بازدید 9348

نتانیاهو همه سیاستمداران آمریکایی را به سخره گرفت

همه سخنرانی نتانیاهو ‌شعار بود. با این حال، نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا و رهبر فعلی اقلیت دمکرات در مجلس نمایندگان در واکنش شدید به سخنرانی نتانیاهو طی بیانیه‌ای اعلام کرد: سخنرانى نخست وزیر اسرائیل، توهین به شعور آمریکا بود؛ نزدیک بود از تحقیر فهم ما به گریه بیفتم.
کد خبر: ۴۸۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱ 04 March 2015
نتانیاهو همه سیاستمداران آمریکایی را به سخره گرفتدر حالی سخنرانی نتانیاهو به پایان رسید که حجم انبوهی از واکنش‌ها به این سخنرانی ادامه دارد، به گونه‌‌ای که حتی کسانی که به نحوی نزدیک به محافل صهیونیست‌ها هستند، از این کار ‌نتانیاهو اعلام انزجار کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، یک مقام آمریکایی گفته است، جان کری، وزیر خارجه این کشور ـ که در مذاکرات هسته‌ای مونترو به سر می‌برد، به سخنرانی نتانیاهو در کنگره گوش نداده است.

همچنین یک مقام کاخ سفید ‌پس از سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا به سی‌ان‌ان گفت: همه سخنرانی نتانیاهو ‌شعار بود. با این حال، نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا و رهبر فعلی اقلیت دمکرات در مجلس نمایندگان در واکنش شدید به سخنرانی نتانیاهو طی بیانیه‌ای اعلام کرد: سخنرانى نخست وزیر اسرائیل، توهین به شعور آمریکا بود؛ نزدیک بود از تحقیر فهم ما به گریه بیفتم.

علیرضا منادی‌ سفیدان درباره این موضوع گفت: این آخرین تیر‌های جریان صهیونیستی است که شلیک می‌شود. وی با توجه به سلب اعتمادی که در میان صهیونیست‌هاست، به دنبال پپروتوکانت‌های تبلیغاتی برای اخذ رأی بیشتر و نیز تحت‌الشعاع قرار دادن جنایات‌‌ خود‌ است.

این عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: این‌ها آنقدر دستشان به خون مردم بی‌گناه آلوده است که در دنیا شهره هستند و زمانی که این آدم از مسائل حقوق بشر دم می‌زند، هر انسان عاقلی را به خنده می‌اندازد.‌ کارهای کثیف ضد بشری که این رژیم در سالیان زیادی انجام داده‌ و شکست‌هایی که از مقاومت ـ که پشتوانه اصلی آن ایران است ـ خورده و همین طور بی‌اهمیتی اوباما به آن‌ها و حرکت به سوی نهایی شدن مذاکرات، باعث بروز چنین برخورد‌هایی‌ شده است.

وی گفت: مذاکرات در حال نهایی شدن به نفع ایران است و اگر هم چنین نشد، ولی همین که شش قدرت اقتصادی و سیاسی دنیا یک طرف قرار دارند و طرف مقابل آن‌ها کشور جمهوری اسلامی ایران است، خود‌به‌خود برد برای نظام ماست؛‌ اگر نتیجه‌ای داشته باشد یا نه.

وی افزود: این کشور‌ها بار‌ها خودشان به ما مراجعه کرده و درخواست مذاکره داده‌اند و اکنون ایران به خواست این قدرت‌ها ‌پای میز مذاکره است؛ بنابراین، اگر به نتیجه برسد به نفع ما خواهد بود و عملا هر نتیجه‌ای داشته باشد، برد ایران و باخت غرب است.

این نماینده در خصوص اظهارات نتانیاهو ـ که از سوی دولتمر‌دان و مردم آمریکا، نوعی توهین به شعور تلقی شده است، نیز گفت: اتفاق دیگری که در این جلسه رخ داد، این بود که حدود ۶۰ نفر از اعضای کنگره، مجلس را ترک کردند؛ بنابراین، این نشان می‌دهد ‌چه کسی طرف چه کسی است و این کارهایی که در حال حاضر انجام می‌شود، نشان دهنده‌ ترسی است که از این مذاکرات دارند.

وی همچنین اظهار داشت: به نظر من، نتانیاهو با این سخنرانی همه سیاستمداران آمریکایی را به سخره گرفت و تلویحا اعلام کرد، این ما هستیم که برای شما تصمیم می‌گیریم. البته نکته‌ای که در اینجا وجود دارد، اینکه رژیم اسرائیل سال‌هاست ‌به آمریکایی‌ها توهین می‌کند و این مربوط به چند وقت اخیر نمی‌شود.

وی گفت: سال‌هاست که صهیونیست‌ها از پول‌های کثیفی که از ربا در کل دنیا جمع می‌کنند، خرج می‌کنند و همین پول‌هاست که تعیین‌کننده رئیس جمهور و رئیس و رؤسای امریکایی‌هاست. این توهین سال‌هاست که ‌می‌شود و سال‌های طولانی است که ابهت آمریکایی‌ها از این طریق از بین رفته است؛ اما آمریکایی‌ها تازه ‌به این نکات پی می‌برند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها