بازدید 4803

نگاه شما: مناطق راهیان نور را دریابید

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۸۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰ 17 March 2015
 رزمنده دفاع مقدس یعقوب زهدی: حرکت راهیان نور نعمت بزرگی است که خداوند برای تداوم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ما عطا فرموده که بایستی قدردان آن باشیم و شکرگزاری این موهبت الهی در آن است که آنرا توسعه بدهیم و بهترین و بیشترین بهره را از آن برای اعتلای اسلام و عزت مسلمین و ملت قهرمان ایران تولید کنیم.

شهدا و ایثارگرانی که حماسه دفاع مقدس را در جبهه‌های نبرد نور علیه ظلمت آفریدند، امروز به نظاره نشسته‌اند که عملکرد ما را با امانت و میراث خود قضاوت کنند. که ببینند از ارزش‌ها و آرمانهایی که برایش هستی خود را ایثار کردند چگونه محافظت می‌کنیم و فرهنگ دفاع مقدس را در بستر نسل‌ها می‌گسترانیم.

مسلما طرح راهیان نور با ایجاد فضای معنوی و عطرآگین دفاع مقدس برای نسل حاضر جهت فهم سلوک عارفانه و عروج زاهدانه و نبرد قهرمانانه و جهاد خالصانه رزمندگان اسلام گام بلندی در ترویج فرهنگ جهاد مقاومت و ارتقاء اراده و روحیه ملی است که با استحکام ساخت درونی به اعتلای اقتدار ملی کمک می‌کند. این حرکت عظیم دارای ظرفیت‌های بی‌کران نهفته در خود است که تاکنون در بعد فرهنگی و اندکی هم سیاسی از آن بهره برده‌ایم.

مدتی است که فعال شدن اقتصادی در این حرکت عظیم چندمیلیونی فکرم را به خودش مشغول نموده است.

هموطنان مرزنشین و ساکنین شهرهای مرزی پنج استانی که در این تهاجم سبعانه دشمن بعثی بیشترین آسیب را دیدند و زندگیشان فروپاشید هنوز نتوانسته‌اند در عرصه زندگی مجددا کمر راست کنند.

بنده بعنوان کسی که افتخار همسنگری و هم رزمی با شهدای والامقام را داشته‌ام و به تفکر و سلیقه و خواسته آنان در حد درک خود واقف هستم. می‌توانم تصور کنم که از این محرومیت و مشکلات هموطنان مرزنشین خود در رنج هستند و حتما هرگونه اقدامی در جهت رفع عسر و حرج و گرفتاریهای این مردم صبور و رنجدیده بالا‌ترین پاداش و قدر‌شناسی برای آنان و موجب شادی روح مطهرشان خواهد بود.

زائرینی که توفیق تشرف به حرمین شریفین و عتبات عالیات را پیدا می‌کنند، در ارقام میلیونی خرج سوغاتی می‌کنند که بطور غیر مستقیم دشمنان و رقبای ما را تقویت می‌کنند.

آیا شایسته نیست زائرین این سفر نورانی راهیان نور چند صدهزار یا چند ده هزار تومانی صرف خرید از هموطنان مناطق جنگ زده نمایند؟

بهترین خرما و صنایع دستی و محصولات غذایی در این مناطق مثل قصرشیرین، خرمشهر، هویزه، سوسنگرد، آبادان، گیلانغرب، مریوان و... یافت می‌شود. حضور جمعیت چند میلیونی ملت مسلمان و ایثارگر در مناطق مرزی با خرید مختصری می‌تواند یک گردش اقتصادی چندصدمیلیاردی ایجاد کند و قطعا اگر این عزیزان راهی نور بدانند که این اقدامشان در راستای آرمان‌های شهدای والامقام است دریغ نخواهند کرد.

چیزی که موجب شد که این افکار را بر قلم جاری کنم شنیدن خبر دردناک خودسوزی هموطن خرمشهری دستفروش در مقابل شهرداری خرمشهر بود.

ما با شهدا میثاق بسته‌ بودیم که خونین شهر را دوباره آباد کنیم و تبدیل به خرمشهر کنیم. پس چه شد؟... پس ما را چه شده است؟

بنده به نوبه خود قصورم را در این امر می‌پذیرم و شرمنده شهدا هستم و در این نوشتار فرد یا نهاد خاصی مورد خطاب نیست چرا که این یک وظیفه ملی است و نیاز به اراده ملی و همت تمام نهاد‌ها و ارگانهای ذیربط چه متولیان محلی و استانی و چه نهادهای اقتصادی و بازرگانی و صنعتی و از سوی دیگر متصدیان و مدیران زحمتکش راهیان نور دارد.

عزیزان ساکن سرزمین‌های نور (مناطق جنگی سابق) بایستی راهیان نور را به مشابه فرشتگان رحمت استقبال کنند آیا هم اکنون چنین است؟

نگارنده که چند نوبت در سال افتخار پیدا می‌کنم که بعنوان راوی در مناطق عملیاتی حضور پیدا کنم و فرصت ارتباط با هموطنان خرمشهری مرزنشین را پیدا کنم ولی غیر از گلایه و شکایت چیزی نمی‌شنوم.

والسلام


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل