بازدید 2970
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

سن اعتیاد در کشور به 15 سال رسیده است

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس شیوع شناسی صورت گرفته از جمعیت عمومی کشور، کف سن اعتیاد در کشور 15 سال است.
کد خبر: ۴۸۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵ 04 March 2015
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس شیوع شناسی صورت گرفته از جمعیت عمومی کشور، کف سن اعتیاد در کشور 15 سال است.

به گزارش ایرنا، علیرضا جزینی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس شیوع شناسی انجام شده در بعضی از مکانها سن اعتیاد کمتر از 15 سال نیز مشاهده شده، اما آمار علمی موجود در این زمینه 15 سال اعلام شده است.

وی یادآوری کرد: گاهی اوقات کودکان نیز درگیر مسله موادمخدر هستد و با توجه به اینکه کودکان معتاد در کشور وجود دارند یک مرکز نگهداری ویژه کودکان به صورت پایلوت در شهر زاهدان راه اندازی شده است که تاکنون 10 تا 12 نفر به این مرکز مراجعه کرده اند.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه عمده مصرف مواد مخدر در کشور تریاک اعلام شده است، ابراز کرد: شیشه و هروئین در رده های بعدی مصرف قرار دارد.

وی همچنین حضور نوجوانان و جوانان در قهوه خانه ها را از عوامل موثر مصرف مواد مخدر در کشور بیان کرد و گفت: بر این اساس ایجاد شجاعت نه گفتن و افزایش مهارت زندگی در جوانان به عنوان یکی از موضوعات مهم در کاهش گرایش به مواد مخدر است.



* کشف سه هزار کیلوگرم شیشه در 11 ماه گذشته

وی اظهار کرد: در 11 ماهه سال جاری سه هزار کیلوگرم موادمخدر از نوع شیشه در سطح کشور کشف شده است.

این مسوول به آمار کشفیات انواع موادمخدر در 11 ماه سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: با تلاش ماموران نیروی انتظامی در مدت یاد شده 480 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در مصرف موادمخدر از نوع شیشه پروتکل درمانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در مصرف مواد مخدر سنتی همچون تریاک و هروئین پروتکل های درمانی خاصی وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل