بازدید 6541

ارتش عراق منطقه الدور را از داعش بازپس گرفت

نیروهای امنیتی عراق به همراه نیروهای بسیج مردمی و گروه های دیگر توانستند شهر الدور را در شرق تکریت به کنترل خود درآورند.
کد خبر: ۴۸۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۸ 07 March 2015
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: ارتش عراق منطقه الدور را در استان صلاح الدین از تروریست های داعش بازپس گرفت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عبدالله بدران خبرنگار این شبکه در سامرا درباره تحولات میدانی نبرد در استان صلاح الدین گفت: نیروهای امنیتی عراق به همراه نیروهای بسیج مردمی و گروه های دیگر توانستند شهر الدور را در شرق تکریت به کنترل خود درآورند. نیروهای امنیتی عراقی در حال خنثی سازی مین ها و بسته های انفجاری در شهر الدور هستند.

هدف داعش از این مین گذاری برای جلوگیری از پیشرفت نیروهای عراقی بوده است. نیروهای امنیتی در عملیات خود بسیار دقیق هستند و تلاش می کنند آسیبی به غیرنظامیان وارد نشود. 

نیروهای عراقی دیروز در یک عملیات هفت ساعته با استفاده از حملات توپخانه ای و موشکی اماکن تجمع و مراکز آموزشی داعش را در الدور هدف قرار دادند. نیروهای عراقی پرچم این کشور را بر بالای بخشداری این منطقه برافراشتند. نیروهای امنیتی عراق می گویند تا این لحظه هفتصد مین و بسته انفجاری را در اطراف منطقه الدور شناسایی و خنثی کرده اند. تروریست های داعش حجم گسترده ای از مین ها و بسته های انفجاری را قبل از عقب نشینی از الدور در مناطق مختلف این منطقه جاسازی کرده بودند. دیروز همچنین شاهد حرکت تانک های آبراهامز از شمال بغداد به سوی استان صلاح الدین هستیم. از این تانک ها برای حمایت از نیروهای عراقی و بسیج مردمی در محور شرقی استان صلاح الدین استفاده می شود.

وی درباره مصادره تجهیزات اسرائیلی در فرودگاه الدور گفت: نیروهای بسیج مردمی این تجهیزات را شناسایی کردند.

داعش از این فرودگاه برای آموزش نیروهای خود استفاده می کرد. شناسایی و مصادره این تجهیزات مسئله جدیدی نیست و نیروهای امنیتی عراق در گذشته سلاح های تک تیرانداز اسرائیلی را کشف کرده بودند. این سلاح از فاصله سه کیلومتری قادر است فرد را به قتل برساند. این نوع تسلیحات اسرائیلی در شهرهای کرمه و فلوجه در استان الانبار نیز شناسایی و مصادره شد.

نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق پس از این که توانستند به شبکه امنیتی بی سیم داعش نفوذ پیدا کنند این تجهیزات اسرائیلی را شناسایی کردند. نیروهای امنیتی و مشخصا نیروهای بسیج مردمی به سرعت به این فرودگاه حمله کردند تا داعش نتواند این تجهیزات را از فرودگاه خارج و در روزهای آینده از آن علیه نیروهای عراقی استفاده کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار