بازدید 4516

نفت به بشکه‌ای 54 دلار کاهش یافت

قیمت نفت در بازارهای به علت تقویت ارزش دلار و کم شدن ظرفیت ذخیره‌سازی نفت در جهان کاهش یافت و 54.30 دلار در هر بشکه معامله شد.
کد خبر: ۴۸۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶ 16 March 2015

قیمت نفت در بازارهای به علت تقویت ارزش دلار و کم شدن ظرفیت ذخیره‌سازی نفت در جهان کاهش یافت و 54.30 دلار در هر بشکه معامله شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پس از تقویت ارزش دلار و ثبت رکودی جدید برای افزایش ارزش آن و کم شدن ظرفیت ذخیره سازی نفت مازاد در جهان، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت به طوریکه قیمت نفت خام آمریکا نزدیک به 3 درصد سقوط کرد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با کاهش 37 سنتی 54.30 دلار معامله شد. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با کاهش 55 سنتی به 44.29 دلار رسید.  این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات به9 43.57 دلار سقوط کرد که کمترین رقم از مارس 2009 به شمار می رود.‌

شورای جهانی نفت خام (World Petroleum Council) اعلام کرد، نفت ارزان به کاهش تولید و سرمایه‌گذاری در این بخش منجر خواهد شد.

جوزف توث رئیس این نهاد بین‌المللی گفت، قیمت نفت در حال حاضر کمتر از سطحی است که به شرکت‌ها اجازه دهد تا در دشوارترین مناطق به اکتشاف و تولید بپردازد. از اینرو این امر موقعیتی ایجاد خواهد کرد که برخی از سرمایه‌گذاری‌ها کاهش یابد.

به گفته تاجران، کاهش قیمت‌ها به علت کم شدن ظرفیت ذخیره سازی نفت مازاد به همراه تقویت ارزش دلار بوده است.

چین از کاهش قیمت نفت استفاده کرده و درحال پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی خود است اما تحلیلگران معتقدند که ظرفیت مازاد جدید تنها تا پایان امسال در دسترس خواهد بود و نیازهای کوتاه‌مدت وارداتی را کاهش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ذخایر مازاد در آمریکا نیز در حال کاهش است.

بانک ای‌ان زد اعلام کرد، تحلیل‌های آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر احتمال مواجه شدن آمریکا با کمبود مخازن ذخیره‌سازی نفت و اشاره به افزایش روزانه 1.3 میلیون بشکه‌ای عرضه نفت در جهان در ماه فوریه نسبت به سال گذشته، تاثیر کاهشی بر بازار دارد.

گلدمن سچز نیز اعلام کرد که یک کاهش در تعداد سکوهای حفاری نفتی آمریکا تنها به معنای کاهش اندک تولید در نیمه دوم امسال است.

همچنین قیمت نفت تحت فشار تقویت ارزش دلار قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل