بازدید 2170

کف سن مصرف‌ مواد مخدر 15 سال است

کد خبر: ۴۸۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹ 05 March 2015
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: باورهای غلط در زمینه مصرف مواد صنعتی باید تغییر کند، چرا که 54 درصد از موارد مصرف به دلیل همراهی با دوستان و حضور در قهوه‌خانه‌ها است.

به گزارش ایسنا، علیرضا جزینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به طرح شیوع‌شناسی که در سطح کشور داشته‌ایم، در جمعیت عمومی کف سن مصرف‌کنندگان 15 سال است، البته ممکن است در بعضی از شهرها مصرف‌کننده کم‌سن و سال‌تر هم داشته باشیم، ولی آمارهای علمی ما 15 سال را نشان می‌دهد، لذا ممکن است کودکانی نیز درگیر اعتیاد باشند، از این رو در شهر زاهدان مرکز نگهداری از کودکان مصرف‌کننده را به صورت پایلوت ایجاد کرده‌ایم که تاکنون مراجعه کننده چندانی نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر به ترتیب مصرف تریاک، شیشه و هروئین در بین اقشار مختلف دیده می‌شود که باید تمهیدات قابل توجهی در این خصوص اندیشیده شود، از این رو توجه به افزایش مهارت زندگی و قدرت نه گفتن حائز اهمیت است، به همین خاطر سطح آگاهی مردم و بالاخص والدین باید افزایش پیدا کند.

این مقام مسوول تصریح کرد: وزارت بهداشت متولی کنترل وضعیت سیگار و قلیان در کشور است که باید در این خصوص نیز اقدامات موثرتری صورت گیرد.

به گفته جزینی، در 11 ماهه امسال 480 تن موادمخدر در کشور کشف شده است که نشان می‌دهد باید در حوزه مبارزه با موادمخدر تلاش خود را افزون‌تر کنیم تا بتوانیم خلاء‌های موجود را برطرف کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان