بازدید 4008

مجارستان به مبارزه علیه داعش ملحق می‌شود

وزیر امورخارجه و تجارت مجارستان با تاکید بر لزوم مبارزه با گروه تروریستی داعش از ملحق شدن نیروهای مجاری به ائتلاف بین المللی در مبارزه بر علیه این گروه تروریستی خبر داد.
کد خبر: ۴۸۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰ 06 March 2015
وزیر امورخارجه و تجارت مجارستان با تاکید بر لزوم مبارزه با گروه تروریستی داعش از ملحق شدن نیروهای مجاری به ائتلاف بین المللی در مبارزه بر علیه این گروه تروریستی خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه های اینترنتی بالکان، پیتر سیارتو روز جمعه افزود: آمریکا رسما از دولت مجارستان خواسته است تا این کشور به ائتلاف بین المللی ضد داعش ملحق شود.

سیارتو افزود: داعش تهدیدی مستقیم علیه امنیت اروپاست و اقدامات این گروه خلاف ارزش های مجارستان محسوب می شود و لذا دولت برای مشارکت در مبارزه بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا می بایست با اعزام 100 تا 150 سرباز مجاری موافقت کند که این امر نیاز به تصویب دو سوم آرای نمایندگان پارلمان دارد.

وزیر امور خارجه مجارستان با اشاره به اینکه این کشور جزیی از جامعه غربی به حساب می آید، تاکید کرد که حضور در ائتلاف بین المللی ضد داعش برای کشورش یک وظیفه محسوب می شود.

براساس این گزارش، نیروهای مجارستانی قرار است برای انجام اقدامات امنیتی و همچنین آموزش سربازان محلی به شمال عراق اعزام شوند.

احزاب سیاسی مجاری هنوز به درخواست آمریکا برای ملحق شدن این کشور به ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش واکنشی نشان نداده اند.

در این رابطه قرار است روز دوشنبه ( 18 اسفند) نشستی با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت کشور، وزارت دفاع، نهاد مبارزه با تروریسم و دفتر اطلاعات مجارستان برگزار شود تا در این نشست درباره دعوت آمریکا برای ملحق شدن به ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش بحث و تبادل نظر شود.

گفته شده است که موضوع مربوط به شرکت نیروهای مجارستانی در مبارزه بین المللی علیه گروه تروریستی داعش، روز سه شنبه (19 اسفند) در پارلمان مجارستان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل