بازدید 2558

ممنوعیت سوزاندن پلاستیک در اطراف مزارع

کد خبر: ۴۸۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹ 04 March 2015
رییس ستاد محیط زیست و اقتصاد پایدار شهرداری تهران با اشاره به تاثیر سوزاندن مواد پلاستیکی در آلودگی هوا گفت: سوزاندن و آتش زدن مواد پلاستیکی در اطراف مزارع ممنوع است.

به گزارش ایسنا، علی محمد شاعری با اشاره به افزایش مصرف مواد پلاستیکی، پلیمری و نایلکس گفت: مصرف محصولاتی ساخته شده از این مواد باعث بروز مسایل بهداشتی، زیست‌محیطی، اقتصادی و اجتماعی می‌شود.

وی الگوی مصرف خانواده های تهرانی و گرایش بیش از حد به مصرف مواد پلاستیکی را نامناسب عنوان کرد و گفت: خانواده‌های ایرانی و شهروندان تهرانی با استفاده غیرمتعارف و بیش از حد از مواد پلاستیکی، ظروف پلیمری و نایلکس خود را متوجه صدمات زیادی می‌کنند، چراکه این مواد به علت عدم باز‌یافت و طولانی بودن فرایند تجزیه پذیری می تواند برای محیط زیست چالش‌های زیادی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به عدم تولید مواد پلاستیکی و ظروف تجزیه پذیر گفت: مصرف این مواد که مشتق از فرآوردهای نفتی است، سلامت شهر و شهروندان را تهدید می‌کند.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران حمایت از سرمایه گذاری برای تولید مواد پلاستیکی تجزیه پذیر را راه حلی برای مقابله با مصرف فراوان این مواد عنوان کرد و گفت: کیسه‌های پارچه‌ای، نایلکس زود تجزیه پذیر و مواد پلاستیکی قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست می تواند موجب حذف تدریجی نایلکس های تجزیه ناپذیر و جایگزین خوبی برای مواد فعلی باشد.

شاعری با بیان این که دفع زباله های پلاستیکی موجب آلودگی هوا می شود، گفت: شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا برنامه‌های اجرایی بسیاری دارد و در این راستا ممنوعیت آتش زدن و سوزاندن ضایعات پلاستیکی از جمله لاستیک در اطراف مزارع و محصولات کشاورزی یکی از اقدامات شهرداری است که پیگیری می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی