بازدید 4015

باید از تصویب قوانین تکراری جلوگیری کنیم

کد خبر: ۴۸۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵ 17 March 2015
مجلس در سال پایانی باید از فرصت باقیمانده در جهت بررسی و اصلاح قوانین و وزارت خانه ها و سازمان های مصرف کننده بودجه استفاده کند و از تصویب قوانین تکراری جلوگیری نماید.

به گزارش خبرآنلاین،ابراهیم آقا محمدی در خصوص خانه تکانی مجلس برای ورود به سال جدید که سال اخر فعالیت مجلس نهم خواهد بود،گفت: مجلس وظایفش معلوم و مشخص در حوزه قانون گذاری و نظارت است و بطور مطمئن در اخر سال نمایندگان محاسبه هایی در مورد عملکرد سال گذشته انجام می دهند تا مشخص شود چه کارهایی باید انجام شود که تا به حال انجام نشده است.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس انچه وظایفش بوده در ابعاد مختلف در حیطه  زمان موجود انجام داده است.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:انشالله در سال آینده به عنوان سال پایانی مجلس نهم، قوانین لازم اصلاح و بررسی کارهای وزارت خانه ها، دستگاه های اجرایی و دستگاه هایی که به نحوی بودجه را مصرف می کنند را به طو ر کامل انجام دهند.
 
آقامحمدی ادامه داد: بنای مجلس بر نظارت،تحقیق و تفحص و یا صلح و تذکر و حتی استیضاح بوده اند.
این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که در حد ضرورت لازم بوده مجلس به مقدار ضرورت به آن ورود کرده است.
 
وی با اشاره به این که برخی از موارد را نباید از سال 93 به 94 ببریم، افزود: بعضی قوانین تکراری است و در حالیکه قانون را داریم دوباره تصویب می کنیم.
 
اقامحمدی ادامه داد: در سال 94 باید قوانین ضعیف را تا جایی که نیاز است اصلاح کنیم و در عوض اینکه تذکر،سوال و پیگیری و پرسش به سمت وضع قوانینی پیش برویم که بتوانند مشکلات کشور را حل کنند.
وی گفت: باید به سمت متوقف کردن تصویب قوانین تکراری که در نهایت نیز شورای نگهبان آن را رد می کند، پیش برویم و کل وقت سال آخر مجلس به صورت مفید  مورد توجه قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل