بازدید 3179

ایجاد آزمایشگاه کنترل غذا و دارو در گمرک بوشهر

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و داروی کشور گفت: با همکاری استاندار بوشهر، برای اولین بار در کشور آزمایشگاه کنترل غذا و دارو در گمرک بوشهر ایجاد می شود.
کد خبر: ۴۸۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶ 04 March 2015
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و داروی کشور گفت: با همکاری استاندار بوشهر، برای اولین بار در کشور آزمایشگاه کنترل غذا و دارو در گمرک بوشهر ایجاد می شود.

به گزارش مهر، رسول دیناروند ظهر چهارشنبه در دهمین گردهمایی مسئولان آزمایشگاه‌های غذا و داروی کشور در بوشهر اظهار داشت: سال ۲۰۱۵ از سوی سازمان بهداشت جهانی، به عنوان سال سلامت غذا نامیده شده و اولویت وزارت بهداشت در سال ۹۴، حوزه غذا و تغذیه خواهد بود.

وی با بیان اینکه توجه جدی به بخش سلامت غذا و تغذیه مورد تاکید این وزارتخانه است، افزود: برای این کار باید به آزمایشگاه ها نگاه ویژه ای داشت.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و داروی کشور تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت فرآورده ها و تولیدات غذایی کشور به گونه ای نیست که بتوان به از لحاظ سلامتی آنان به مردم اطمینان داد.

باید کیفیت و آلایندگی مجاز فرآورده های غذایی تضمین شود


دیناروند ادامه داد: باید تلاش شود تا ضمن پاسخگویی به نیازهای مردم، سلامت غذاهای تولیدی در جامعه تامین شود.

وی سلامت و ایمنی غذا را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید کیفیت و آلایندگی مجاز فرآورده های غذایی تضمین شود ضمن اینکه به سلامت محوری تغذیه و میزان کالری دریافتی از غذا دقت ویژه صورت گیرد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به اینکه هم اکنون دستگاهی وجود دارد که از طریق تزریق، ۸۰۰ میکروب را شناسایی می کند، گفت: دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه مرجع کشور ما تنها ۷۰ مورد میکروب را با یک آزمایش نشان می‌دهد و این امر نیاز به تجهیز آزمایشگاه های کشور را برجسته تر کرده است.

رونمایی از طرح برچسب گذاری علامت راهنمای تغذیه‌ای


دیناروند اظهار کرد: کنترل سلامت فرآورده‌های غذایی رابطه مستقیمی با آزمایشگاه‌های مجهز دارد و در همین راستا، ۳۰میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات آزمایشگاهی در سال ۹۴ بودجه منظور شده و بخشی از این اعتبار به بوشهر نیز که یکی از مبادی ورودی کشور محسوب می شود اختصاص خواهد یافت.

رییس سازمان غذا و داروی کشور گفت: با همکاری استاندار بوشهر، برای اولین بار در کشور آزمایشگاه کنترل غذا و دارو در گمرک بوشهر ایجاد می شود.

وی با اشاره به رونمایی از طرح برچسب گذاری علامت راهنمای تغذیه‌ای اذعان داشت: بنا است این طرح تا پایان سال ۹۴ به صورت کامل در کشور پیاده شود چرا که تامین سلامت غذا از اولویت های وزارتخانه است.

کاهش واردات روغن پالم به کشور از ۸۰۰ هزار تن به ۴۲۰ هزار تن


رییس سازمان غذا و داروی کشور تصریح کرد: در سال های گذشته بیش از ۸۰۰ هزار تن روغن پالم به کشور وارد می‌شد که وزارت بهداشت دولت تدبیر و امید این رقم را به سقف ۴۲۰ هزار تن ورود این روغن کاهش داده است.

دیناروند با تاکید بر اینکه روغن بهتری جایگزین این روغن شده، افزود: ضوابط فنی روغن جامد در سال آینده اصلاح می‌شود و دیگر روغن چرب با ترانس بالا در کشور وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: برای کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی باید گام های اساسی و ضروری در راستای کاهش ترانس روغن برداشته و اسید چرب روغن باید ترانس ۲ درصدی داشته باشد.

دانش تقلب غذا در دنیا بسیار پیچیده است


معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بر کنترل آلاینده ها و تقلبات تاکید کرد و افزود: وزارت بهداشت برای این موضوع برنامه جدی دارد و با تشکیل تیمی از نهاد ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این امر پیچیده مقابله خواهد شد.

دیناروند با خطرناک خواندن برخی تقلب های غذایی گفت: دانش تقلب غذا در دنیا بسیار پیچیده است و گاهی آزمایشگاه ها را به اشتباه می اندازد و با توجه به فعال بودن متقلبین، اقدام هایی همچون تجهیز آزمایشگاه ها به امکانات پیشرفته، آموزش روش های جدید، و ارتباط با دستگاه های تحقیقاتی دنیار برای رویارویی با این معضل ضروری هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار