بازدید 6956

پیش بینی افزایش ۱۸ درصدی دستمزد ۹۴

نایب رئیس انجمن صنفی کانون عالی کارفرمایی ایران با اشاره به اینکه دستمزد ۹۴ امشب با فرمول ترکیبی نرخ تورم و معیشت کارگران تعیین خواهد شد، گفت: پیش بینی می‌شود شرکای اجتماعی میانگین ۱۸ درصد افزایش مزد سال آینده را تصویب کنند.
کد خبر: ۴۸۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸ 15 March 2015

نایب رئیس انجمن صنفی کانون عالی کارفرمایی ایران با اشاره به اینکه دستمزد ۹۴ امشب با فرمول ترکیبی نرخ تورم و معیشت کارگران تعیین خواهد شد گفت: پیش بینی می‌شود شرکای اجتماعی میانگین ۱۸ درصد افزایش مزد سال آینده را تصویب کنند.

محمد عطاردیان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره صورت جلسه شورای عالی کار گفت: جلسه گذشته هم گفتند آخرین جلسه شورای عالی کار است. اما به دلیل عدم تفاهم بین کارگر و کارفرما جلسه به امشب موکول شد.

 وی با بیان اینکه کارگر و کارفرما برای افزایش 261 هزار تومانی به توافق رسیده اند اما هنوز قطعی نشده است افزود: شرکای اجتماعی همواره با هم نشست هایی را برگزار می کنند تا به نظر واحد برای طرح در جلسه شورای عالی کار داشته باشند.

 عطاردیان با تأکید بر اینکه حقوق مطابق تورم افزایش و در کنار آن سایر مزایا مانند حق مسکن و بن خوار و بار و پایه سنوات نیز افزایش می‌یابد گفت: علاوه بر این نیز مقداری به عنوان معیشت کارگران مد نظر قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس انجمن صنفی کانون عالی کارفرمایی ایران با بیان اینکه پیش بینی می شود که نرخ تورم میانگین 18 درصد افزایش یابد گفت: فاصله 260 هزار تومانی حقوق کارگران را تایید می‌کنم.  اکنون نمایندگان کارگری خواستار افزایش 25 درصدی نرخ دستمزد و نمایندگان کارفرمایی خواستار افزایش 16 درصدی مطابق با نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی هستند. اما به نظرم می‌توان پیش بینی کرد که افزایش میانگین 18 درصدی محقق شود.

 به گزارش تسنیم، اگر بخواهیم بنا بر افزایش 260 هزار تومانی بگذاریم، حقوق به میزان 18 درصد یعنی109 هزار و 602 تومان افزایش می‌یابد و دستمزد به 718 هزار تومان خواهد رسید. که 20 هزار تومان به حق مسکن افزوده و ماهیانه 15 هزار تومان هم به پایه سنوات افزوده خواهد شد و بن خوار و بار باید به میزان 117 هزار تومان افزوده شود تا توافق 260 هزار تومانی عملیاتی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل