بازدید 13033

کفاشیان وزیر را به لابی پنهانی علیه فدراسیون متهم کرد

صبح امروز، علی کفاشیان در گفت‌وگو با رادیو ورزش، ابعاد جدیدی از اختلاف نظر میان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را بیان کرد. او با اعلام اینکه وزیر با درخواست ملاقات او در این ماه‌ها موافقت نکرده، اعلام کرد، وزیر ورزش با لابی با هیأت رئیسه، کار خود را در فدراسیون پیش می‌برد.
کد خبر: ۴۸۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰ 13 March 2015
صبح امروز، علی کفاشیان در گفت‌وگو با رادیو ورزش، ابعاد جدیدی از اختلاف نظر میان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را بیان کرد. او با اعلام اینکه وزیر با درخواست ملاقات او در این ماه‌ها موافقت نکرده، اعلام کرد، وزیر ورزش با لابی با هیأت رئیسه، کار خود را در فدراسیون پیش می‌برد.

به گزارش «تابناک»، اختلافات علی کفاشیان و محمود گودرزی وارد ماه هشتم شد. او در این مدت، وزیر ورزش به درخواست‌های کفاشیان برای ملاقات پاسخ منفی داده است و به گفته خود کفاشیان، او تنها از طریق معاونان وزیر ورزش با وزارت‌خانه ارتباط دارد. او حتی امروز در گفت‌وگو با رادیو ورزش اعلام کرد، از سوی وزارت ورزش و جوانان به جلساتی که همه رؤسای فدراسیون‌ها حضور دارند هم دعوت نمی‌شود و به او می‌گویند، «شما از وزارت ورزش و جوانان تمکین نمی‌کنید!».

البته محمود گودرزی هم از اینکه بگوید یک‌سر این دعواست و به دلیل خودسری‌ها و مدیریت نادرست فدراسیون، علاقه‌ای به دیدار کفاشیان ندارد ابایی ندارد. او بار‌ها از فدراسیون فوتبال و مدیریت آن انتقاد کرده که آخرینش همین همایش «تبیین سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان» بود که چند روز پیش برگزار شد و وزیر ورزش و جوانان در آن از گزارش‌هایی در خصوص تبانی و زد و بند در فوتبال خبر داده بود. درست در لحظاتی که وزیر داشت، از مسائل این‌چنینی در فوتبال انتقاد می‌کرد، علی کفاشیان در گفت‌و‌گو با تسنیم از قهر با وزیر گفته؛ از اینکه هشت ماه است با هم جلسه‌ای نداشتند و کفاشیان به رغم ایجاد تغییرات در فدراسیون به خواست وزارت ورزش، هنوز نتوانسته دل محمود گودرزی را به دست بیاورد. او می‌گوید، وزیر قهر است و تمایلی به هم کلامی با او ندارد. تنها دیدار آن‌ها شاید در همه این ماه‌ها، حضور کفاشیان در مراسم ترحیم مادر محمود گودرزی بوده است.

در‌‌ همان زمان، یکی از خبرگزاری‌ها، ریشه اختلافات میان وزیر و رئیس ‌فدراسیون فوتبال را به هشت ماه پیش و مسائل رخ داده در فوتبال بانوان نسبت داد. «به یکی از فدراسیون‌ها گفتم، این پرونده‌های مربوط به مشکلات را دیدید؟ می‌گویند: بله. می‌گویم: چرا برخورد نکردید؟ می‌گویند: کسی از ما نخواسته بود!». هشت ماه پیش وزیر ورزش در نشستی با کفاشیان و تاج از گزارش‌های فراوانی می‌گوید که در فوتبال بانوان رخ داده و خواستار برخورد با متخلفان می‌شود؛ گزارش‌هایی که گویا وزیر آن‌ها را به مجلس هم ارائه داده است. همین مسأله در فوتبال بانوان منجر به برکناری نبی، آیت‌اللهی و شجاعی می‌شود؛ تصمیمی که کفاشیان در عملی کردنش شش ماه زمان می‌خرد.

اما حتی این تغییرات هم موجب نمی‌شود تا علی کفاشیان موفق به دیدار وزیر شود و اینچنین است که در گفت‌وگوی امروز خود با رادیو جوان آرزو می‌کند، این «قهر» در سال ۹۴ به «آشتی» بدل شود. با این حال، علی کفاشاین امروز خیلی صریح از تلاش وزارت ورزش و جوانان برای تغییر در فدراسیونش خبر داد.

کفاشیان که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد، گفت: در دوران هفت ساله مدیریتم همیشه دیده‌ام رؤسای ادارات ورزش و جوانان سعی داشتند که مدیران هیأت‌های فوتبال را تغییر دهند، ولی فوتبال اساسنامه خودش را دارد. وزارت ورزش به دنبال تغییرات است، ولی فوتبال قوانین خودش را دارد و مجمع درباره آن تصمیم گیری می‌کند. من تابع وزارت ورزش هستم، اما آن‌ها تابع تصمیمات و رأی مجمع نیستند. من سیستمی را اداره می‌کنم که مجمع و قوانین خاص خودش را دارد. چند بار درخواست ملاقات با وزیر را دادم؛ اما به من وقت ندادند و ما تمام مکاتباتمان را از طریق معاونین ایشان به اطلاع می‌رسانیم. البته وزارت ورزش هم از طریق ارتباط با اعضای هیأت رئیسه لابی می‌کنند و با فدراسیون رابطه دارند. فدراسیون فوتبال متعلق به مردم است و مالکیت آن برای رئیس فدراسیون و وزیر ورزش نیست.

چندی پیش، یکی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی با تابناک تأیید کرد، اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به وزیر ورزش اعلام کردند، علی کفاشیان صلاحیت مدیریت فدراسیون فوتبال را ندارد. حالا گویا این اخبار به گوش کفاشیان هم رسیده و او مدعی است وزیر ورزش و جوانان برای پیشبرد اهدافش در فدراسیون فوتبال به دور از چشم او با اعضای هیأت رئیسه لابی می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
اگه فدراسیون متعلق به مردم بود که الان کفاشیان رئیسش نبود!
اینطوریکه پیداست این اقای گودرزی سر نترسی دارد و قرص و محکم ایستاده تا عده ای جل و پلاسشان را جمع کنند از این حیطه خارج شوند !!!
خود کفاشیان با لابی این چندساله صندلی رئیس فدراسیون را در چنگ گرفته است.
آقای کفاشیان پشت اون میز چه خبره که حاضر نیستی ازش دل بکنی ؟
بسته دیگه
کاش علی کفاشیان را عوض میکردند تا دل تمام فوتبال دوستان خنک شود . فوتبالمان را نابود کرد....
آقای کفاشیان شما برو AFCبهتره
اگر وزیر یک کار درست در عمرش انجام داده باشد همین است
اقای کفاشیان احتمالآ پشتیبان قدرتمندی مانند سایرین دارد که علاوه بر تکیه زدن بر بزرگان فوتبال کر کری هم میخونه امان از کشور بلبل بی گل
این کفاشیان ابروی فوتبال ایران و یرده نمیدانم چه سری هست که همیشه رئیس فدراسیونه اصلا به دل نمیشینه
دلیل نتیجه نگرفتن تیم ملی فوتبال در جام ملتها آقای گودرزی بودند.
بهتر دنبال يك لقمه نون باشيد تا به يك توپ ودروازه 7 متري
همه اش فرافكني. باخت ايران تقصير بازيكن عراقي بود، كنفدراسيون با ما لج است،...
بسه ديگه
فوتبال هرچند درکشورمان افت کرده میدونی چرا ؟ کاملا" واضح است به سیاست کشیده شده و ازهمه مهمتر بخور بخور] ، بخور . حالا تو هم بخور آفرین پسر شجاع ، یا پدر پسر شجاع .
اقای کفاشیان الگوی بسیار خوب رفتار هست. در جامعه ای که با کوچکترین انتقادی همه از کوره در می روند اقای کفاشیان همچنان با لبخند با انتقادات مواجه می شوند.
آقای کفاشیان چرا می خند؟؟ : ))
اقای دبیر کل ! آقای وزیر! دلوایشان فوتبالی! همه به یاد داریم که دستکم دوبار در جلسات عمومی آقای رییس جمهور، دکتر روحانی از عملکرد تیم و به ویژه بازی شرافتمندانه و افتخار آمیز ایران در برابر آرژانتین به نیکی یاد کردند؛ اما گویا دلواپسی و مقابله با خط و روش رییس جمهور در همه جا هست حتی در وزارت ورزش، حتی در فدراسیون فوتبال. از آقای روحانی می خواهیم نماینده ای ویژه در حد دستیار ویژه شان را مامور رسیدگی و پیگیری سنگ اندازی های وزارت و شخص وزیر، باند های به وجود آمده توسط وزارت در فدراسیون فوتبال، سیاست تحت فشار گذاشتن فدراسیون از راه بودجه ندادن ها کنند و با آنانی که در برابر خواست مردم که همراهی ایشان را هم دارد قاطعانه برخورد کرده و دست ایشان را از مناصبی که به نا حق اشغال کرده اند کوتاه کنند.
چرا نظرات را منتقل نمیکنید تابناک هم گزینشی شده اگر نظراترا پخش نکنید ابروریزی میشه برای تابناک
واقعا برای وزیر ورزش تاسف خورد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار