بازدید 12049

چه ضرورتی دارد که نماینده مجلس در این کارها دخالت کند؟

نماینده چه شأنیتی می‌تواند به یک رشته ورزشی بدهد، جز اینکه پاپیچ بقیه شود، فلسفه وجودی حضور در فدراسیون‌ها این است که افرادی باشند که برای آن ورزش مفید باشند، این کار از عهده نماینده خارج است. نماینده‌های ما زمان لازم برای این کار را ندارند.
کد خبر: ۴۸۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸ 11 March 2015
اگر ادعای دولت درست است نرخ سود تسهیلات را کاهش دهند!وزیر ورزش و جوانان در سخنان صریحی، از وضعیت کنونی پرداختن به مسائل حاشیه‌ای در ورزش انتقاد کرد و گفت: چرا تمام مسأله ما در ورزش ایران از سوی رسانه‌ها مسأله آبی و قرمز و سرمربی تیم ملی شده است؟

به گزارش «تابناک»، محمود گودرزی در گردهمایی مشترک معاونان وزارت ورزش و جوانان، مدیران کل ستادی و مدیران کل استان‌ها، تصریح کرد: در حال حاضر شش ماه است که خوراک تمامی رسانه‌ها، مسأله خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شده است. آیا این مسأله مربوط به تمام ورزش ما می‌شود؟ آیا پرداختن به این مسأله برای ورزش ما کفایت می‌کند؟

چرا باید در شهرهای پر جمعیت ما جوانان سر کوچه‌ها بایستند، ولی در مناطق کم جمعیت، شاهد ساخت اماکن ورزشی باشیم؟ به این می‌گویند پوپولیسم. چرا باید در جامعه ما نسبت به ضعف وزارت ورزش و جوانان بی‌انگیزگی ‌باشد؟ متأسفانه فرهنگ سازمانی در وزارت ورزش و جوانان تنزل کرده و یا گاهی از ابتدا وجود نداشته است. چرا باید حدود ۱۵۵ نماینده مجلس شورای اسلامی ما در فدراسیون‌های ورزشی به فعالیت بپردازند؟

مگر این همه کار در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد؟ در حالی که می‌توانیم به جای این ۱۵۵ نماینده مجلس شورای اسلامی شاهد حضور همین تعداد از افراد تحصیل‌کرده با درجه دکترا یا فوق لیسانس در رشته‌های تربیت بدنی باشیم.

این گفته‌های گودرزی مورد موافقت برخی ‌نمایندگانی است که تا کنون در هیچ یک از فدراسیون‌های ورزش عضو نشده‌اند. این نمایندگان بر این اعتقاد هستند، ‌کار نمایندگی خود به تنهایی آنقدر زیاد و وقت‌گیر است که یک نماینده نتواند به بخش‌های دیگر بپردازد.

بهلول حسینی در گفت‌و‌گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت‌: من عضو هیچ فدراسیون ورزشی نیستم، با توجه به مشغله زیادی که یک نماینده مجلس دارد، حضورش در این جور جا‌ها نه تنها مناسب نیست، بلکه به نظر من بسیار هم بد است، چه ضرورتی دارد که یک نماینده مجلس در این گونه کار‌ها هم مداخله کند؟

وی گفت: برای این کار باید کسانی باشند که به آن ورزش خاص شأنیت دهد، نماینده چه شأنیتی می‌تواند به یک رشته ورزشی بدهد، جز اینکه پاپیچ بقیه شود، فلسفه وجودی حضور در فدراسیون‌ها این است که افرادی باشند که برای آن ورزش مفید باشند، این کار از عهده نماینده خارج است. نماینده‌های ما زمان لازم برای این کار را ندارند.

این نماینده گفت: اگر فدراسیون‌ها تمایل دارند از نمایندگان استفاده کنند، می‌توانند از نمایندگان ادوار گذشته که دستی هم در کار ورزش داشته‌اند استفاده کنند، افرادی که تمام وقت نمی‌توانند خدمت کنند، نمی‌توانند برای ورزش مفید باشند. امروز ورزش کشور به جای‌ این گونه کار‌ها از افراد تحصیل کرده در زمینه تربیت بدنی و متخصصین این حوزه بهره ببرد.

امروز علم ورزش به قدری پیشرفت کرده ‌که دیگر نیازی به ریش سفید ندارد و خود این تحصیل کرده‌ها می‌توانند از ابعاد گوناگون ورزش‌های مختلف را آنلیز ‌کرده و برنامه ارائه کنند، حضور نماینده در فدراسیون‌ها با این مشغله زیاد، نمی‌تواند مفید باشد.

حسینی در پاسخ به اینکه چه عاملی باعث گرایش نمایندگان به حضور در فدراسیون‌ها می‌شود، گفت: عموما نمایندگان به خاطر مقاصد سیاسی و اینکه بالاخره بتوانند خود را از این طریق بیشتر مطرح کنند و ‌جلو چشم مردم باشند، وارد حوزه ورزش ـ که معمولا طرفداران زیادی در بین مردم دارد ـ وارد فدرا‌سیون‌ها می‌شوند.

وی افزود: به نظر من، باید این کار‌ها را ‌قانونی محدود کنیم، حتی نه فقط حضور نماینده‌ها در فدراسیون‌های ورزشی، بلکه حضور این افراد در هیأت مدیره‌ها نیز باید محدود شود.

این نماینده در پایان تأکید کرد: کار نمایندگی یک کار نامحدود است و هر چقدر یک نماینده بخواهد برای آن وقت بگذارد کم است. کار قانون‌گذاری و نظارت کار ساده‌ای نیست و اگر بخواهد در همین زمینه تمرکز کند جای زیادی دارد و اطمینان داشته باشید که اگر بخواهد کار کند از نظر زمانی کم خواهد آورد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر