بازدید 2620

بانک ها به بنگاه داری خود پایان دهند

کد خبر: ۴۸۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱ 11 March 2015
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به وضعیت نامناسب حوزه تولید و صنایع و با عنایت به اینکه، بیشتر بانک ها به جای انجام رسالت اصلی خود و بانکداری به بنگاه داری مشغول هستند بعید به نظر می رسد که بتوانیم رشد اقتصادی 2 و نیم درصدی در سال آینده را شاهد باشیم.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبنی بر رشد 2.5 درصدی اقتصاد در سال 1394،گفت: با توجه به  وضعیت نامناسب تولید و صنعت و با عنایت به اینکه، بیشتر بانک ها به جای انجام رسالت اصلی خود و بانکداری به بنگاه داری مشغول هستند بعید به نظر می رسد که بتوانیم رشد اقتصادی 2 و نیم درصدی در سال آینده را شاهد باشیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود:در مدت روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و همچنین دولت های قبل از آن اشتغال پایداری را شاهد نبودیم و تلاشی که باید در خصوص ایجاد اشتغال انجام می شد تاکنون صورت نگرفته است.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دولت در خصوص اشتغال پایداربرنامه ریزی مشخصی ندارد به صوریکه  در فلاورجان حوزه انتخابیه بنده بیش از 10 شرکت صنعتی و تولیدی تعطیل شده اند و مابقی آنها در حالت خوش بینانه با 30 درصد ظرفیت فعال هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر افزایش ظرفیت فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی به 60 تا 70 درصد، افزود: در حالی که باید برای حفظ اشتغال موجود تلاش شود متاسفانه همت لازم برای حمایت از صنایع وجود ندارد.

وی تامین سرمایه درگردش مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی را یکی از راهکارهای حمایت از این واحدهای اقتصادی عنوان کرد و گفت: اما متاسفانه توجهی به این مباحث وجود ندارد و معلوم نیست اینکه دولت اعلام کرده 38 هزار نفر را سال آینده استخدام می کنیم بر اساس چه برنامه ریزی است و چطور این کار عملی خواهد شد.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یاداور شد: البته بر اساس صحبت های رئیس جمهور رکود را پشت سر گذاشته ایم و رشد اقتصادی قابل توجهی را در سالی که گذشت شاهد بوده ایم و از منفی 9 درصد به مثبت 3 درصد دست پیدا کرده ایم و باعث خوشحالی و افتخار است که کشور ما از رشد اقتصادی قابل قبولی برخوردار باشد و برای ما در منطقه یک برند و ارزش باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان این‌که در سال 1394 رشد 2.5 درصدی اقتصاد را متصور هستیم خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال رشد اقتصادی چهار درصد  و عمدتا معطوف به صادرات غیر نفتی بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار