بازدید 14078

اگر وزیر کشور رسیدگی نکند،بازخواست می کنیم!

زمانی که یک استاندار و فرماندار، عرضه اداره یک جلسه را ندارد، صلاحیت این پست را ندارند و باید با آن برخورد جدی کرد. وزیر کشور باید با این مسئولان به شدید‌ترین وجه ممکن برخورد کند. در این ‌مواقع، علاوه بر اینکه امنیت ملی تهدید می‌شود، جان افراد و مدعوین که از مسئولان نیز هستند، در خطر است و باید امنیت این‌ها تأمین شود.
کد خبر: ۴۸۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳ 10 March 2015
مطهریشهر شیراز در روزهای اخیر و برای بار دوم، شاهد آشوب عده‌ای خودسر برای باز‌گرداندن مدعوین دانشگاه این شهر بود. در هفته‌های گذشته، الهه کولایی که برای سخنرانی به این شهر رفته بود، با فشار برخی عوامل خودسر، مجبور شد ‌از فرودگاه این شهر به تهران باز‌گردد.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته ‌علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در شیراز مورد حمله افراد نا‌شناس قرار گرفت. وی که روز دوشنبه برای ‌سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود، در فرودگاه این شهر با حمله حدود ۵۰ نفر افراد نا‌شناس روبه‌رو شد.

آنان با چوب و سنگ به خودروی وی حمله کردند و اجازه عبور به او را نمی‌دادند. مهاجمان همچنین شیشه‌های خودروی این نماینده مجلس را شکستند.

مطهری که اصرار داشت مراسم سخنرانی‌اش در دانشگاه شیراز لغو نشود، با حمله این افراد، به سمت یکی از کلانتری‌های شیراز رفت و چند ساعت در آنجا منتظر ماند تا جو ملتهب بیرون از کلانتری آرام شود؛ اما این آرامش برقرار نشد و در ادامه، بنا به درخواست استانداری فارس، مراسم سخنرانی لغو شد. بدین ترتیب، مطهری به فرودگاه شیراز رفت و به تهران بازگشت.

احمد شوهانی در این باره اظهار داشت: هم شورای تأمین استان و هم دانشگاه‌ها باید در این باره پاسخگو باشند، زیرا این گونه کار‌ها برای کشور ما ـ که داعیه آزادی و بیان نظرات را دارد ـ شایسته نیست که این گونه برخورد‌ها در آن رخ دهد.

عضو کمیسیون امنیت مجلس افزود: اگر ‌از این کارها راضی نیستند، مجوز صادر نکنند. زمانی که مجوز صادر می‌شود، یعنی همه و به خصوص شورای تأمین در جریان است و باید امنیت آن را نیز تأمین کنند؛ پس این اتفاقات نباید در کشور باب شود، زیرا ادامه این روند باعث می‌شود ‌در دانشگاه‌های دیگر و استان‌های دیگر نیز از این دست ‌اتفاق‌ها روی دهد.

وی گفت: ادامه این راه به ‌نوعی آنارشیست و یا بی‌نظمی در کشور ـ که شایسته نظام نیست ـ  تبدیل می‌شود؛ بنابراین، باید وزارت کشور در این مسأله ورود کند و پاسخگو باشد. به هر حال، وزیر کشور مسئول استانداری‌ها و نیروی انتظامی بوده و در واقع حفظ امنیت و آرامش بر عهده این وزارت‌خانه است و مراسمی که دارای مجوز هستند، باید با آرامش برگزار شوند.

این نماینده مجلس گفت: من بعید می‌دانم  این افراد ‌خودسر باشند. این‌ها به لحاظ تشکیلاتی به ‌جایی بند هستند و ممکن نیست فردی بیاید و نظم یک شهر را به هم بزند و کسی جلوی آن را نگیرد. قطعا افراد‌ یا جریاناتی پشت این‌هاست. من نمی‌گویم کجا ولی جایی است که این افراد را هدایت کند.

وی افزود: اگر من ‌به عنوان شخصیت حقیقی بخواهم جایی را شلوغ کنم، در آن واحد با من برخورد می‌شود، ولی هنگامی ‌که این اتفاقات رخ می‌دهد و برخوردی نمی‌شود، هر عقل سالمی شک می‌کند که حمایت‌هایی از این افراد وجود دارد!

وی گفت: اگر با این افراد مقابله نشود، شاید روز‌های بعد افراد دیگری از گروه مخالف نیز بخواهند این کار را انجام دهند. در این شرایط، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و کشور از هم پاشیده خواهد شد؛ بنابراین، باید قانونی عمل کرد؛ یعنی هم نیروی انتظامی و هم نهادهای دیگر باید در چهارچوب قانون برخورد قاطع با این افراد شود تا در جای دیگری کسی جرأت این کارها را نداشته باشد.

بیان عقاید در کشور ما آزاد است، ولی اگر عده‌ای مانع بیان عقاید می‌شوند، نباید به این معنا باشد که حرف این افراد حرف نظام است. نظام از همین مسیر آزادی و دمکراتیک دفاع می‌کند و سلایق قانونی باید حرف‌های خود‌ را بزند. اگر هم در جایی حرف نادرستی گفتند، از راه قانونی برخورد شو‌د. این نماینده گفت: کسانی هم که نظم جامعه را به هم می‌زنند، باید با آن‌ها برخورد کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس گفت: زمانی که یک استاندار و فرماندار، عرضه اداره یک جلسه را ندارد، صلاحیت این پست را ندارند و باید با آن برخورد جدی کرد. وزیر کشور باید با این مسئولان به شدید‌ترین وجه ممکن برخورد کند. در این ‌مواقع، علاوه بر اینکه امنیت ملی تهدید می‌شود، جان افراد و مدعوین که از مسئولان نیز هستند، در خطر است و باید امنیت این‌ها تأمین شود.

شوهانی گفت: در سطوح بالا‌تر نیز این موضوع صدق می‌کند. این یک نقطه ضعف برای وزارت کشور است و اگر وزیر کشور نخواهد به این کار رسیدگی کند، ما در مجلس ابزارهای خود را داریم و وزیر را در این خصوص بازخواست خواهیم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل