بازدید 10799

7 نفر در برابر 50 نفر ؛ روایت عراقچی از مونترو

سید عباس عراقچی و سرپرست تیم مذاکره کننده ایران با 1+5 روایتی تصویری از مصاف مذاکره کنندگان ایران و شش کشور قدرتمند جهان ترسیم کرده است.
کد خبر: ۴۸۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶ 06 March 2015
سید عباس عراقچی و سرپرست تیم مذاکره کننده ایران با 1+5 روایتی تصویری از مصاف مذاکره کنندگان ایران و شش کشور قدرتمند جهان ترسیم کرده است.

به گزارش ایرنا عضو ارشد تیم مذاکره کننده در صفحه اینستاگرام خود دو عکس از مذاکره پنج شنبه شب ایران و 1+5 در مونترو سوئیس را منتشر کرده . در یک تصویر او به همراه پنج عضو تیم و مدیرکل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه دیده می شود و در تصویر دیگر سه ردیف طولانی از کارشناسان و دیپلمات های ارشد شش کشور قدرتمند اروپایی.

این تنها تصویری است که طی دو سال گذشته از مصاف نابرابر دو تیم به لحاظ تعداد کارشناسان درجهان مخابره شده است.

عراقچی در زیر تصویر نوشته است: 7 نفر در برابر حدود 50 نفر! نشست معاونین وزرای خارجه ا یران و 1+5 در مونترو سوئیس؛ 14 اسفند 1393

پرونده مذاکرات مونترو پنج شنبه شب با مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونان وزیران خارجه بسته شد. ریاست هیات ایرانی را در این مذاکرات سید عباس عراقچی و ریاست هیات 1+5 را هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عهده داشتند.

این گفت و گو ها حدود 2.5 ساعت طول کشید.

محمد جواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و آمریکا هم تا روز چهارشنبه چهار دور مذاکره کردند و در پایان قرار شد نشست بعدی از 24 تا 29 اسفند برگزار شود ولی هنوز محل آن مشخص و اعلام نشده است.

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا هم در مذاکرات روزهای گذشته حضور داشتند و نشست های فنی دو جانبه نیز برگزار کردند.

همچنین روز چهارشنبه نشست چهارجانبه سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران با هانس دیتر لوکاس، نیکلای دوریویر و سایمون گس نمایندگان آلمان، فرانسه و انگلستان در 1+5 برگزار شد که حدود سه ساعت و نیم طول کشید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر