بازدید 84964
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

چرایی انتشار شایعه دستگیری مهدی هاشمی/ اسراری که حسن کروبی ناگفته گذاشت/ واکنش امام جمعه شیراز به حمله به علی مطهری/ این سه نفر به اظهارات یونسی مشکوک‌اند/ ده پروژه که دانشجویان بسیجی به آن معترض‌اند

رصد‌خانه «تابناک»، ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «اول میزان ثروتتان را بگویید بعد ادعای مبارزه با فساد بکنید»، «نامه حداد عادل مجسمه فردوسی را بازگرداند»، «مطهری خلاف سیل شنا کرد و باید مراقب باشد»، «احتمال ارائه لیست مشترک اصلاح‌طلبان و ناطق نوری» و... اخبار رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۸۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹ 13 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

توافق احتمالی هسته‌ای، بیگانه‌ستیزی را کاهش خواهد داد

بیژن اشتری مترجم شناخته ‌ایرانی در تبیین عواقب یک توافق احتمالی هسته‌ای به یکی از رسانه‌های فارسی زبان گفته است: اگر توافقی صورت بگیرد کمک می‌کند که فضای سیاسی کشور از التهابی که وجود دارد خارج شود و این حالت بیگانه ستیزی، آمریکا ستیزی و غرب ستیزی که به شدت در کشور ما وجود داشته، کمتر می‌شود. به عبارت دیگر این توافق آب سردی است که برتب بیگانه ستیزی پاشیده می‌شود. تندرو‌ها عقب‌نشینی خواهند کرد ودر بسیاری از زمینه‌ها فضا را باز می‌کنند.

خواسته هاشمی «توافق به هر قیمتی» است

علی اصغر زارعی، نماینده تهران در مجلس در پاسخ به اینکه «نظر شما در خصوص صحبت‌های اخیر آقای هاشمی رفسنجانی پیرامون منتقدین توافق ژنو چیست؟» گفته: در اینکه آقای هاشمی حرف بی‌ربطی زده، تریدی نیست. در اینکه موضع گیری‌ها و صحبت‌های قبلی آقای هاشمی در فتنه ۸۸ منطبق با منافع ملی و انقلاب اسلامی تردیدی نیست. در اینکه در مواضعی که ایشان قبلا اتخاذ کرده با آمریکا و نتانیاهو و دیگر دشمنان نظام اسلامی همسو بوده تردیدی نیست، ولی از اینکه بخواهیم این مسأله را بزرگ کنیم و حرف ایشان را تبدیل به یک مسأله کنیم کار درستی نیست.

اتفاقاً آقای هاشمی این قسم مسائل را مطرح می‌کند تا اگر مذاکرات به نتیجه نرسید، بتواند با جریانی که از قبل در داخل کشور ایجاد کرده است، برخی را به عنوان مقصر معرفی کند. بنابراین در پاسخ به حرف آقای هاشمی فقط می‌بایست گفت که حرف ایشان سخن بی‌ربطی است و دیگر هیچ چیز مطرح نکرد، چرا که بهترین برخورد با این موضع ایشان، فقط بی‌اعتنایی کردن و جواب ندادن است.

آقای هاشمی اخیرا مطرح کرده است ‌«مذاکرات آخرش است». این حرف را از کجا و برای چه چیزی مطرح کرده است!؟ آیا آقای هاشمی باید بگوید، مذاکرات تمام است یا رهبری معظم. در واقع ایشان در حال فشار آوردن و جو‌سازی است تا حرف خود را به کرسی بنشاند و مواضع اصولی نظام را به نگاه خودش نزدیک کند.

شما یقین بدانید ‌آمریکایی‌ها بیش از ایران به این توافق محتاج‌اند. هزینه شکست مذاکرات برای آمریکا بسیار سنگین است، بنابراین ما از شکست مذاکرات نگران نیستیم بلکه از توافق بد نگرانیم. ولی آقای هاشمی با فضا سازی به دنبال توافق به هر قیمت با آمریکا است. اما چون نمی‌تواند این حرف را به صراحت بیان کند، فضایی درست می‌کند تا منتقدین را همچون نتانیاهو و اسرائیل قلمداد می‌کند تا منتقدین را به هر شکلی که شده از عرصه خارج کند. معنی فارسی رفتار و موضع گیری‌های آقای هاشمی، این است که توافق به هر قیمتی باید صورت بگیرد.

نادران: بودجه‌های فضایی قطع شده است


الیاس نادران نماینده تهران در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی گفته: اگر چرخ اقتصاد ما بچرخد به یقین کشورهای مقابل ایران در مذاکرات هم در‌می‌یابند که تحریم‌ها تأثیری ندارند و کوتاه می‌آیند؛ دولت نه تنها این کار را نکرده بلکه عکس آن عمل کرده است، بودجه‌های فضایی قطع شده و در اقدامی نمادین نیز نماد هسته‌ای کشور از پول ملی حذف شده و حدیث رسول‌الله (ص) هم برداشته شده است؛ به چه کسی علامت می‌خواهند بدهند که ما از مسائل هسته‌ای خسته شده‌ایم؟

اول میزان ثروتتان را بگویید بعد ادعای مبارزه با فساد بکنید!


محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران، اظهارنظر افرادی که دارای ثروت صد‌ها میلیارد تومانی هستند در مبارزه با مفاسد اقتصادی را مسخره خواند و گفت: با دستمال تمیز می‌توان شیشه کثیف را پاک کرد. آقایانی که در مبارزه با فساد اظهارنظر می‌کنند باید میزان دقیق ثروت خود را اعلام کرده و شفاف بگویند که این ثروت را از کجا آورده‌اند. در دولت جدید مسئولانی بر سر کار آمده‌اند که علی رغم ثروت‌های نجومی خود در مورد فساد حرف می‌زنند.

وی اظهارنظر این گونه افراد را ناشی از ضعف قوه قضائیه خواند و گفت: باید اصل ۱۴۲ قانون اساسی در مورد مسئولان اجرا شود تا کسانی که ثروت‌های هزار میلیاردی دارند جرات صحبت کردن در مورد مبارزه با فساد اقتصادی را نداشته باشند.

این سه نفر به اظهارات یونسی مشکوک‌اند!

سخنان منتسب به علی یونسی دستیار رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها که سبب واکنش مقامات عراقی شد، با واکنش‌های زیادی مواجه شده است. علاوه بر بروجردی و کوثری، رئیس و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس که تکرار چنین مواضعی از جانب یونسی را قابل تامل دانسته‌اند، عبدالله شهبازی نیز در صفحه فیسبوک خود نوشته: در روزهای پیش از شروع عملیات ارتش عراق نقشه‌ای خطرناک بتدریج نمایان شد: ‌ تشکیل ارتش متحد عربی، با پول و تسلیحات سعودی و امارات و نیروی نظامی مصر به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح السیسی از یکسو، و ورود ارتش ترکیه از سوی دیگر به بهانه جنگ با داعش. تحقق این طرح آشوبی عظیم در منطقه خاورمیانه بود با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی.‌‌ همان زمان طرح تشکیل ارتش متحد عربی را «ناتوی عربی» نامیدم که آماج اصلی آن ایران است نه داعش.

عملیات آزادسازی تکریت را ارتش عراق آغاز کرد یک ماه پیش از زمانی که شیوخ عرب خلیج فارس و ژنرال‌های مصر در انتظار آن بودند و به سرعت خود را برای مشارکت در آن آماده می‌کردند. همزمان، نیروی هوایی سوریه در عملیاتی شگفت، هم از نظر اطلاعاتی و هم از منظر نظامی، محل استقرار فرماندهان جبهةالنصرة، سازمان القاعده در سوریه، را مورد حمله قرار داد و ابوهمام الشامی و چند تن دیگر از فرماندهان ارشد النصره را معدوم کرد.

بدینسان‌ در هفته گذشته مردم عراق و سوریه ثابت کردند که برای دفاع از تمامیت ارضی خود و منهدم کردن مترسک‌هایی پوشالی از نوع داعش و القاعده به دخالت ارتش‌های بیگانه نیاز ندارند. مردم عراق و سوریه از حمایت مردم سایر کشورهای منطقه استقبال می‌کنند ولی سعودی و امارات از یکسو و ترکیه از سوی دیگر تاکنون به روشنی نشان داده‌اند که «نیروهای مردمی» ‌ اعزامی ایشان در کدام جبهه جای دارند.

در پایان نمی‌توانم نارضایتی خود را از برخی سخنان..... و غیرمسئولانه، یا مشکوک و هدفمند، پنهان کنم که در اوج تبلیغات به غایت ضدایرانی، که به دلیل پیروزی‌های ارتش عراق پدید آمده، از «امپراتوری ایران» به پایتختی بغداد می‌گوید و بدین‌سان دست‌مایه‌ای برای مستند کردن اظهارات ۳ مارس نتانیاهو در کنگره آمریکا فراهم می‌آورد.

ده پروژه ساخت و ساز که دانشجویان بسیجی به آن معترض‌اند


جمعی از دانشجویان تهرانی از تشکل‌های مختلف دانشجویی روز پنج‌شنبه در اعتراض به تخریب گسترده باغات و مقوله تراکم‌فروشی در شهرهای بزرگ کشور، مقابل ساختمان دادستانی در مقابل پارک شهر تهران تجمع کردند. تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی نظیر «داشتن هوای پاک حق مردم است» و «آقای دادستان خفه شدیم» و با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان و فعالان محیط زیست، خواستار برخورد قاطع دادستانی و وزارت دادگستری با مقوله تخریب محیط زیست و فروش باغات و تراکم‌فروشی در شهرهای بزرگ شدند.

فهرست پرونده‌هایی که این دانشجویان خواهان رسیدگی هستند، شامل نه پروژه در تهران و یک پروژه در مشهد است که بانک‌ها و نهادهای لشکری سهم زیادی از آن را به خود اختصاص داده‌اند.

نامه حداد عادل مجسمه فردوسی را باز‌گرداند+ عکس

در روزهای پایانی بهمن ماه مجسمه فردوسی بنا به تصمیم شورای اسلامی شهر و شهرداری سلماس از یک میدان این شهر برچیده شده است. تصمیم بر برداشتن مجسمه فردوسی از این میدان و جابجا کردن آن با کامیون به مکانی دیگر، اعتراض شمار زیادی از شهروندان و به‌ویژه دوستداران ادبیات فارسی را از سراسر ایران و همچنین برخی از مسئولان کشوری و استانی را به همراه داشت.

ظاهرا این نامه رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خطاب به وزیر کشور و دستور وزیر کشور ذیل این نامه بوده که منجر به بازگشت مجسمه فردوسی به شهر سلماس شده است. می‌دهند.



احتمال ریزش آرای قابل توجه آرای نتانیاهو

در آستانه انتخابات پارلمانی روز سه‌شنبه در سرزمین‌های اشغالی، نظرسنجی‌ها از ریزش احتمالی آرای حزب لیکود حکایت دارد. بنا به آخرین نظرسنجی‌ها، احتمال پیروزی اتحاد احزاب چپ و میانه اسرائیل در انتخابات سه‌شنبه آینده، بیشتر از گذشته شده است. احزاب راست‌گرا با محوریت لیکود وضعیت امنیتی و احزاب چپ‌گرا شرایط اقتصادی اسرائیل را موضوعات محوری انتخابات می‌‌دانند.

نتانیاهو که نخستین بار از سال ۱۹۹۶تا ۱۹۹۹ نخست‌وزیری اسرائیل را برعهده داشته و سپس از سال ۲۰۰۹ تا کنون دو بار مامور تشکیل دولت بوده، امیدوار است ‌بتواند برای چهارمین بار به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل برگزیده شود ولی شرایط اکنون به سمتی می‌رود که شانس رسیدن ائتلاف هرتزوگ و تزیپی لیونی به مقام نخست‌وزیری در حال افزایش است.

شایعه دستگیری مهدی هاشمی چرا منتشر شد؟


روز پنجشنبه ابتدا خبر دستگیری مهدی هاشمی و انتقال وی به زندان اوین منتشر شد ولی این شایعه به سرعت توسط یکی از وکلای وی تکذیب شد. انتشار این شایعه در شرایطی است که هنوز حکم وی منتشر نشده است و بعد از صدور حکم، احتمال اعتراض به این حکم اولیه وجود دارد. فضای برخی رسانه‌های بیگانه نشان می‌دهد که شایعه روز پنج‌شنبه با هدف القای احتمال خروجی مهدی هاشمی از کشور مرتبط است.

حسن کروبی کدام اسرار را ناگفته گذاشت؟

درگذشت حسن کروبی در خارج از کشور به دلیل بیماری ریوی و در ۷۳ سالگی با مرور فعالیت‌های وی پیش و پس از انقلاب اسلامی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. وبسایت تاریخ ایرانی در این می‌ان، نقش وی را در مذاکرات مربوط به آزادسازی گروگان‌های آمریکایی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که منجر به شکست کار‌تر شد و نیز در ماجرای مک فارلین مورد بررسی قرار داده است.

مردم ورزقان از کانکس‌ها به عنوان انباری استفاده می‌کنند!


اخیراً گزارشی از زلزله زدگان ورزقان منتشر شد؛ روستایی که بعد از سه سال هنوز کانکس‌های امداد در آن دیده می‌شود. مجید جودی، مدیر کل دفتر بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: مردم منطقه ارسباران؛ روستاهای ورزقان، اهر و هریس در مسکن‌های ساخته شده توسط بنیاد مسکن کشور اسکان داده شده‌اند و اینک هیچ یک از هموطنان ما در کانکس‌ها مستقر نیستند.

او گفت: در این حادثه هفده هزار منزل از روستاییان دچار آسیب شده بود، که ما تصمیم داشتیم تا شروع فصل سرما هفت الی هشت هزار مسکن برای ساکنین دائمی این منطقه تهیه کنیم؛ اما خوشبختانه با بسیج امکانات توانستیم ده هزار واحد قابل استفاده و سکونت دائمی را تا آذرماه سال ۹۱ بسازیم. چون منطقه، سردسیری است و ما پیش بینی سرمای زود رس را هم می‌کردیم تصمیم گرفتیم برای افراد و دام‌هایشان دوازده هزار و پانصد واحد اسکان موقت یا‌‌ همان کانکس را در منطقه تعبیه کنیم. این کانکس‌های دوازده متری را در سراسر مناطق برای افراد گذاشتیم که بیشتر آن‌ها در حیاط خانه‌ها یا کوچه‌ها قرار گرفتند. اما به دلیل عملکرد مثبت خانه سازی و آماده شدن منازل اسکان دائم، برای ساکنان اصلی تا آذرماه از این کانکس‌ها استفاده چندانی نشد.

جودی در مورد علت وجودی کانکس‌ها در منطقه گفت: کانکس‌ها را از سطح مناطق جمع آوری نکردیم زیرا مردم از آن‌ها بعنوان یک اتاق اضافی یا انباری استفاده می‌کنند. دلیل وجود این کانکس‌ها در تصاویر ثبت شده از این مناطق توسط عکاسان هم همین نکته بوده است.

در زمان حیات امام خمینی ۲۰۰ هزار کتاب و مقاله علیه ایشان نوشته شد


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان این‌که در زمان حیات امام راحل ۲۰۰ هزار کتاب و مقاله علیه ایشان نوشته شد، گفت: امروز بیش از گذشته دشمنان برای ضربه زدن به رکن اصلی انقلاب اسلامی یعنی ولایت تلاش می‌کنند.

انتصاب و عزل مدیران استانی تنها با هماهنگی استاندار مجاز شد


یکی از مشکلات مدیریتی و اجرایی که ممکن است در استان‌ها رخ دهد، اختلاف میان استانداران و مسئولان ارشد وزارتخانه‌ها و سازمانهای دولتی در تغییر مدیران کل مستقر در استانهاست چراکه از نظر قانونی وزیر و مسئولان ارشد وزارتخانه‌ها اجازه چنین تغییری را دارند اما از نظر تاثیرات منطقه‌ای و استانی، استاندار نیز وظایفی را بر عهده دارد. بر این اساس دولت نهم با صدور بخشنامه‌ای در ۲۴ دی ماه سال ۸۴، مصوب کرد که وزیران و رؤسای سازمان‌های مستقل دولتی باید در انتصاب مدیران استانی دستگاه متبوع با استانداران هماهنگی لازم را انجام دهند و استانداران نیز موظفند ظرف یک هفته پاسخ لازم را بدهند.

همچنین مقرر شده بود که در صورت اختلاف بین وزیران و رؤسای سازمان‌های مستقل دولتی با استانداران، نظر معاون اول رییس‌جمهور ملاک عمل خواهد بود اما ظاهرا این دستور پس از گذشت چند سال و تغییر دولت، چنین مصوبه‌ای از یاد مسئولان اجرایی کشور رفته است چراکه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری‌‌ها دستوراتی را در خصوص موضوع فوق ابلاغ کرد.

بر اساس بخشنامه شماره ۱۵۴۶۱۸/۵۱۵۷۶ مورخ ۱۷ اسفندماه جهانگیری، مقرر شده است با توجه به ضرورت انسجام مدیران اجرایی در هر استان و هماهنگی آن‌ها با استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در هر استان، مقتضی است کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی در تعیین مدیران و مقامات استانی و عزل و تغییر آن‌ها با هماهنگی استانداران با رعایت تصویبنامه شماره ۶۷۵۷۲/ت۳۴۳۴۰هـ مورخ ۲۴ /۱۰/ ۱۳۸۴ اقدام نمایند‌».

مطهری خلاف سیل شنا کرد و باید مراقب باشد!


حمید رضا ترقی ضمن ارشد مؤتلفه در بخشی از گفت‌و‌گویش درباره حمله به مطهری ضمن رد این اقدامات از سوی برخی جریان‌های اصول گرا، اظهار نمود: خود افراد هم باید مراقب باشند که حرف‌هایشان تحریک‌کننده نباشد. به نظر من نمی‌شود یک طرفه قضاوت کرد. صحبت‌هایی که آقای مطهری پیش از این مطرح کردند یک مقدار خلاف مسیر آب و خلاف سیل شنا کردن است و خود این به طور طبیعی یکسری واکنش‌هایی را به وجود می‌آورد که این واکنش‌ها از کنترل خارج می‌شود. نمایندگان مجلس باید در طرح موضوعات و مسائل به گونه‌ای حساب‌شده عمل کنند که صحبت‌هایشان موجب تحریک نیروهای متعصب و تندرو نشود.

در همین راستا، حجت‌الاسلام سید محمد غروی عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین قم تصریح کرد: نباید صرف اینکه کسی نقدی نسبت به عملکردی از عملکرد‌ها دارد؛ اقدامات و برخوردهای تند داشته باشیم و به او حمله کنیم. همه چیز باید در چاچوب باشد. این فضاسازی‌ها در جاهای دیگر و حتی قم هم صورت گرفته است، این رفتار‌ها قابل قبول نیست، نباید به سخنران‌هایی که در همایش‌های قانونی صحبت می‌کنند به بهانه حفظ ارزش‌ها توهین شود.

تمسخر العربیه برای گزارش‌های جهت‌دار علیه توافق هسته‌ای


پایگاه اینترنتی شبکه خبری «العربیه» روز گذشته (پنجشنبه) در دو گزارش متوالی تلاش کرد تا از سویی توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۵+۱ را با «توافقی شیطانی» خواندن تحت‌الشعاع قرار دهد و از سویی دیگر تلاش نتانیاهو برای لغو توافق را تلاشی برای حمایت از ایران جلوه دهد.

 «عبدالرحمن راشد» فعال رسانه‌ای و مدیرکل سابق شبکه «العربیه» در گزارشی تلاش کرد ایران را کشور تندرو بخواند و پس از این گزارش ضد ایرانی، گزارش دیگری به قلم «داود شریان» کار‌شناس عربستانی و مجری شبکه «ام‌بی‌سی»، در پایگاه اینترنتی شبکه «العربیه» منتشر و در آن تلاش می‌شود تا سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به نوعی حمایت و ایجاد کمپینی تبلیغاتی برای توافق هسته‌ای با ایران تعبیر شود!

این دو گزارش با تمسخر نویسندگانش توسط کاربران اینترنتی مواجه شد و کامنتهای منتشر شده ذیل این دو نوشته با تمسخر به تغییر موضع مکرر العربیه در خصوص ایران و رژیم صهیونیستی پرداخته بودند و ظاهراً این استدلال‌ها حداقل در بین مخاطب مسلط به زبان فارسی نتوانسته اقبال حداقلی داشته باشد.

در حریم حرم رضوی مطرب بازی نداریم


آیت الله علم الهدی در خطبه‌های نماز حمعه امروز با اشاره به اینکه در حال حاضر با سه جریان منحرف فکری که سوغات تهاجم فرهنگی هستند مواجهیم گفتند: جریان نخست معتقدند، اسلام مکتب پهناوری است اما ما باید به یک حداقلی از آن اکتفا کنیم و اسم جریان خود را «اکتفای به دین حداقلی» گذاشتند و لذا رهبری دیروز حرف آخر را زندند و فرمودند که باید اسلام کامل در نظام تحقق پیدا کند. عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: دین حداقلی مربوط به ما نیست برای مثال همه دیدند که در مشهد به خاطر لغو یک کنسرت جریانات و برنامه‌های زیادی را ایجاد شد بحث ما این بود که موسیقی با کنسرت تفاوت دارد و نباید در حریم حرم امام رضا مطرب بازی راه انداخت.

آقای درخشان! فکر کردی فرگوسنی؟


بهروز رهبری فرد که پس از پیروزی‌های آسیایی پرسپولیس از این تیم حمایت کرده بود، پس از تساوی پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان به شدت علیه حمید درخشان موضع گیری کرد.

وی با انتشار متن زیر از درخشان خواست هر چه زود‌تر از پرسپولیس برود


«واقعا این کادر فنی پرسپولیس محشر کبراست. باور کنید خیلی خیلی خیلی بی‌هنری می‌خواد بازیه دو هیچ برده رو جلو تیم ته جدولی مساوی کنی اما ظاهرا حمید درخشان از این هم بی‌هنر تره. البته تیم بی‌صاحبی که هر روز یکی از اعضا هیات مدیرشو با دستبند و پابند می‌ندازن اوین بهتر از این نمی‌شه. حمید خودتم خوب می‌دونی اون دو تا بازیم تو آسیا تیری تو تاریکی بود. تورو به هر چیزی که اعتقاد داری راهتو بکش برو تا تیمو نفرستادی دسته دو. حالا دوباره بگو تیم خسته بود واقعا خجالت داره این بهانه گیری‌ها یادت که نرفته محرمی کرمانی پنجعلی پیوس صبح زمین خاکی شرطی بازی می‌کردن دوش نگرفته بعدازظهر تو ازادی نود دقیقه می‌جنگیدن یک هزارم امروزم این امکانات و سوسول بازی‌ها رو نداشتن ولی وقتی با دو تا بازی خودت از همه جوگیر‌تر می‌شی و فکر می‌کنی فرگوسن شدی وای به حال این جوونهای پفکی و لاجون. واقعا حال مردمو دیگه بهم زدید برید جون مادرتون همین الان هم خیلی در شده و زیادی موندید‌».

تفکر مشایی در جریان احمدی‌نژاد رسوب کرده و هنوز هم وجود دارد

جواد جهانگیرزاده، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه باهنر پالس‌های مثبتی را برای ائتلاف اصولگرایان با احمدی نژا نشان داده است، این نشان دهنده چیست؟، گفت: احمدی‌نژاد هیچ موقع به دنبال این نیست که خودش را به جریان اصولگرایی الحاق کند و معتقد است که جریان جدیدی است پس طبیعی است که اگر جریان اصولگرایی بخواهد در مورد احمدی‌نژاد قضاوت کند باید با همه پیوستگی‌هایش قضاوت کند و رد یا قبول یک فرد یا یک فکر در مقطعی موجب نمی‌شود که احمدی‌نژاد را فارغ از ان تفکر ببینیم. باید بپذیریم که بخشی از تفکر شکل یافته در جریان احمدی‌نژاد مربوط به مشایی است و نمی‌شود کامل رد کرد که عدم حضور رسمی مشایی در کنار احمدی‌نژاد کاملا رگه‌های رسوب شده در تفکر احمدی‌نژاد را از میان می‌برد.

احتمال ارائه لیست مشترک اصلاح‌طلبان و ناطق نوری


رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، گفت: ممکن است در انتخابات مجلس شورای اسلامی لیست واحدی متشکل از اصلاح‌طلبان و نیروهای معتدل اصول‌گرا مثل نزدیکان حجت‌الاسلام ناطق نوری ارائه شود. محسن رهامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت‌های کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، خاطرنشان کرد: اعلام سرلیست انتخابات مجلس در تهران بسیار زود است و ضرورتی ندارد که سرلیست را از اکنون اعلام کنیم. زیرا ما هنوز نمی‌دانیم چه کسانی نامزد می‌شوند و تا انتخابات هم زمان زیادی باقی است.

وی در ادامه افزود: بیشترین تلاش ما اکنون باید در جهت ایجاد ائتلاف میان اصلاح‌طلبان و نیروهای معتدل سیاسی باشد. ما تلاش داریم تا بزرگان کشور را در جریان برنامه‌های خود قرار دهیم. ما در هفته‌های گذشته با آقای هاشمی رفسنجانی دیدار مفصلی داشته و با محمدرضا عارف نیز دیداری داشته‌ایم. ما همچنین دیداری با حجت‌الاسلام ناطق نوری داشته و از دیدگاه‌های ایشان مطلع شده‌ایم. آقای ناطق نوری هنوز قطعاً نگفته‌ که به صحنه انتخابات می‌آید اما حضورش در انتخابات را هم نفی نکرده‌ است.

بزرگ‌ترین ظلم در پناه قانون صورت می‌گیرد


حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی شامگاه پنجشنبه درهمایش خادمین افتخاری آستان مطهر امام راحل که در سالن اجتماعات پژوهشکده امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام به دنبال تبعیض نبود، بلکه برای عدالت گام برمی داشت و معتقد بود بزرگ‌ترین ظلم در پناه قانون صورت می‌گیرد و در آن صورت دوران ستم شاهی بازخواهد گشت. امام با هر نوع تبعیض در جامعه مبارزه کرد و اکنون حرم مطهر آن آزاد مرد کانونی برای دل‌های شکسته تبدیل شده است.

ابطال صندوق رأی شورایاری به دلیل درگیری


محمد سالاری از ابطال یکی از صندوق‌های اخذ رأی خبر داد و گفت: صندوق رأی مسجد امام صادق در محله نعمت‌آباد واقع در منطقه ۱۹ شهر تهران به دلیل ازدحام جمعیت و درگیری بین کاندیدا‌ها و جمعیت با نظارت هیئت نظارت و همکاری هیئت اجرایی از ساعت ۹: ۳۰ صبح ابطال و این شعبه اخذ رأی تعطیل شد.

وی افزود: در یکی دیگر از شعب اخذ نیز مشکلی رخ داده که دوستان فرمانداری و نیروی انتظامی مشکل آن را رفع کرده‌اند و سعی می‌کنیم ابطال صندوق رأیی صورت نگیرد.

واکنش امام جمعه شیراز به حمله به علی مطهری


آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به وقایع اخیر در شیراز، اظهار کرد: با توجه به دستور تحقیق از مبادی ذی‌ربط، مسائل را باید به شکل مجموعه دید و نباید به‌صورت یک حادثه در یک مقطع برش داده و روی آن حرف زده شود؛ ممکن است حادثه‌ای تلخ اتفاق بیفتد، باید دید چه کسانی فضای این حادثه تلخ را ایجاد کردند و چه عواملی به شکل‌گیری حادثه منتهی شد. وی با تأکید بر ریشه‌یابی وقایع اخیر در شیراز، افزود: از همه کسانی که دست‌اندرکار تحقیق در این عرصه هستند، می‌خواهند مطالب را ریشه‌یابی کنند و سناریوهایی را که در این ایام طراحی شده، همه آن‌ها را مد نظر قرار دهند و بازگو کنند وگرنه ممکن است به حادثه در یک مقطع توجه شود و به قلب حقیقت و واقعیت منتهی نشود.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به فضاسازی که در برخی مطبوعات در پی وقایع اخیر شیراز ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در فضای برخی مطبوعات انسان مطالبی می‌بیند که استنباط می‌شود یک نوع عقده‌گشایی و تسویه حساب سیاسی در حال انجام است. وی افزود: گویا مقدماتی طراحی شده تا به اینجا برسد و عده‌ای عقده گشایی کنند و مسائل سیاسی خود را تعقیب کنند. این افراد باید توجه داشته باشند که این چنین نیست که قضاوت امروز بدون پاسخ و سخن ما بدون سرانجام باشد. روزی در برابر قضاوت‌هایی که بر اساس برداشت‌های جناحی انجام می‌گیرد، باید پاسخ‌گو بود. وی با اشاره به حوادثی که اخیرا و در چند نوبت در شیراز تکرار شده است، تصریح کرد: از مدت‌ها قبل بار‌ها تذکر دادم که در زمینه بازگشایی پنجره فتنه در استان نشانه‌هایی دیده می‌شود؛ یعنی می‌بینیم و احساس می‌کنم که عده‌ای برای اینکه استان فارس از آرامش و مسائل اصلی دور بدارند، دریچه‌ و پنجره‌های فتنه را آرام آرام می‌گشایند و این خطری است برای استان و متذکر شدم که آرامش و سلامت استان را هدف قرار داده‌اند.

افزایش ۱۵۰ درصدی کرایه یک وسیله نقلیه

مدیرعامل شرکت تعاونی قایقداران بندرعباس بار دیگر طی یک سال گذشته درخواست افزایش کرایه شناور‌ها را مطرح کرد.

اسماعیل اصلاحی در این باره به خبرنگار مانا گفت: هزینه تمام شده شناور‌ها و همچنین هزینه‌های گزاف نگهداری با قیمت کنونی بلیط‌ها در مسیر بندرعباس ـ قشم و بندرعباس ـ هرمز همخوانی ندارد.

وی با اشاره به افزایش چند درصدی در دوره‌های گذشته‌ افزود: با این وجود باز هم نیازمند افزایش نرخ کرایه‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت تعاونی قایقداران بندرعباس با بیان اینکه در حال رایزنی با مسئولان اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و فرمانداری بندرعباس برای افزایش کرایه شناورهای دریایی مسافری هستیم، خاطرنشان کرد: انتظار داریم با درنظر گرفته شدن منافع مسافر و مالکان شناور، نرخ جدید کرایه شناورهای مسافری دریایی تا قبل از نوروز مشخص شود.

اصلاحی با اظهار اینکه نرخ پیشنهادی برای مسیرهای مذکور به مسئولان مربوطه ارائه شده، تصریح کرد: قیمت‌گذاری از ابتدا منطقی نبوده و زمانی که از شناورهای ۲۰۰میلیون ریالی استفاده می‌شد، کرایه ۷۰هزار ریال تعیین شده و اکنون با شناورهای ۷۰میلیارد ریالی، کرایه ۱۰۰ هزار ریال مصوب و اجرا شده است.

وی با تاکید براینکه جابجایی مسافر در این مسیر‌ها باید توجیه اقتصادی داشته باشد، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده و با توجه به برآورد هزینه‌ها و قیمت شناور، کرایه مسیر بندرعباس به قشم باید از ۱۰۰ هزار ریال به ۲۵۰ هزار ریال افزایش یابد.

گفتنی است، در حال حاضر ۴۲ فروند شناور دریایی مسافری با ظرفیت چهار هزار و ۲۰ نفر، خدمات حمل و نقل به مسافران دریایی در مسیر بندرعباس به قشم و بندرعباس به هرمز را ارایه می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس