بازدید 6780

اردوغان به جرم اهانت به یک مجسمه جریمه شد!

دادگاه ترکیه رجب طیب اردوغان را به جرم اینکه به یک مجسمه‌ توهین کرده و آن را "هیولا" خوانده به پرداخت 10 هزار لیره‌ محکوم کرد.
کد خبر: ۴۸۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷ 04 March 2015
دادگاه ترکیه رجب طیب اردوغان را به جرم اینکه به یک مجسمه‌ توهین کرده و آن را "هیولا" خوانده به پرداخت 10 هزار لیره‌ محکوم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه حریت، رجیب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سال 2011 مجسمه بزرگی را که توسط محمد اکسوی، مجسمه ساز ترکیه‌ای ساخته و در شهر قارص،‌ واقع در شرق ترکیه نصب شده بود «هیولا» خواند و گفت که «این مجسمه هنر و زیبا شناسی را زیر سوال برده است.»

به دنبال این اهانت اکسوی نیز از اردوغان شکایت کرد و دادگاه ترکیه اردوغان را که در آن زمان نخست وزیر این کشور بود، به پرداخت 10 هزار لیر ترکیه(تقریبا 4000 دلار) جریمه کرد و از وی خواسته است از اکسوی دلجویی کند.

مجسمه مذکور که به عنوان سمبل دوستی دو کشور ارمنستان و ترکیه در قارص بنا شده بود، پس از اظهارات اردوغان و به دستور مسئولان آنکارا تخریب شد. اردوغان در این پرونده به اتهام توهین به میراث بشری جریمه شده است. بر اساس حکم دادگاه رئیس جمهور ترکیه باید زیان معنوی محمد آکسوی را نیز جبران کند.

دو کشور ترکیه و ارمنستان روابط سیاسی چندانی با یکدیگر ندارند و درباره مساله مشهور به «کشتار ارامنه» در دوره حکومت عثمانی‌ها با یکدیگر اختلاف دارند. ارمنستان ترک‌ها را متهم می‌کند که پیش از پایان جنگ جهانی اول هزاران ارمنی ساکن امپراطوری عثمانی را قتل عام کرده‌اند. ارمنستان ماه آینده میلادی بزرگداشت صدمین سالگرد کشتار ارامنه را برگزار خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار