بازدید 2493

جزایر سه‌گانه خاک ایران است

کد خبر: ۴۸۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹ 11 March 2015
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی جزء لاینفک ایران است، گفت: جمهوری اسلامی در تمام ادوار حق حاکمیتی کشورهای عربی منطقه را به رسمیت شناخته، از این‌رو ایران هم انتظار دارد که کشورهای عربی دست از سیاسی‌کاری در حوزه جزایر سه گانه دست بردارند.

احمد شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه وزیران اتحادیه عرب درباره حاکمیت جزایر سه گانه، گفت: به‌طور حتم جزایر سه گانه بخشی از خاک جمهوری اسلامی بوده و هیچ کشوری حق دخالت در امور آن را ندارد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: قطعا کشور امارات با عمری حدود 45 سال نمی‌تواند مدعی جزایر سه گانه باشد، از این‌رو این کشور با حمایت برخی کشورهای عربی به‌دنبال جریان سازی سیاسی و جنگ روانی در منطقه است.

وی با اعلام اینکه جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی جزء لاینفک ایران است، گفت: جمهوری اسلامی در تمام ادوار حق حاکمیتی کشورهای عربی منطقه را به رسمیت شناخته است، از این‌رو ایران هم انتظار دارد که کشورهای عربی دست از سیاسی‌کاری در حوزه جزایر سه گانه دست بردارند.

شوهانی ادامه داد: جمهوری اسلامی بارها با استفاده از اسناد و مدارک تاریخی حق حاکمیت خود را بر جزایر سه گانه اثبات کرده و موضوع حاکمیت چند هزار ساله ایران بر این جزایر بر کسی پوشیده نیست.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، تصریح کرد: به نظر من کشور امارات متحده عربی نباید تحت تأثیر القائات و اقدامات تحریک‌آمیز برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قرار بگیرند و قطعا این موضوعات باید از طریق گفت‌وگوهای مسالمت‌آمیز حل شود.

به‌گزارش خانه ملت، وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب روز گذشته در صد و چهل و سومین نشست خود که در قاهره برگزار شد، آن چه اشغال جزایر سه گانه از سوی ایران نامیدند را محکوم و بر حق ادعایی امارات بر این جزایر تاکید کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار