زیاد راه رفته و قصد حمله به سرزمین شیران را دارد،بفرماید.این گوی و این میدان(سعید هستم از ملبورن).
اسرائیل و آمریکا هروقت ما انتخابات داریم یا در تدارک سالروز پیروزی انقلاب 22 بهمن هستیم قصد حمله با ایران را دارند . خجالت نمی کشن . نمی دونن ما کار داریم و سرگرم انتخاب رئیس جمهور هستیم .
ما که ندیدیم موشک های ایران جایی را نابود کرده باشه.
به امید روزی که جنگی رخ نده
اسراييل كوچكتر از ان است كه بتواند به سرزمين شيران ودليران حمله كند چون ما درهشت سال دفاع مقدس اين موضوع رابه اثبات رسانده ايم.
دوستان عزیز هدف اسرائیل از این مانور اینه که ایران یک عکس العمل مشابه انجام بده تا سریعاً مقابل دنیا مظلوم نمایی کنه و مذاکرات احتمالی ایران و آمریکا رو تحت تاثیر قرار بده تا به تمام دنیا نشان بده ایرانیها اهل منطق نیستند. نباید فریب این روش ها در خورد. با تشکر
من توصیه میکنم به این صجیونیستا که بهترین راه برای مقابله با ایران اینه کخ چندین رزمایش بزرگ اتمی با ازمایشهای بزرگ اتمی در خاک اسراییل انجام بدن.
اگه اشتباه نکنم این دفعه قضیه جدیه
بهتره سیاست خارجی رو کمی تنش زدایی بکنند.
من توصیه میکنم به این صهیونیستا که بهترین راه برای مقابله با ایران اینه کخ چندین رزمایش بزرگ اتمی با ازمایشهای بزرگ اتمی در خاک اسراییل انجام بدن.
با آذرخش وصاعقه و شفق 7 و8و9و جنگنده پنهانکار که قراره بیاد پودرشون میکنیم
اسرائیل عددی نیست که بتونه از این غلطها بکنه
ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست -------عرض خود میبری وزحمت مامیداری
بیخیال اسرایل اسرائل فقط مثل سگ پارس می کند اما ایران صبر حوصله داره
یک مسئله کردی است که میگه (کنگر و ماست به جای خودش ) ایران صبر تحمل دارد اگه وارد عمل شود جدی است
من فكر مي كنم اگر اسرائيل جنگي را خواسته يا ناخواسته به ايران تحميل كند ، شما مطمئن باشيد اگر صبحگاهان به ايران حمله كند ما شام را در تل آويو خواهيم خورد و اگر شامگاهان به ايران شبيخون زند ايرانيان در باغهاي سرسبز حيفا وكرانه هاي مديترانه بساط صبحانه و ناشتايي خواهند گسترد؛ دليلي ندارد ما با اسرائيل بجنگيم ، براداران لبناني آنقدر تجهيز ومسلح شدند كه چنين فرصتي را به آنان نخواهند داد.
ما اول از همه بايد هوشيار باشيم و هيچ تحركي در منطقه را شوخي نگيريم بعد هم بايد با اقتدار و توكل به خدا از هيچ چيزي باكي نداشته باشيم ما تجربه هشت سال جنگ مستقيم و غير مستقيم با همين كشورهاي دروغين راداشتيم پس نبايد خود را دسته كم بگيريم.اگر اينها خيلي زرنگ بودند توي اون دو جنگ قبلي ( 22 و 33 روزه )كاري از پيش مي بردن.
وما رميت از رميت ولكن الله رما
طبس ،نوژه ، وبسياري از اتفاقات كه سعي در براندازي نظام اسلامي را دارد با پديده هاي جوي ويا ... به نابودي وشكست مي رسد آيا اين اتفاقات چيزي جز اراده خداست


واعدو الهم مااستطعتم من قوه
با سلام، بهتر است فعلآ مشگلات بي كاري و تورم را حل كنيم!!
اسراییل هیچ غـــــــــــــلطی نـــمی تواند بکن
بنده از کيفيت موشکهاي ايران اطلاع دارم. دوستان ناوارد بدانند که در دنيا موشکي که بتواند موشکهاي بالستيک را بزند وجود ندارد. موشکهاي پاتريوت براي زدن موشکهاي کروز کاربرد دارند و ابدا نمي‌توانند موشکهاي شهاب را بزنند. علت آن هم اين است که موشک شهاب از جو خارج مي‌شود و با سرعت چندين برابر سرعت صوت به سمت هدف فرود مي‌آيد. اگه پاتريوتها ميتونستن جلوي شهابها را بگيرند اسرائيل بسيار کودن خواهد بود که تا اين لحظه به ايران حمله نکرده است. جنگ لبنان و غزه براي انسانهاي ناآشنا با مسائل نظامي تجربه خوبيه. اسرائيل همين الان هم از بين رفته
با جنگ رواني شما هم که به اسم مردم کامنت مي‌گذاريد مسئولان بلندپايه ايران از اسرائيل و اربابان آنها نمي‌ترسند

ياعلي
نظر( کنگر و ماست) خیلی عالی بود

کاش می شو صهیونیستها این نظر کاربران را بخوند از این غلطها را نمی کردند می فهمیدند که ملت ایران
نمیشه بهاش شوخی کرد

اسرائيل در برابر ايران بزرگ بسيار ريز است وهيچ غلطي نميتواند بكند ( مرگ بر اسرائيل )
آقا من چندمين باره كه پيام ميذارم.جواني هستم كه تازه متأهل شدم و كلي قسط عقب افتاده دارم . شمارا به خدا يك كمكي بمن بكنيد.خير ببينيد.اسرائيل هم خيلي بد است.
آقا یا خانمی که گفتی هیچ کدام از موشکهای صدام به اسراییل نرسید!
چرا آمار را وارونه ارایه می کنی؟! تا جایی که من می دانم از حدود 30 موشک اسکاد b که در جریان جنگ خلیج فارس به طرف اسراییل پرتاب شد فقط و فقط 1 عدد به زمین نرسید و در هوا هدف قرار گرفت. این هم که می گویید آنها پاتریوت دارند و چنین و چنان... در راستای جنگ روانی آنهاست. مگر نمی گفتند ناو ساعر ما از فاصله 60 مایلی همه چیز را در رادار دارد و هرگز اژدری به آن نمی خورد؟ پس چه شد که 2 تا از همین ناوهای آنها در جنگ لبنان هدف قرار گرفت؟ الان هم آمریکاییها می گویند که کشتی های ما سیستم منحرف کننده اژدر دارد و میدان مغناطیسی در اطرافش تولید می کند و ... ولی اگر خدای نا کرده کار به جنگ برسد خواهیم دید که کشتیهای بزرگ و کوچک آنها راحتتر از آنچه فکر می کنیم مورد اصابت قرار خواهند گرفت. این حرفها برای از بین بردن روحیه ما و ایجاد ضعف در ماست در حالی که کور خوانده اند.
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
و ما کید الکافرین الا فی تباب
واقعیتها چیست؟
1-ایران 7 برابر اسراییل جمعیت دارد و مساحت ایران حدودا 80 برابر از اسراییل بیشتر است. 2-اسراییل نیروی هوایی پیشرفته تری دارد و دارای بمب اتمی است. 3-ایران دارای تعداد کافی از موشکهایی است که می تواند از سطوح پدافندی اسراییل بگذرد و رگبار کاتیوشایی موشک را ایجاد کند. 4- بهیچ عنوان نمی توان فکر کرد که اسراییل جرات حمله به ایران را ندارد متاسفانه آنها نه قانونی دارند و نه وجدانی. 5-همپیمانان ایران در مرزهای اسراییل آماده ضربه زدن به این رژیم هستند هرچند این ضربات مهلک نیست.6-تنها هم پیمان اسراییل یعنی آمریکا در مرزهای ما است هر چند حضور آنها برای ما بهتر است زیرا اگر اسراییل دست از پا خطا کند آنها خیلی راحت در تیر رس ما هستند!

بسیار خوب! حالا چند پیشنهاد:
1- هرچه سریعتر سیستم دفاع ضد موشکی S-300 باید خریداری شود، صحبت سر پول است، باید در این مورد تمام تلاش را کرد، آن نشد آخرین سیستم دفاع هوایی چین که معمولا خدای کپی کاری هستند باید مکمل Tour M-1 شود! 2- نزدیکی دیپلماتیک به آمریکا، هرچند عقیده دارم اسراییلیها در تمام کارهایشان از آمریکا اجازه نمی گیرند! 3-استفاده از رادار قبله روسیه و یا رادارهای مشابه هر چند متاسفانه روسها نیز فقط پول را می شناسند! 4-پیشرفت هرچه سریعتر در تکنولوژی اتمی. 5- ایجاد شبکه های قوی با دستورالعملهای خاص در لبنان، سوریه و غزه
(آرش از تهران)
چرا ميگ 29؟ اسرائيل بايد از آذرخش و صاعقه بترسه
البته دشمن رو ذست کم نگیرید اف-15 موفق ترین هواپیمای نظامی تاریخه.از 114 عملیاتش تو یکیش فقط شکست خورده
چقدر ضرب المثل گفته شده. کدومش کار ساز تره؟
آقاياني كه مي ترسند نگران نباشند . اگر حمله اي اتفاق بيافته مطمئنا اونا هدف نخواهند بود. اگر دنياي غرب ازجمله اسرائيل جرات حمله داشت تا حالا كوتاهي نميكرد.دلشان براي مردم ما نسوخته .شاهدش حمله به كشورهاي عراق و افغانستانه.ضمنا كسي كه مي خواد حمله كنه كه از قبل خبر نميده.ضمنا برگ برنده ايران فقط موشك نيست.مطمئن باشيد اسرائيل شلوغ ميكنه كه ايران دست از سرش برداره.اونا به اندازه كافي از ما مي ترسن.
شما چرا ترسیدین ؟!!
مطمئن باشید که اسرائیل جرات این کارو نداره چون به محض انجام این کار بیش از 11000 موشک فقط از ایران به سمتش شلیک میشه ضمن اینکه اعراب و از همه مهمتر حزب الله لبنان و حماس و به احتمال زیاد سوریه هم وارد میشن ،بنابراین اسرائیلیا با این کار قبر خودشونو با دستای خودشون خواهند کند، به همین خاطره که احمدی نژاد هی اسرائیلو تحریک میکنه چون میدونه کاری از دستشون بر نمیاد
چرا همش از خبر حمله اسرائیل می نویسید انگار شما مسوولین تابناک دوست دارید همیشه تنش و نگرانی ایجاد کنید. خود اسرائیلی ها اینقدر جوگیر نیستند که شما هستین. به مسائل واقعی تر برسید...
بابا شما چقد رساده اید اسراییلها برای محکوم کردن ایران حتی به دست وپای یاپ هم افتادن. مطمئن باشید اگر ما عاقلانه رفتار کنیم نه امریکا جرات حمله به این مملکت را داردنه اسراییل که اصلا نمیتواند تبعات چنین اقدامی را تحمل کند .
در حمایت از شلیک موشک های ایرانی به اسرائیل:
اولا که برای اطمینان از هدف قرار دادن یک موشک بالستیک توسط موشک ضد موشک پاتریوت باید 3 موشک پاتریوت همزمان شلیک شود.این نقص اول. دوم اینکه این موشکهای پاتریوت در دو جنگ تست شد اما عملکرد مناسب را نداشت و آمریکا به ناچار اقدام به اصلاح آن کرد که نمونه های جدید هنوز آرمایش میدانی نشده اند.این مشکل دوم.سوم اینکه صدام توانایی شلیک همزمان چند موشک را بیشتر نداشت وگرنه امکان نابودی همه آنها با پاتریوت نبود.این مشکل چهارم. از همه اینها گذشته اگر ما می خواستیم به خاطر بمب اتم و موشکهای پیشرفته با خطای زیر 10 متر بترسیم که الآن صدام زنده بود و در تهران بساط خلافت راه انداخته بود. به قول یکی از سرداران بزرگ دفاع مقدس یک مقداریش را هم بگذاریم برای خدا!!
یک نفر بسیجی کفایت کل بمب های هسته ای اسرائیل رو میکنه . ناراحت نباشید . شجاع باشید برادران تابناک
اینا همش سرکاری داداش...خدا میدونه پشت پرده چه خبره
ایول سعید از ملبورن. همیشه از خاننده هایی که راجع به موضوع تخصصی نظر میدن خوشم میومده. همیشه هم از خواننده هایی که احساسی محض نظر می دادن بدم میومده
roozi ke israel hemaghat kone wa bekhad be irane azizeman hamleh bekoneh , goure nekbate khodesho mikaneh in dar ghoran omadeh ke bani israel 2 bar sahebe hokomat mishan wa bare dowom hokomateshon wa wojuode nekbateshoon naboud mishe
از این اسراییلی های دیوانه همه چیز بر می آید. مگر عراق و سوریه را بمباران نکردند حالا ما نباید هوشیاری خود را از دست بدهیم. ما هم با مانورهای نظامی خود باید به آنها نشان دهیم که از هر زمان دیگری هوشیارتر هستیم و در صورت هر گونه تعدی جواب داندان شکنی به آنها خواهیم داد. ناصر تهران
ba pozesh ke man be horof latin neveshtam, valy endallah matlab ra bezarid. man 6sal dar jang tahmily bodam, va tagriban be fonon kamel jangh Ashna hastam, alan ham mabahes Nezami Roz ra peigiri mikonam. Alhamdolellah IRAN Alan dar behtarin sharaiet Nezamist, va bytasob migam, vallah khaily az ma bachehay zaman jang Montazer Sehuoniistha va Yankyh hastim, ke An balaei ke sar Saddam avordim, baiad sar eina biarim. Aghaian ke az ghodrat esraeil mighid, Aya adam yahodi jorat jangh dareh? Aya sal 2006 Lobnan va Hezbollah yadetan Rafteh? ma lahzeh shomary bray anroz mikonom ke Basat ein ghom kasif eshgalghar ra bray hamisheh az mian bardarim. ya Ali Madad. Seid Hasan Nasrollah yadet Nareh. Habib-Azizi
در جواب دوست عزیز یا دیگرانی که تصور می کنند اسرائیل دلیلی برای حمله به تاسیسات اتمی ایران را ندارد عرض کنم : در حمله این کشور ذاتا متخاصم به سایت اتمی اوسیراک در سال 1981 (در هنگامه نبرد ایران و عراق) ایشان دلیلی نداشتند ولی از آنجا که عراق درگیر جنگ با ایران بود فرصت را مغتنم شمرده و منظور پلید خود را عملی کردند جالب است بدانید اینان حتی احتمال صلح بین ایران و عراق و ائتلاف این دو کشور بر ضد خودشان را نیز در نظر گرفته بودند ولی آنها از حماقت صدام کاملا مطمئن بودند و می دانستند وی نیز مانند دیگر دولتمردان کشورهای عربی دشمن شماره یک خود را ایران یا همان " مجوس ها " می داند تا رژیم اشغالگر قدس.
خباثت حاکمان کشورهای عربی نیز در طول 8 سال دفاع مقدس نیز بر ما ثابت گشت چه آنکه خود را خادم حرمین شریفین می دانست یا آن یکی که شیر شتر می خورد و زیر چادر می خوابید همگی بر خلاف نص صریح قرآن عمل کردند که می فرماید:
"و ان طائفتان من المونین اقتتلوا فاصلحوا بینهما" .
صلح که ایجاد نکردند هیچ که هنگامی که آن سردار قادسیه(لقبی که آن ملعون به خودش داده بود) در مقابل ایران کم می آورد شروع به مشت و مال دادنش می کردند و کمکهای بلاعوض پیشکش.
اما بدانید اسرائیل محو می شود و باید هم بشود چرا که حتی در کتب مقدس ایشان نیز به آن اشاره شده است ولی کی گفته این وظیفه بر عهده ما گذارده شده است . خیر این امر بدست مولایمان قائم آل محمد(ص) و در زمان معهود به روش مکتوب انجام خواهد شد. ما خیلی هنر کنیم اعتقاد قلبی خود را حفظ نماییم فلسفه مهدویت را درک کرده و خود را آماده سازیم تا شایستگی قرار گرفتن در عداد ملازمین رکاب آن حضرت را کسب نماییم.
"و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین" .
فعلاً به اسرائيل بگوئيد جلوي موشك هاي حزب ا... را بگيرد ، موشكهاي شهاب و عاشورا و... پيشكش. در ضمن ايران با تقواترين و بهترين خلبانهاي دنيا را دارد . هنوز بحث بمباران هتل كنفرانس اسلامي در بغداد روي ميز جنگ پنتاگون است و تمام كارشناسان نظامي جهان مانده اند كه چطور شهيد عباس دوران توانست آن همه رشادتها را نشان دهد . يا حمله به H3 كه دوبار خلبانان ايراني توانستند از روي بغداد عبور كنندو تا مرز اردن بروند . بغدادي كه پيشرفته ترين تجهيزات پدافندي را در دنيا داشت كه حتي مسكو هم به پايش نمي رسيد.چه برسد به اسرائيل ! امكانات در برابر تقوا و ايمان و رشادت هيچ است . توكل به خدا ، تلاش و صبر بهترين امكانات خداوندي است . ومكرو و مكرالله والله خير الماكرين .
اسرائیل در جنگ با ایران با ملتی روبرو
ست که قدرت رستم شاهنامه در بازوی آنها و فلسفه امام حسین در مغز آنهاست ایران مصر و اردن و عربستان نیست که منتظر شود اربابانش به او اسلحه بدهند ایرانی مبتکر است همانگونه که در میدانهای جنگ هشت ساله کمبودها بلافاصله مغز مهندسان بسیجی ما را برای ساخت ابزار های
جنگی و ابداع تاکتیکها بکار می انداخت
اکنون نیز همان گونه هستیم پس به
اسرائیل و هر کسی که با ما سر جنگ داشته باشد می گو ییم: بیار آنچه داری ز مردی و زور.
نظرهمه خواننده گان بسیارزیبا وجذاب بودای کاش درعمل هم چنین باشیم
( ملتی که مردن درراه خدابرایش والاترین ارزش باشددیگرنبایدازچیزی بترسد)
لطفا درست بنویسید
سگ پارس می کند یعنی چی؟
در صدا و سیما هم فراوان گفته می شود.
امیدوارم سایت تابناک از این به بعد کلمات و جمله هایی از این قبیل را در معرض نمایش قرار ندهد. م از آلمان
همه اینها جنگ روانی برای ترساندن ملت ایران ایران است و کاملا پوچ است و بی اساس (پاینده باد پرچم جمهوری اسلامی ایران)
عجب یک مقایسه ساده این همه نظر...
بسیار بعید است که اسرایل به ایران حمله کند چون با هفتاد میلیون ایرانی جان برکف روبرو می شود ایرانیان در طول تاریخ نشان دادند آن چیزی که برایشان مهم است کشورشان است حال رزیم شاهنشاهی باشد ویا جمهوری اسلامی ،خاتمی یا احمدی نژاد یا هرکس دیگر باشد فرق نمی کند اسراییل وآمریکا هم این مطلب را به خوبی می دانند وجرات حمله ندارند .
f16به هيچ وجه كپي f5نيست !
چرااطلاعاتغلط ميدهيد؟
اقانميدوني نگو!!
در ضمن ماموريت اصلي f16بمبافكنسبكهستنهجنگنده ولي ميگ ۲۹يك هواپيماي رهگير مشابه f14 هست!!!
این حس وطن پرستی و اعتقاد راسخی که در بیستر خوانندگان هست بسیار عالی و واقعا دلگرم کننده است. اما فارغ از پاسخهای هیجانی مثل شلیک یازده هزار موشک (نویسنده یا نمیداند موشک چیست یا اینکه شمردن بلد نیست) یا خطای 10 متری در موشکهای بالستیک اسرائیل (باز هم نویسنده یا نمیداند متر چیست یا شمردن نمیداند)، عمل عاقلانه بهترین رویکرد است. ما هم بهتر است توان خود را به مانور بگذاریم تا در صورت رخداد حادثه اطلاعات و آمادگی مناسب داشته باشیم. از آن سو نیز منطقی است طئری سیاست کنیم که کار اصلا به روز حادثه نرسد. ضمن آنکه فراموش نکنیم توان طراحی شده تجهیزات یک سوی واقعیت است و عملکرد تجهیزات و تسلیحات در صحنه نبرد یک سوی دیگر. بنابر این دفاع در هر حالتی باید بر اساس سناریوهای مختلف تمرین شده باشد.
واقعا" از خودتان خجالت بکشید هیچ وقت نظر من رو چاپ نکرده اید ولی در همین کامنتهای بالا برخی نظرات چند بار تکرار شده یا مثل چت روم ها با همدیگر سوال و جواب می کنن بعد انتظار مشارکت تز مردم در همه چیز هم داریم همتون سر وته یک کرباسین
آقای تابناک شما که اینقدر نژاد پرستانه کار می کنید می دانید که دست اندر کاران وبسایت اسراییل دو کامنت در اینجا گذاشته بدون اینکه خودتان هم متوجه شوید. پیش نهاد می کنم اول برید سایت فارسی وزارت خارجه اسراییل را بخوانید بعد کامنت های این گزارش را مرور کنید تا آنرا پیدا کنید
دوستانی که از میز کار پنتاگون هم اطلاع دارند بیخودی هیزم به اتش جنگ نریزید. بر فرض اسراییل حمله کرد و بر فرض محال ما دو تا موشک هم فرستادیم و اصلا اسراییل را محو کردیم با آمریکا و اروپا و اعراب چه کنیم؟ کسانی که فقط فکر نابودی و تخریب ایران را دارند ؟.. اگر سیاست خارجی درستی داشته باشیم نه لازمه با اروپا و آمریکا و اسراییل جنگ کنیم و هزینه جنگ بدیم و هم می توانیم با دیپلماسی کارساز اسراییل را منزوی کنیم.
خدمت دوستی‌ که گفتن "اگر ما با موشک اسرائل رو هدف قرار دادیم مطمئن هستیم که به سوریه ، غزه یا لبنان اصابت نمیکنه و از همه بدتر اینه که اگه به تاسیسات اتمی‌ اونا بخوره در اون صورت همه منطقه نابود می‌شه." باید یگم که دکتر! تجهیزات اتمی انبار باروت نیست که وقتی موشک بهش خورد با همون قدرت تخریب منفجر شه!
فقط تجهيزات نظامي واسه شروع یه جنگ کافي نيست ، جرأت مي خواد. وگرنه ما تو دوران دفاع مقدس در مقابل اون همه تجهيزات نميتونستيم 1 روز هم دووم بياریم... خدا با ماست
راست می گوید، مطالعه نداری چرا می نویسی، اف 16 مدل پیشرفته اف 5 می باشد، و از نظر ظاهری هم بسیار شبیه به هم هستند. و دقیقا ساخت یک کارخانه هستند. اما میگ 29 دقیقا پاسخی از سوی روسیه در مقابل اف 15 آمریکایی ست. بله میگ 29 رهگیر هستش مانند اف 14 ولی از نظر ساختاری و نوع ماموریت بیشتر شبیه به اف 15 می باشد. این دو (میگ 29 و اف15) بسیار شبیه به هم هستند.
اف15 اصلا هواپيما نيست كه بلكه يه بز پيره
هواپیماهای میگ 29 را از هند قرض نگرفته ؟
با درود الن سال1983 نیست که اسراییل راحت مثل اوسیراک نطنز یا بوشهر را بزنه الان فرق کرده اسرییل بره عملیات h3رامطالعه کنه بعد بیاد حرف بزنه
چقدر كارشناس مسايل جنگي !!!
مساله اینه که تنها اسرائیل نیست .حتما پشتیبانانی هم داره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار