بازدید 12850
آیةالله مکارم:

چهارشنبه سوری خرافه‌ای بیش نیست

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: چهارشنبه سوری کاری خرافی است و تبدیل به بلایی برای مملکت شده است که مفهوم عاقلانه ای ندارد.
کد خبر: ۴۸۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴ 17 March 2015
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: چهارشنبه سوری کاری خرافی است و تبدیل به بلایی برای مملکت شده است که مفهوم عاقلانه ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در پایان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به خرافه چهارشنبه سوری اظهارداشتند: چهارشنبه سوری هرسال یک بلایی برای این مملکت است که عده ای به بهانه این که نیاکان ما این کار را انجام می‌دادند اقدام به آتش بازی می کنند که  کنترل هم نمی شود.

ایشان بیان داشتند: مواد محترقه  باعث می شود عده ای از جوانان دست و صورت و اعضای بدن آنها سوخته شود و یا حتی جان خود را از دست دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: والدین و مامورین مراقب این کارها باشند؛ چهارشنبه سوری مفهوم عاقلانه ای ندارد، کسانی که می خواهند کارهای نیاکان خود را انجام دهند، بدانند که نیاکان کارهای خوبی نیز داشتند آنها را انجام بدهید نیازی به آتش بازی و  این کارها نیست.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان  خود با اشاره به تلاقی نوروز و ایام فاطمیه با  توصیه به پاسداشت فاطمیه گفتند:  باید حرمت فاطمیه را نگه داشت و چیزهایی که بوی شادی بدهند مناسب این ایام نیست و از آنها خوداری شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان