بازدید 2265

پست جدید نیمار در تیم ملی برزیل

کد خبر: ۴۸۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶ 05 March 2015
سرمربی تیم ملی برزیل معتقد است کشورش برای قهرمانی در کوپا آمریکا باید آلمان را الگوی خود قرار دهد.

به گزارش ایسنا، کوپا آمریکا یا همان جام ملت های آمریکای جنوبی در سال جاری میلادی برگزار خواهد شد و برزیل یکی از تیم های مدعی این دوره است. دونگا سرمربی برزیل عنوان کرد تیم ملی کشورش همیشه به ستاره‌های خاصی وابسته بوده است. او همچنین از تلاش خود برای بازگرداندن برزیل به جایگاه اول خود در فوتبال جهان سخن گفت.

تیم ملی فوتبال برزیل نمایش کابوس‌واری در جام جهانی 2014 داشت. در حالی که این رقابت ها به میزبانی برزیل، پرافتخارترین تیم تاریخ ادوار جام جهانی برگزار شد تیم میزبان حتی نتوانست جایگاه سوم را هم به خود اختصاص دهد.

شاگردان فلیپه اسکولاری در نیمه نهایی با نتیجه دور از انتظار هفت بر یک برابر آلمان تن به شکست دادند؛ شکستی که برزیلی ها را ناامید کرد و اشک آنها را در آورد. آنها همچنین در دیدار رده بندی هم با سه گل برابر هلند بازی را واگذار کردند تا فوتبال برزیل هیبت خود را از دست دهد.

فدراسیون فوتبال برزیل بعد از جام جهانی فلیپه اسکولاری را از کار برکنار و کارلوس دونگا را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد. دونگا اعتراف می‌کند که کار بسیار سختی را پیش رو دارد. او می گوید فوتبال برزیل باید به همان جایگاه قبلی خود برسد. دونگا در جام جهانی 2010 هم هدایت سلسائو را برعهده داشت اما نتوانست با این تیم نتایج رضایت‌بخشی را به دست آورد و از کار برکنار شد. او پس از بازگشت به نیمکت تیم ملی فوتبال برزیل گفت: باید برزیل را به جایگاهی که شایسته آن است برسانیم. این وظیفه را داریم که بار دیگر به تماشاگران و دوستداران خود اعتماد به نفس را هدیه دهیم. فوتبال برزیل بعد از نتایجی که در جام جهانی به دست آورد جایگاه خود را دست داد. الان باید این جایگاه را بار دیگر به دست آوریم و خود را به فوتبال جهان ثابت کنیم.

سرمربی برزیل درباره آینده نیمار در تیم ملی برزیل اظهار کرد: نیمار بازیکن بسیار مهمی برای ماست اما قطعا می‌تواند بسیار بهتر باشد و پیشرفت کند. باید برای پیشرفت نیمار یک راه حل پیدا کنیم. فوتبال در حال حاضر فراز و نشیب‌های زیادی دارد و بازیکنی موفق است که بتواند پیشرفت‌های زیادی داشته باشد. می‌خواهم برای نیمار پست جدیدی را تعریف کنم. او می‌تواند مثل پله برای برزیل باشد. به همین خاطر قصد دارم در پست مهاجم کناری از او استفاده کنم. نیمار در حال حاضر تجربه خوبی دارد و توانسته نسبت به قبل پیشرفت داشته باشد اما مطمئنم که در پست جدید او بهتر خواهد بود.

سرمربی جدید تیم ملی برزیل ادامه داد: اگر همه معتقدیم که نیمار بهترین بازیکن جهان است باید بتواند در پست جدید نیز خودش را اثبات کند. کاری که مطمئنم از پس آن برمی‌آید. اگر پله نیز در پست مهاجم کناری بازی نمی‌کرد آن زمان این قدر موفق نبود. مطمئنم که نیمار می‌تواند مثل پله شود.

دونگا ادامه داد: در حال بررسی بازیکنانم هستم. در این دو دیداری که پس از جام‌جهانی برگزار کردیم، سعی کردم به اکثر بازیکنان تیم میدان بدهم تا شناخت کلی از آنها به دست آورم. در سال‌های نه چندان دور بازیکنان خیلی زیادی داشتیم، طوری که می‌توانستیم 10 تیم ملی تشکیل دهیم ولی متاسفانه در حال حاضر این طور نیست. ما بازیکنان بزرگی داریم که در تیم‌های بزرگ دنیا بازی می‌کنند و همه این بازیکنان را به خوبی می‌شناسند. علاوه بر آن بازیکنان جوان و مستعدی نیز داریم که در سراسر اروپا فوتبال بازی می‌کنند و شانس زیادی برای دعوت به تیم ملی دارند. می‌خواهم بازیکنان زیادی را به تیم ملی دعوت کنم تا در آینده شرایط بهتری داشته باشیم. البته نباید فراموش کنیم که برزیل در همه دوران ها به یک ستاره وابسته بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان