بازدید 8778
باهنر:

جامعتین خود درباره مصباح‌یزدی تصمیم می‌گیرد

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به این‌که «اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی حضور جدی و فعال دارند و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم» گفت: مشی حرکتی جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات آتی به مانند قبل حرکت در زیر سایه جامعتین است.
کد خبر: ۴۸۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲ 05 March 2015
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به این‌که «اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی حضور جدی و فعال دارند و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم» گفت: مشی حرکتی جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات آتی به مانند قبل حرکت در زیر سایه جامعتین است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر که در اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری سخن می‌گفت، با اشاره به این‌که «برگزاری این جلسه به مدت یک سال به تعویق افتاده است» به مکانیزم انتخاب دبیرکل این جبهه بعد از فوت حبیب‌الله عسگراولادی اشاره کرد و گفت: بعد از فوت ایشان قرار بر این شد که همه اعضا توانمندی‌هایشان را تجمیع کنند تا بتوانیم بخشی از کمبود آقای عسگراولادی را جبران کنیم و من هم برای پذیرش دبیرکلی جبهه این شرط را گذاشتم که همه اعضا برای انجام این مسئولیت همدلی و همراهی داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که «در طول این مدت جلساتی را با اعضای شورای مرکزی تشکل‌های عضو جبهه داشته‌ایم» تصریح کرد: برخی از تشکل‌ها مشکلاتی داخلی دارند که برخی از این مشکلات خواسته و برخی نیز ناخواسته است ولی باید حل شود.

وی در ادامه به در پیش رو بودن دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس در اوایل اسفندماه سال آینده اشاره کرد و اظهار کرد: در طی سال‌های گذشته مشی حرکتی ما در انتخابات تبعیت از جامعتین بوده و تلاش داریم که آن را استمرار ببخشیم و به چپ و راست منحرف نشویم. البته بگذریم از برخی رفتارهایی که برخی از افراد در بزنگاه از خود نشان داده‌اند. ولی در مجموع این جبهه همواره تلاش داشته که بر اساس این اصل حرکت کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: با تبعیت از این مشی ما نه تنها ضرر نکرده‌ایم بلکه همواره از آن سود برده‌ایم و در انتخابات آینده نیز مشی ما همین خواهد بود.

وی ادامه داد: در جریان اصول‌گرا دو جریان در اطراف ما وجود دارد. برخی می‌گویند که احترام جامعتین را داشته باشیم، ولی برویم کار خود را بکنیم. آنها در این ارتباط دلایلی را مطرح می‌کنند. ما چندین جلسه با این افراد بحث کردیم و به آنها گفتیم که این مشی درستی نیست و در این مشی گرفتاری وجود دارد. ممکن است در جلسات خصوصی بحث‌هایی داشته‌ باشیم ولی حق نداریم به کاری که جامعتین راضی نیست دست بزنیم و باعث شویم که آقایان ناراحت شوند و آنها احساس کنند که ما مسیر خود را از آنها جدا کرده‌ایم.

باهنر در این راستا ادامه داد: مجموعه دیگری نیز هستند که می‌گویند جامعتین هست، ولی مجموعه جدیدی ایجاد شده که آیت‌الله مصباح رهبر ایدئولوژیک آن است؛ آنها در واقع می‌گویند که ما از جامعتین تبعیت می‌کنیم به شرط این‌که ضلع سوم و چهارم نیز باشد در حالی که ما تأکید داریم که باید همراهی و همدلی با جامعتین بدون شرط و بلاشرط باشد.

وی افزود: جامعتین خود تصمیم می‌گیرد که آقای مصباح ضلع سوم می‌باشد، یا احدی از اعضای جامعه مدرسین که با ایشان مشورت می‌کنند و ارتباط دارند. در این ارتباط خود جامعتین تصمیم می‌گیرد و ما همراهی‌مان با جامعتین بدون پیشرفت است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد دو انتخاباتی که در سال 94 برگزار خواهد شد، گفت: ما یک فرصت و یک تهدید نسبت به گذشته خواهیم داشت. در دو انتخابات مجلس گذشته اصلاح‌طلبان کم امید و کم رونق بودند. به همین دلیل اصول‌گرایان با یکدیگر رقابت می‌کردند. در انتخابات آینده اصلاح‌طلبان جدی و فعال می‌آیند. ما از این موضوع استقبال می‌کنیم و نگران نیستیم. البته باید یک سری شرایطی که نظام دارد را رعایت کنند که این فقط مختص آنها نیست. اصول‌گرایان نیز باید آن را باور داشته باشند و بر اساس آن عمل کنند. از جمله التزام به قانون اساسی، قوانین موضوعه و قبولی فرآیند انتخابات و داوری. این شرطی است که نظام برای همه ما می‌گذارد.

وی افزود: عده‌ای در جبهه اصول‌گرایان معتقدند که در انتخابات آینده اصول‌گرایان کاری به تندروهای اصول‌گرا نداشته باشند. عده‌ای دیگر نیز معتقدند که ما چاره‌ای نداریم به جز این‌که با یکدیگر به تفاهم برسیم. چراکه در گذشته اصلاح‌طلبان در انتخابات نبودند و اکنون هستند و باید با توجه به حضور ‌آنها در بین جریان اصول‌گرا یک همدلی ایجاد شود.

دبیرکل پیروان جبهه خط امام و رهبری ادامه داد: منظور از وحدت در جریان اصول‌گرا وحدت فلسفی نیست. ما باید با یکدیگر ائتلاف کنیم و وحدت حداکثری را داشته باشیم. ما باید به نقطه صددرصدی ائتلاف نزدیک شویم. در حال حاضر مشخصاً جبهه پایداری و یک سری گروه‌های دیگر هستند که نه پایداری‌ها ایستاده‌اند که ما برویم دست‌بوس‌شان نه این‌که ما ایستاده‌ایم که آنها بیایند دست‌بوس ما. ما برای ائتلاف تنازل داشته باشیم و باید دو طرف این موضوع را از خود نشان دهند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا ادامه داد: ما در جریان فعالیت‌های انتخاباتی‌مان باید از حداکثر ظرفیت‌مان استفاده کنیم. اکنون برخی از اصلاح‌طلبان مطالبی را مطرح می‌کنند که این مطالب بعضاً به منظور تحریک است. در این جا ما باید به "ما قال" و "من قال" توجه کنیم. گاهی یک سری از افراد حرف‌های خوبی می‌زنند ولی مقاصد خیری در آن نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار