بازدید 2634

لزوم بازتعریف نیازهای نسل جدید

کد خبر: ۴۸۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶ 06 March 2015
یک پژوهشگر روانکاوی عمقی گفت: لازم است بدون قضاوت و پیش‌داوری درباره نسل جوان مطالعه و مسیر ارتباط صحیح با آنان را پیدا کنیم چون حجم عظیم قضاوت مثبت و منفی مانع ارتباط با نسل جوان می‌شود.

به گزارش ایسنا، سهیل رضایی درباره علت کاهش مسئولیت‌پذیری پسران و بی رغبتی آنان به ازدواج گفت: بیشتر آنان در خانواده‌های تک فرزند یا حداکثر دو فرزند رشد کرده‌اند و بدون اینکه تلاشی برای رفع نیازهایشان کنند، امکانات لازم در اختیار آنان قرار داده شده است.

وی در ادامه گفت: نظام ارزشی تغییر کرده است. در نتیجه جوانان عادت کرده‌اند که تنها دریافت‌کننده امکانات و تسهیلات باشند. این وضعیت نوعی سبک زندگی است که با سبک زندگی نسل قبل تفاوت‌هایی دارد البته همواره بین نسل‌ها چالش‌هایی وجود داشته است.

این پژوهشگر روانکاوی عمقی اضافه کرد: نظام ارزشی و اهداف بین نسل‌ها با یکدیگر به طور کامل متفاوت شده است. شاید لازم نباشد با توجه به وضعیت کنونی به تعریف جدیدی از خانواده برسیم.

رضایی در پایان یادآور شد: لازم است نسل جدید را بشناسیم و تعاریف خود را از موضوعاتی مانند نیاز آنان به خانواده و درکشان از خانواده باز تعریف کرده و نقاط مشترک با نسل قبل را مشخص کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل