بازدید 2433

دولت گام های موثری برای کاهش تورم برداشته است

کد خبر: ۴۸۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳ 14 March 2015
نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ،گفت : دولت تدبیر وامید با توجه به همه مشکلات در حوزه اقتصادی اما در کاهش میزان تورم گام های موثری برداشته است.

به گزارش ایرنا؛'قاسم احمدی لاشکی '، افزود: این دولت توانست میزان تورم را از حدود 40 درصد به حدود 15درصد کاهش دهد که چنین تلاش هایی جای تقدیر دارد.

وی اظهارداشت : امروز از اینکه در حوزه اقتصادی با مشکلات عدیده ای مواجهیم بخش عمده آن متاثر از تحریم هایی است که از سوی ایادی استکبارغرب علیه نظام جمهوری اسلامی حاکم است که با هم افزایی دولت و مجلس شورای اسلامی پایه های تحریم درحال شکسته شدن است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مسوولان ادوارگذشته در جذب نیروی انسانی در دستگاه های دولتی ، گفت : به علت بی برنامگی و نداشتن تدبیرلازم متاسفانه قبل ازشکل گیری این دولت دست کم 650 هزار نیرو تحت عناوین مختلف جذب دستگاه های دولتی شدند که امروز این دولت در پرداخت حقوق و مزایای آنان با مشکلات عدیده ای مواجه شده است.

احمدی ،افزود : در گروی چنین اقدامات غیرکارشناسانه سبب شده که اکنون شمار زیادی از جوانان تحصیل کرده دارای مدارج علمی جویای کارتوقع دارند تا در ادارات دولتی جذب شوند که چنین رویه ای صحیح نیست.

وی در بخش دیگری در خصوص آزاد راه تهران - شمال ، گفت : این طرح با وجود آن که سال ها از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد اما موضوع مهمی که باید به آن توجه داشت مقوله آهنگ توسعه به تناسب ساخت این راه ارتباطی بوده است.

وی ادامه داد : این که اصراربرشتاب بخشی در فرآیند بهره برداری از این طرح داریم ، منتهی دربعد فراهم کردن زیرساخت های آن نیز در بخش های مختلف از جمله امنیتی ، انتظامی ، بهداشتی و درمانی ، فرهنگی ، گردشگری ، رفاهی و سایر موارد نیز باید به عنوان مسئله بسیار مهم باید مورد توجه جدی دولت و مجلس شورای اسلامی قرارگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده ساحلی دریای خزر نیز گفت : امروز یکی از مشکلات در این بخش برخورد دارنبودن این مواهب الهی از متولی خاص است.

احمدی افزود : با وجود آنکه سازمان توسعه و عمران ساحلی با هدف نظارت و ساماندهی دریای خزر جزو مصوبات مجلس شورای اسلامی بوده اما نسبت به ایجاد چنین تشکیلاتی تاکنون از سوی مسوولان ذیربط اقدامی صورت نگرفته است.

وی همچنین با بیان آن که مازندران در سال آینده میزبان دولت تدبیر و امید خواهد بود ، گفت که یکی از بسته های پیشنهادی جهت ارایه به دولت ، تصویب منطقه ویژه اقتصادی نوشهر تحت عنوان منطقه آزاد تجاری و گردشگری است که اکنون هم افزایی مطلوبی برای تحقق این مهم دراین زمینه وجود دارد.

احمدی افزود : دراین زمینه نشست های متعددی با مسوولان نهادهای ذیربط داشتیم حتی در نطق پیش از دستور مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع مطرح شد منتهی زیرساختی که باید دراین بخش فراهم شود تامین زمین مناسب بوده که با همکاری متولیان امر به زودی این مشکل نیز حل می شود.ک/3

** وضعیت فعلی مرتع مازوچال مصداق بارز تجاوز به منابع طبیعی است

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره ضرورت برخورد قاطع با متجاوزان به منابع طبیعی، گفت: وضعیت کنونی مرتع مازوچال مصداق فرمایشات ایشان که باید منابع طبیعی و محیط زیست پاسخگوی آن باشند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ساخت و ساز غیرمجاز و تعرض به اراضی در 2 دهه اخیر موجب آسیب جدی به طبیعت به ویژه در غرب مازندران شده است و ما شاهد زمین خواری، کوه خواری و دریا خواری از سوی افراد سودجو هستیم.

وی تصریح کرد: شرایط اسفبار مازوچال یکی از بارزترین تجاوز به طبیعت است که باید بدون اغماض با آنها برخورد شود و در این راستا دستگاه های قضایی باید با جدیت ورود کرده که چرا و چگونه برخی مجوزها درسال 82 داده واین منطقه از زیر نظر کلاردشت خارج شد که نیازمند بررسی از سوی بازرسی کل کشور و دیوان کشور است.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان اعلام کردند که اگراین روند تخریب ادامه داشته باشد، احتمال تبدیل شمال به یک منطقه کویری وجود دارد، پس باید طبیعت و محیط زیست نیز برای آیندگان حفظ و حراست شود تا علاوه بر داشتن محیط مطلوب برای زندگی به دنبال توسعه و پیشرفت باشیم که در این زمینه لازم است که تمامی مسوولان مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

احمدی با اشاره به باز شدن قطعه چهارم بزرگراه تا 25 اسفند سال جاری، افزود: با پی گیری های صورت گرفته علاوه بر رفع نقاط حادثه خیز و مهار رانش در بزرگراه روشنایی کنار تونل ها و نصب گلدان در این مسیر زیبایی خاصی به این محور داده است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت اظهار داشت: ترافیک چند ساعته که در ایام نوروز سال 93 اتفاق افتاد که با نهایی شدن تونل درون شهری چالوس که مراحل پایانی خود را طی می کند و در حال حاضر 10 متر باقی مانده را با جدیت در حال اجرا هستند تا بتوانیم با بهره گیری از آن از بار ترافیکی چالوس کاسته شود.

احمدی با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در این هفته در مازندران، گفت: همزمان با باز شدن قطعه چهارم بزرگراه تهران - شمال، روند ساخت قطعه یک نیز از سوی چینی ها مجددا شروع می شود و قطعه 2 و سوم آن نیز در حال پی گیری است و در کنار این مراحل تعریض همزمان کندوان هم صورت خواهد گرفت.

وی همچنین وضعیت بودجه مازندران را با افزایش در سال جدید عنوان کرد و افزود: این بودجه با هماهنگی با فرمانداران بیشتر برای زیر ساخت های آب، راه هزینه خواهد شد تا بر اساس نیاز، محرومیت زدایی و نگاه ویژه به مسایل فرهنگی صرف شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل