بازدید 6125
۴

متوسط سن ایرانیان ۲۰ سال افزایش یافت

مدیرکل دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزرات بهداشت ودرمان بابیان اینکه از سال ۱۳۶۰ تاکنون متوسط سن ایرانیان حدود ۲۰ سال افزایش یافته، گفت: این افزایش امید به زندگی نتیجه اجرای برنامه های سلامت است.
کد خبر: ۴۸۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲ 04 March 2015
مدیرکل دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزرات بهداشت ودرمان بابیان اینکه از سال ۱۳۶۰ تاکنون متوسط سن ایرانیان حدود ۲۰ سال افزایش یافته، گفت: این افزایش امید به زندگی نتیجه اجرای برنامه های سلامت است.

به گزارش مهر، محمد اسماعیل مطلق ظهر چهارشنبه در کنگره کشوری سالمندی و سالمند بیان داشت: در سه سال گذشته ۸.۲ درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می دادند ولی امروزه پیش بینی می شود که در سال ۲۰۵۰ جمعیت سالمندان دنیا به بیش از ۲ میلیارد نفر برسد که درصدی از این آمار را سالمندان ایرانیان تشکیل می دهند که بیانگر آن است که سیرجمعیت  سالمندی در کشور با شتاب قابل توجهی در حال گذر است.

وی بابیان اینکه جمعیت سالمندی کشور بیانگر موفق عمل کردن شاخصه های بهداشتی در کشور است، افزود: خوشبختانه در ۳۰ سال گذشته تاکنون، امید به زندگی ۲۰ سال افزایش یافته که در بانوان سن ۷۴ ساگی و آقایون ۷۱ سالگی میانگین سنی سالمندان گزارش شده است.

مطلق اجرای توجه به موضوع سلامت نگری را مهم اعلام کرد و گفت: امروزه توجه به سالمندان در موضوع بهداشتی درمانی از جمله برنامه های سند چشم انداز نظام سلامت است که خوشبختانه با موفقیت روز افزونی در حال اجراست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیرازنیز گفت: گروه های سنی بالای ۶۰ تا ۸۰ سال در جامعه ما رو به رشد بوده که ضروری است برنامه ریزی دقیقی برای روحیه و جسم آنان از سوی تمامی دستگاه انجام بشود.

محمد هادی ایمانیه با بیان اینکه از سال ۱۳۶۰ تاکنون حدود ۲۰ سال به متوسط سن ایرانیان افزوده شده و امید به زندگی رشد کرده، گفت: افزایش متوسط سن و افزایش سالمندی نتیجه اجرای برنامه های سلامت است.

وی با تاکید بر اینکه در فارس اقداماتی برای رفاه و آسایش و تامین سلامت سالمندان اندیشیده شده، گفت: در شهرستانهای جهرم و آباده که به عنوان شهر دوستدار سالمندان معرفی شده، کلینیک های مخصوص درمان و سلامت سالمندان، داروخانه سالمند و بیمارستان دوستدار سالمندان راه اندازی شده و برنامه پزشک خانواده برای ورود به عرصه خدمات رسانی ویژه به سالمندان آماده می شود.

ایمانیه با تاکید بر اینکه  هم اکنون تعداد  ۱۱۰۰ نفر پزشک خانواده شهری و ۴۰۰ نفر پزشک خانواده روستایی در فارس فعالیت دارند، تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه سال آینده بسته سلامت سالمندی در برنامه پزشک خانواده ارائه می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۴
و البته کم شدن تعداد زاد ولد
!
والا من که امید به زندگیم صفر شده. حاضرم همین الان بمیرم.
20 سال!! عجیب نیست؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل