بازدید 8923

داوود اوغلو: ترکیه با داعش نخواهد جنگید

نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که کشورش به هیچ وجه با داعش در عراق و سوریه نخواهد جنگید و به حمایت از مبارزه با تروریسم بسنده خواهد کرد.
کد خبر: ۴۸۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲ 05 March 2015
نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که کشورش به هیچ وجه با داعش در عراق و سوریه نخواهد جنگید و به حمایت از مبارزه با تروریسم بسنده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه امروز (پنجشنبه) کفت که آنکارا در نبردها علیه داعش در عراق شرکت نخواهد کرد بلکه تنها از دولت این کشور برای مبارزه با جهادی‌ها حمایت خواهد کرد.

وی در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت: ترکیه در هیچ منازعه مسلحانه در عراق یا سوریه شرکت نخواهد کرد. ما از حمله موصل حمایت می‌کنیم اما مستقیم وارد نبرد نخواهیم شد.

داوود اوغلو گفت که کشورش تنها می‌خواهد تهدیدها در مرزهایش با سوریه و عراق را محدود کند.

ترکیه از جمله کشورهایی است که در فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای حضور افراطی‌ها و جهادی‌ها در سوریه از طریق دادن اجازه عبور به آنها از خاک خود و در اختیار گذاشتن سلاح به آنها دست داشته است.

گزارش های متعددی وجود دارد که نشان می دهد توافقی میان داعش و سازمان امنیت ترکیه حاصل شده بود که به موجب آن امنیت مرزهای ترکیه و سوریه به ویژه در مناطق کردنشین تامین شود در مقابل ترکیه نسبت به فعالیت‌های این جریان چشم پوشی می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها