بازدید 29508

ربیعی بخشنامه مزد 94 کارگران را ابلاغ کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه حداقل مزد سال 1394 مشمولان قانون کار را برای اجرا ابلاغ کرد.
کد خبر: ۴۸۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵ 17 March 2015
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه حداقل مزد سال 1394 مشمولان قانون کار را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه حداقل مزد سال 1394 مشمولان قانون کار را برای اجرا ابلاغ کرد.

همچنین دستور العمل نحوه اجرای مصوبه مورخ 24 اسفندماه جاری شورای عالی کار در مورد کارگاه‌هایی که دارای طرح طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند و  دستورالعمل نحوه اجرای مصوبه شورای عالی کار در مورد کارگران کارمزدی دائم و موقت  نیز از سوی مدیر کل روابط کار و جبران خدمت به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

برای دریافت متن کامل بخشنامه حداقل مزد 1394 کلیک کنید.

شورای عالی کار پس از چند ساعت بحث و گفتگوی شبانه، بامداد سه شنبه حداقل دستمزد سال آینده میلیون‌ها مشمول قانون کار را تعیین و تصویب کرده است. بر این اساس، حداقل دستمزد ۹۴ مشمولان قانون کار از ۶۰۸۹۰۰ تومان به ۷۱۲۴۲۵ تومان افزایش یافت، ضمن اینکه از ابتدای سال آینده تمامی کارگران و مشمولان قانون کار با افزایش دریافتی ماهیانه مواجه خواهند شد.

براساس مصوبه شورای عالی کار، از ابتدای فروردین ماه سال آینده حق بن نقدی کارگران از ۸۰ به ۱۱۰ هزارتومان، حق مسکن از ۲۰ به ۴۰ هزارتومان، حق سنوات از ۵۰۰ تومان روزانه به ۱۰۰۰ تومان، حق اولاد یکنفر از ۶۰۸۸۸ تومان به ۷۱۲۴۱ تومان و حداقل مزد روزانه نیز از ۲۰۲۹۷ تومان به ۲۳۷۴۷ تومان افزایش می یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل