بازدید 4438

داعش به آفریقا کوچ می‌کند

کد خبر: ۴۸۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰ 14 March 2015
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: تحولات اخیر بحران عراق نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش پس از شکست‌های متوالی با همراه کردن گروه تروریستی بوکوحرام به نوعی به‌دنبال انتقال نیروهای خود از منطقه خاورمیانه به آفریقا است، تا در آن منطقه تجدید قوا کند.

سیدباقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موفقیت‌های پی در پی ارتش و نیروهای مردمی عراق در شکست داعش و تسلط بر شهر تکریت، گفت: قطعا این پیروزی‌ها سرآغاز فتوحات بعدی مردم عراق علیه گروه های تروریستی است.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شکست داعش در منطقه تکریت و تسلط ارتش عراق بر این منطقه بسیار با اهمیت است، به ویژه آنکه این منطقه در سال‌های اخیر تحت نفوذ بعثی‌ها بوده و از حمله داعش نیز این مناطق به پایگاه مستحکمی برای این گروه تروریستی تبدیل شد، اما خوشبختانه نیروهای نظامی عراق توانستند به خوبی تروریست‌ها را شکست دهند.

وی وحدت و اتحاد را رمز پیروزی مردم و نیروهای نظامی عراق علیه داعش دانست و گفت: در شرایط کنونی تروریست‌ها راهی جزء فرار و تسلیم شدن ندارد و امیدوارم این روند تا سوریه هم ادامه پیدا کند.

حسینی با اشاره به اقتدار نیروهای نظامی عراق در جنگ با گروه‌های تروریستی، تصریح کرد: در شرایط کنونی داعش با وجود حمایت‌های مالی و لجستیکی برخی کشورهای عربی و فرامنطقه‌ای قادر به مقابله با نیروهای نظامی عراق نیست.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، ادامه داد: از طرف دیگر تحولات اخیر بحران عراق نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش پس از شکست‌های متوالی با همراه کردن گروه تروریستی بوکوحرام به نوعی به‌دنبال انتقال نیروهای خود از منطقه خاورمیانه به آفریقا است، تا در آن منطقه تجدید قوا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل